2020-06-14, 03:46
Medlem
Sedan 2014 krvs normalt inte bygglov fr att uppfra en komplementbostadshus p 25 kvm, vilket nyligen utkats till 30 kvm. Undrar drfr om ngot har erfarenhet av att bygga detta p tomten fr uthyrning och hur det har gtt fr er?

Tnker mig ngot i stil med den hr skokartongen fr 6000-8000? i Stockholm: https://www.polhus.se/attefallshus-r...BoCw2MQAvD_BwE

Det brutaliserar tomten ngot och man skulle ha ngon som skulle inkrkta lite p ens privatliv men det kanske r vrt det fr en extra slant. Vad sger panelen?
Senast redigerad av har 2020-06-14 kl. 03:49.
Citera
2020-06-14, 03:51
Medlem
red-ss avatar
Kr p sger jag! Har du ungar kan du slnga ut dom dr sen nr de brjar runka fr hgljudt p sina rum.
Senast redigerad av red-s 2020-06-14 kl. 03:55.
Citera
2020-06-14, 03:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red-s
Kr p sger jag! Har du ungar kan du slnga ut dom dr sen nr de brjar runka fr hgljudt p sina rum.

Ett bra argument nr de inte lyssnar p dig lngre!
Citera
2020-06-14, 06:47
Medlem
yz44s avatar
Skulle aldrig hyra ut om ngot sdant stod p min tomt.
Citera
2020-06-14, 07:39
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Sedan 2014 krvs normalt inte bygglov fr att uppfra en komplementbostadshus p 25 kvm, vilket nyligen utkats till 30 kvm. Undrar drfr om ngot har erfarenhet av att bygga detta p tomten fr uthyrning och hur det har gtt fr er?

Tnker mig ngot i stil med den hr skokartongen fr 6000-8000? i Stockholm: https://www.polhus.se/attefallshus-r...BoCw2MQAvD_BwE

Det brutaliserar tomten ngot och man skulle ha ngon som skulle inkrkta lite p ens privatliv men det kanske r vrt det fr en extra slant. Vad sger panelen?

Om vatten,el,internet ingr i summan skulle
jag ltt hyra den fr det priset!

Jag hyr nu en p ungefr 20kvm fr 6.500.
D ingr allting,vilket inte heller r s farligt egentligen.
Citera
2020-06-14, 16:07
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har

Mina frldrars grannar planerade att bygga ett attefallshus fr uthyrning. De blev meddelade att attefallshuset skulle krva en separat VA-anslutning som skulle kosta en hel del extra s de valde att inte gra det till slut. Det kommer att rknas som en hyreslgenhet och det kommer krva en del avgifter fr det beroende p kommunens regler. S undersk totalkostnaden fr hela bygget + lpande kostnader innan du gr en budget fr terbetalning och hyresniv. Plus r inget bygglov ^^
Citera
2020-06-14, 19:26
Medlem
30 kvm husen mste handikappanpassas mm har jag fr mig. Kan bli en dyr historia.
Citera
2020-06-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
30 kvm husen mste handikappanpassas mm har jag fr mig. Kan bli en dyr historia.

Skulle inte frvna mig.. ckelsverige i ett ntskal.. fr inte ens bygga som man vill p sin egna tomt med sina egna surt frvrvade pengar.
Citera
2020-06-14, 21:37
Medlem
Fast handikappsanpassa r ju inte svrt eller dyrt. Stugan p bilden r ju redan det
Citera
2020-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhuhta
Fast handikappsanpassa r ju inte svrt eller dyrt. Stugan p bilden r ju redan det

Kanske inte, men det beror vl frmst p hur tomten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in