Citat:
Ursprungligen postat av
TomatKungen
Undersköterska är det vanligaste jobbet i Sverige och 91% av undersköterskorna är kvinnor, enligt SCB. Vilka män ska ta över dessa arbeten om kvinnor som är undersköterskor slutar jobba? Finns det några män som har möjlighet att ta över? Sedan har vi fler arbeten som är kvinnodominerade, vilka män ska ta över dessa tjänster? Nej, kvinnor behöver arbeta, annars blir det svårt att få samhället att gå ihop.
Hahaha. Vem har sagt någonting om att kvinnor inte behöver arbeta? Tråden handlar om lojalitet. Självklart behöver samhället sjuksköterskor och en massa andra tjänster som är kvinnodominerande. Jag tror att du förväxlar mig med någon hardcore kristen/muslimsk man vars mentalitet har fastnat på 1800-talet.
Jag menar bara att kvinnor generellt sett inte har en lika stark lojalitet som män, och det är därför det inte finns några politiska/religiösa/kriminella organisationer där alla medlemmar är kvinnor. Anledningen till att sjuksköterskor är med i den organisation som deras företag representerar, har ingenting med lojalitet att göra. Det har med att tjäna pengar att göra, eller empati.
Hur många kvinnor har du träffat som har utryckt en stark lojalitet till det land de bor i? Inte många eller hur? Kvinnor är byggda för att känna lojalitet till en enda sak, och det är deras barn. Detta är inget jag klandrar dem för. Jag bara påpekar att det är så, och det är vad tråden handlar om.
Om du vill påpeka att samhället har behov av kvinnors tjänster får du diskutera med någon annan, då jag håller med dig till 100%. Det finns många arbeten inom vården och socialtjänsten som män inte hade kunnat utföra lika bra som kvinnor.