2020-06-14, 14:31
Medlem
Lyckades hitta en lista där Malboro och Lucky Strike ligger högt, men Right är väl också bland dom starkaste när det gäller dom dyra märkena.

Däremot fanns det ganska lite information om dom billigare märkena:
Chesterfield verkar vara den enda, som ju är ganska billig- Även Pall Mall har 0.9mg nikotin, Winston original har 0.8mg.

Stämmer denna listan även in på svenska paket, eftersom det inte står styrka på dom längre?
https://www.govtlab.gov.hk/english/pub_tnrpt.htm

Antar att LM och Level inte är på topp..
Citera
2020-06-14, 15:21
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Terrorbyre
Lyckades hitta en lista där Malboro och Lucky Strike ligger högt, men Right är väl också bland dom starkaste när det gäller dom dyra märkena.

Däremot fanns det ganska lite information om dom billigare märkena:
Chesterfield verkar vara den enda, som ju är ganska billig- Även Pall Mall har 0.9mg nikotin, Winston original har 0.8mg.

Stämmer denna listan även in på svenska paket, eftersom det inte står styrka på dom längre?
https://www.govtlab.gov.hk/english/pub_tnrpt.htm

Antar att LM och Level inte är på topp..
John silver är det bra klös i.
Citera
2020-06-14, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
John silver är det bra klös i.

John silver utan tampong, var högst i nico halt av de märken som fanns i Sverige på 80-talet.
Citera
2020-06-14, 16:13
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killing.fields
John silver utan tampong, var högst i nico halt av de märken som fanns i Sverige på 80-talet.
Det är dom fortfarande.
Citera
2020-06-14, 19:05
Medlem
EastClintfoods avatar
Lucky Strike har man rökt senaste tiden, 60kr frp. Men är även nyfiken på de andra sorterna, testat Camel, Winston, Marlboro, Chesterfield, LM, Pall Mall osv.

Inget slår dock Al Capone cigariller som man är för tillfället barnsligt småförtjust i.

Nu i dessa fattiga tider funderar man på vilket vore den mest prisvärda.

Inte så lätt och se vad tex ica har och dess kostnad. Att hålla på och fråga kassörskan i dessa corona tider har man ingen vidare lust att göra.
Citera
2020-06-14, 22:57
Moderator
Mr.Woodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Det är dom fortfarande.
Njae, det var bra klös i dem...
När jag började röka stod det 1,2 mg nikotin på paketen. Nu för tiden får inte cigaretter som säljs i EU ha över 1,0 har jag för mig.
Citera
2020-06-14, 23:56
Medlem
JerryCottons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EastClintfood
Lucky Strike har man rökt senaste tiden, 60kr frp. Men är även nyfiken på de andra sorterna, testat Camel, Winston, Marlboro, Chesterfield, LM, Pall Mall osv.

Inget slår dock Al Capone cigariller som man är för tillfället barnsligt småförtjust i.

Nu i dessa fattiga tider funderar man på vilket vore den mest prisvärda.

Inte så lätt och se vad tex ica har och dess kostnad. Att hålla på och fråga kassörskan i dessa corona tider har man ingen vidare lust att göra.

Även jag kör med Al Capone de få gånger jag röker.
Citera
2020-06-15, 00:02
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JerryCotton
Även jag kör med Al Capone de få gånger jag röker.

En till med god smak ser jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in