Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-06-15, 20:00
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oldeuboi
Korrekt.


Kan man av bilden att döma och området det togs i, Rinkeby, utgå ifrån att Jörgen mest knullat med somaliska barn? Vad jag har förstått enligt deras kultur så inledes deras sexuella debuter i barnaålder ändå och med manliga släktingar. Så de kanske inte uppfattar detta som ett brott?
Citera
2020-06-15, 20:11
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Kan man av bilden att döma och området det togs i, Rinkeby, utgå ifrån att Jörgen mest knullat med somaliska barn? Vad jag har förstått enligt deras kultur så inledes deras sexuella debuter i barnaålder ändå och med manliga släktingar. Så de kanske inte uppfattar detta som ett brott?
Tror inte det är riktigt verklighet det du försöker beskriva. Somaliska flickor skall vara oskulder när de gifts bort - och i Somalia används könsstympning (kanske inte så vanligt i Sverige dock). Om det nu är somaliska barn han våldtagit. Vare sig man är ett svenskt barn eller somaliskt barn så är det ju precis lika fruktansvärt för barnet. De har ju ingen aning om vad lagen säger.
Citera
2020-06-15, 20:17
  #87
Medlem
den andra gärningsmannen som är anhållen för underlåtelse avslöjande av våldtäkt mot barn vad menas med det?
Citera
2020-06-15, 20:18
  #88
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJumel
den andra gärningsmannen som är anhållen för underlåtelse avslöjande av våldtäkt mot barn vad menas med det?
Om jag får gissa så handlar det om någon som vetat om detta, men inte anmält.
Citera
2020-06-15, 20:20
  #89
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Om jag får gissa så handlar det om någon som vetat om detta, men inte anmält.

fyfan vilka äckliga svin det finns där ute...
Citera
2020-06-15, 20:20
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Somaliska gubbar (och Jörgen) knullar väl både somaliska pojkar och flickor i röven? Detta är mitt antagande, och det är väl därför han kunnat hålla på så länge, han har helt enkelt integrerat sig med deras kulturella sexuella yttringar och bland somalier är detta en vardag.
Nå, jag har noll kännedom om detta. Jag kan kulturen lite grand, men vad som händer bakom stängda dörrar har jag naturligtvis ingen aning om. Karljäveln har tydligen hållit på med detta i 30-35 år. Det är ju helt otroligt! Skönt att han låses in. Blir väl Skogomeanstälten för honom. Om jag inte har fel så är det väl där pedofiler hamnar för att avtjäna straff.
Citera
2020-06-15, 20:22
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nå, jag har noll kännedom om detta. Jag kan kulturen lite grand, men vad som händer bakom stängda dörrar har jag naturligtvis ingen aning om. Karljäveln har tydligen hållit på med detta i 30-35 år. Det är ju helt otroligt! Skönt att han låses in. Blir väl Skogomeanstälten för honom. Om jag inte har fel så är det väl där pedofiler hamnar för att avtjäna straff.

Gissar han får 2 år.
Citera
2020-06-15, 20:26
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klutz99
Gissar han får 2 år.
Straffet för våldtäkt mot barn är 2-6 års fängelse. Straffet för grov våldtäkt mot barn är 4-10 års fängelse.

Straffsatserna är alldeles för låga för såna här brott. Men det är obligatorisk häktning om nu lägsta straff är 2 år.
Citera
2020-06-15, 20:28
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Straffet för våldtäkt mot barn är 2-6 års fängelse. Straffet för grov våldtäkt mot barn är 4-10 års fängelse.

Straffsatserna är alldeles för låga för såna här brott. Men det är obligatorisk häktning om nu lägsta straff är 2 år.

Är man i pensionsålder brukar straffen, oberoende av brott, hamna i den lägre delen av straffskalan, är han på något sätt sjuklig, högt blodtryck, diabetes, etc, blir det garanterat så
Citera
2020-06-15, 20:32
  #94
Medlem
xen1cals avatar
Lite nytt på Aftonbladet..

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...n-alskar-honom

Styrelseledamoten berättar att 66-åringen i många år i samråd med socialtjänsten stöttat en ung pappa, genom att ta hand om dennes lille son.

– Pojken var väldigt förtjust i mannen och ville gärna vara hos honom. Han hämtade pojken på dagis och har ofta passat honom, berättar styrelseledamoten.

Och

Styrelseordföranden har inte hört några klagomål mot mannen, men säger efter en stund:

– Det här verkar inte alls bra. Det första vi ska göra är att utesluta honom ur styrelsen.

Ordföranden berättar att mannen ordnade en filmvisning för barn i åldrarna sex till tolv år i bostadsområdet i december.
-
Helt horribelt, stackars barn och helt skeva föräldrar som låter sina barn umgås med nån gammal gubbe.. nä nackskott på såna avarter.
Citera
2020-06-15, 20:37
  #95
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Jag känner igen honom är 99% säker på att jag har stött på han i nåt sammanhang, kan inte komma på när eller varför.
Eller så finns det någon som är sjukt lik honom.
Ni som ser hans Facebook har ni nån koll på om han har några hobbys eller är med i nån förening eller jobbar i nån butik?

Har exakt samma känsla. Känner igen honom från ngn skola. Vaktmästare el ngt dylikt. Något säger mig Rinkebyskolan, men är inte helt säker.
Citera
2020-06-15, 20:38
  #96
Medlem
Borde utvisas direkt men tyvärr är han svensk som de flesta andra pedofiler, synd...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback