• 1
  • 2
2020-06-15, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandsstarkeman
Nej sexuell sadism och masochism behöver INTE vara detsamma som att vara något av det i andra sammanhang. Det finns inget som egentligen heter sadomasochism, för antingen är man det ena eller det andra. Man växlar inte läggning någonsin. Kanske ställer man upp för sin partner men då är det pga den anledningen.
Sen kan man visst vara Josef Fritzl och hålla kvinnor fångna men det i sig behöver inte alls betyda att han var sadist, han kan lika gärna ha varit masochism, eller en helt vanlig man som gillade att knulla missionär men som hade lärt sig att bortse från normer och ev. samvete.

Hagamannen kan ha varit kvinnohatare, finns inget i det han gjorde som tyder på att han skulle vara "subjektiv sadist" och njutit sexuellt av att slå och plåga kvinnorna.
Så allt är en enda röra som få begriper. Psykologer och sexologer vet inget särskilt om sånt här, tro inte det.

Men blanda inte ihop femdom med sexuell sadism i så fall.

Jag tror det finns en anledning till att det heter sadomasochism, just för att en masochist behöver sin sadist, och tvärtom. En sadist kan, men behöver inte, vara dominant, men som oftast är en dominant inte sadist. Annars tror jag vi hade haft många dysfunktionella relationer, både privat och på våra arbetsplatser.

Jag blev illamående av att se den unga kinesiskan slå och sparka på mannen, hur du kunde gå igång på det... tyder nog på mycket olika läggningar.
Citera
2020-06-15, 03:00
Medlem
Finlandsstarkemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prdtr
Men blanda inte ihop femdom med sexuell sadism i så fall.

Jag tror det finns en anledning till att det heter sadomasochism, just för att en masochist behöver sin sadist, och tvärtom. En sadist kan, men behöver inte, vara dominant, men som oftast är en dominant inte sadist. Annars tror jag vi hade haft många dysfunktionella relationer, både privat och på våra arbetsplatser.

Jag blev illamående av att se den unga kinesiskan slå och sparka på mannen, hur du kunde gå igång på det... tyder nog på mycket olika läggningar.
Visst, sadomasochism på viset att ena parten för tillfället måste vara något av det. Det funkar ju dåligt om båda exempelvis är masochister. Isåfall måste det till rollspel där ena parten får ställa upp för den andra och sen tvärtom.

Enligt svensk lagstiftning var det kinesiskan gjorde mer än lagom misshandel och således inte lagligt, även om han själv ville. Jag sa inte att jag tände på vad han blev utsatt för i sig, för det såg hemskt ut och inte sexigt. Jag tände på hennes kropp och hennes iskalla personlighet. Jag tänder inte på mjäkiga kvinnor. Om dom dessutom är halvtjocka pretentiösa och vill kyssas så ger jag upp. Personligen vill jag ha ett tanigt tjackluder i sängen och en snäll mammas flicka att hålla i handen när jag är nostalgisk.
Sådana som kinesmannen är oftast svinrika och betalar höga summor just för att bli misshandlade av unga tjejer. Han hade kunnat gå därifrån men det gjorde han inte, antagligen eftersom han njöt av det han fick utstå. När det går så långt so det så vill jag kalla det ett självskadebeteende. Men när det bara gäller låtsassvärd och att be tjejen rappa med en flugsmäll eller bränna med en tändare över ollonet när man kommer så är det inget som skadar. Det ökar bara njutningen. I sådana fall bör man inte skämmas. Ändå är det många män som gör just det.
Många kvinnor drömmer dessutom om att bli våldtagna och sexuellt slagna av dominanta män, även om det lätt kan missuppfattas och inte får sägas.

Det värsta är att om man skulle gå till psykolog eller sexolog och sagt något i stil med detta så hade de tagit för givet att man var störd och behövde hjälp för självskadebeteende. Detta eftersom dom bara läst böcker som Socialstyrelsen, olika lärosäten och dylika organisationer givit ut. Sverige är på alla sätt ett inkompetent land. Det beror på att Sverige och svensken är ett land och ett folk som inte accepterar avvikande åsikter och uppfattningar.
Citera
2020-06-16, 15:44
Medlem
Citat:
Visst, sadomasochism på viset att ena parten för tillfället måste vara något av det. Det funkar ju dåligt om båda exempelvis är masochister. Isåfall måste det till rollspel där ena parten får ställa upp för den andra och sen tvärtom.

Enligt svensk lagstiftning var det kinesiskan gjorde mer än lagom misshandel och således inte lagligt, även om han själv ville. Jag sa inte att jag tände på vad han blev utsatt för i sig, för det såg hemskt ut och inte sexigt. Jag tände på hennes kropp och hennes iskalla personlighet. Jag tänder inte på mjäkiga kvinnor. Om dom dessutom är halvtjocka pretentiösa och vill kyssas så ger jag upp. Personligen vill jag ha ett tanigt tjackluder i sängen och en snäll mammas flicka att hålla i handen när jag är nostalgisk.
Sådana som kinesmannen är oftast svinrika och betalar höga summor just för att bli misshandlade av unga tjejer. Han hade kunnat gå därifrån men det gjorde han inte, antagligen eftersom han njöt av det han fick utstå. När det går så långt so det så vill jag kalla det ett självskadebeteende. Men när det bara gäller låtsassvärd och att be tjejen rappa med en flugsmäll eller bränna med en tändare över ollonet när man kommer så är det inget som skadar. Det ökar bara njutningen. I sådana fall bör man inte skämmas. Ändå är det många män som gör just det.
Många kvinnor drömmer dessutom om att bli våldtagna och sexuellt slagna av dominanta män, även om det lätt kan missuppfattas och inte får sägas.

Det värsta är att om man skulle gå till psykolog eller sexolog och sagt något i stil med detta så hade de tagit för givet att man var störd och behövde hjälp för självskadebeteende. Detta eftersom dom bara läst böcker som Socialstyrelsen, olika lärosäten och dylika organisationer givit ut. Sverige är på alla sätt ett inkompetent land. Det beror på att Sverige och svensken är ett land och ett folk som inte accepterar avvikande åsikter och uppfattningar.

Låter som att du har ett komplicerat sexliv. Hoppas bara alla parter är med på allt som sker.

Jag är inte jätteinsatt i det hela, men för några år sedan blev jag nyfiken på varför vissa människor har ett behov av att bli slagna och tydligen är det vissa personer som blivit agade som små som har fått sin sexualitet snedvriden till att inkludera våld.

Själv struntar jag i vad folk gör bakom stängda dörrar, så länge allt sker frivilligt, ingen går bakom ryggen på sin partner (eftersom det orsakar smärta hos en person som vanligtvis inte njuter av detta) och man inte åsamkar permanent skada. Men vore det inte trevligt att kunna njuta lika mycket av vanlig sexualitet? Skulle inte det leda till mer njutning och fler orgasmer? Inget av det du nämner låter speciellt farligt, men att behöva inkludera det för att kunna njuta optimalt är väl varför vissa psykologer skulle föreslå att du jobbar med dig själv för att upptäcka varför du har det behovet.

Sedan att blanda in femdom i något som inte har med sadomasochism att göra, skapar bara mer konstigheter i denna feministiska värld vi lever i idag. Vår regering kallar sig feministisk och kvinnor lyfts fram på ett sätt som skapar obehag hos mig. Var är de dominanta, intelligenta kvinnorna? Varför lyfter man bara fram sadistiska kvinnor och kvinnor som skapar självskadebeteende?

Det genomsyrar hela samhället, från sexualitet där femdom felaktigt likställs med sadomasochism, till politik och vad vi får prata om. Samhället har blivit mycket farligt för kvinnan och när kvinnorna får det dåligt, då får männen det också. Därför reagerade jag på rubriken på den här tråden.
Citera
2020-06-22, 07:58
Medlem
Citat:
Vill man gå än djupare i "mörkret" finns plast- eller gummisvärd och knivar att köpa och ge hororna. Det har jag prövat och det finns inget som ger lika stor adrenalin- och testosteronkick.

Låter spännande!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in