2020-06-14, 03:46
Medlem
Sedan 2014 krävs normalt inte bygglov för att uppföra en komplementbostadshus på 25 kvm, vilket nyligen utökats till 30 kvm. Undrar därför om något har erfarenhet av att bygga detta på tomten för uthyrning och hur det har gått för er?

Tänker mig något i stil med den här skokartongen för 6000-8000? i Stockholm: https://www.polhus.se/attefallshus-r...BoCw2MQAvD_BwE

Det brutaliserar tomten något och man skulle ha någon som skulle inkräkta lite på ens privatliv men det kanske är värt det för en extra slant. Vad säger panelen?
Senast redigerad av har 2020-06-14 kl. 03:49.
Citera
2020-06-14, 03:51
Medlem
red-ss avatar
Kör på säger jag! Har du ungar kan du slänga ut dom där sen när de börjar runka för högljudt på sina rum.
Senast redigerad av red-s 2020-06-14 kl. 03:55.
Citera
2020-06-14, 03:59
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red-s
Kör på säger jag! Har du ungar kan du slänga ut dom där sen när de börjar runka för högljudt på sina rum.

Ett bra argument när de inte lyssnar på dig längre!
Citera
2020-06-14, 06:47
Medlem
yz44s avatar
Skulle aldrig hyra ut om något sådant stod på min tomt.
Citera
2020-06-14, 07:39
Medlem
1335991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har
Sedan 2014 krävs normalt inte bygglov för att uppföra en komplementbostadshus på 25 kvm, vilket nyligen utökats till 30 kvm. Undrar därför om något har erfarenhet av att bygga detta på tomten för uthyrning och hur det har gått för er?

Tänker mig något i stil med den här skokartongen för 6000-8000? i Stockholm: https://www.polhus.se/attefallshus-r...BoCw2MQAvD_BwE

Det brutaliserar tomten något och man skulle ha någon som skulle inkräkta lite på ens privatliv men det kanske är värt det för en extra slant. Vad säger panelen?

Om vatten,el,internet ingår i summan skulle
jag lätt hyra den för det priset!

Jag hyr nu en på ungefär 20kvm för 6.500.
Då ingår allting,vilket inte heller är så farligt egentligen.
Citera
2020-06-14, 16:07
Medlem
Awendelas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av har

Mina föräldrars grannar planerade att bygga ett attefallshus för uthyrning. De blev meddelade att attefallshuset skulle kräva en separat VA-anslutning som skulle kosta en hel del extra så de valde att inte göra det till slut. Det kommer att räknas som en hyreslägenhet och det kommer kräva en del avgifter för det beroende på kommunens regler. Så undersök totalkostnaden för hela bygget + löpande kostnader innan du gör en budget för återbetalning och hyresnivå. Plus är inget bygglov ^^
Citera
2020-06-14, 19:26
Medlem
30 kvm husen måste handikappanpassas mm har jag för mig. Kan bli en dyr historia.
Citera
2020-06-14, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godzillla
30 kvm husen måste handikappanpassas mm har jag för mig. Kan bli en dyr historia.

Skulle inte förvåna mig.. äckelsverige i ett nötskal.. får inte ens bygga som man vill på sin egna tomt med sina egna surt förvärvade pengar.
Citera
2020-06-14, 21:37
Medlem
Fast handikappsanpassa är ju inte svårt eller dyrt. Stugan på bilden är ju redan det
Citera
2020-06-14, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrhuhta
Fast handikappsanpassa är ju inte svårt eller dyrt. Stugan på bilden är ju redan det

Kanske inte, men det beror väl främst på hur tomten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in