2020-06-13, 21:50
Medlem
jontebojs avatar
Som rubriken lyder, detta år är nog det värsta jag någonsin upplevt när det kommer till pollenbesvär, svidande rinnande ögon trots att jag tagit medicin? (detta har aldrig hänt innan)

Bor i Göteborgs området och brukar inte ha så stora besvär med björkpollen men så fort det blir gräspollen då jävlar blir det jobbigt.

Vågar inte ens ha fönster öppna då jag inte vill ha in massa gräspollen i huset men det är så varmt så man dör ju typ här inne, men vad ska man göra haha?
Citera
2020-06-13, 21:53
Medlem
Opaques avatar
Ja jag tycker det. Bor också i göteborgsområdet och har en kolonistuga (i 18 år) I år får man nästan skrapa loss pollen som bildats under dagen på min cykel som står parkerat 12 timmar på verandan. Jag tror bestämt att det är ett rekordår...

Tipset blir att dammsuga lägenheten med bra dammsugare som har ett ordentligt filter,samt att aldrig öppna fönster någonsin under den här perioden.
Senast redigerad av Opaque 2020-06-13 kl. 21:57.
Citera
2020-06-13, 21:56
Bannlyst
Har inte läst några rapporter men är själv allergisk och har det väldigt jobbigt med gräspollen men detta år är inget utöver det vanliga.
Citera
2020-06-13, 21:56
Medlem
Samma här, västkusten.
Tidigare år har jag endast känt av det när jag typ varit ute och klippt gräset eller sådär och inte riktigt annars. Blivit bättre med åren.
Men i år känner jag av det i princip varje dag, och idag när jag bara öppnade förnstren så det blev tvärdrag pga värmen.

Inte tagit nån medicin mot det på flera år men kanske behövs i år.
Citera
2020-06-13, 22:10
Medlem
Bor i Östergötland och har känt av detsamma i år,,,ögondroppar och tabletter gör dock susen så
det känns ganska bra ändå.
Citera
2020-06-13, 22:16
Medlem
Rodjas avatar
Japp, bor också i Göteborg och fick dammsuga upp
ett bra lager gröngul damm-matta som lagt sig
överallt.

Det blir upp med bordsfläkten från källarförrådet
nu och stängda fönster och dörrar i värmen...
Gillar att sova i svalt sovrum.

Kliar i hals och ögon...
Har aldrig sett ett sådant pollentäcke på möblerna
tidigare.
Citera
2020-06-13, 22:35
Medlem
STORVITHAJs avatar
I år har jag funderat på ögondroppar, äter vanliga tabletter plus Dymista nässpray, hjälper hyffsat, men kliar i ögonen och nyser iallafall ibland.
Är gräs som är problemet för det mesta tror jag...
Senast redigerad av STORVITHAJ 2020-06-13 kl. 22:40.
Citera
2020-06-13, 22:38
Medlem
Isnatts avatar
Märker också. Jag blev känslig för pollen först för några år sedan, värdelöst.
Hur länge brukar pollenperioden hålla i sig?
Min bil blir nästan gul på jobbets parkering..
Citera
2020-06-13, 22:55
Medlem
https://pollenrapporten.se/prognoser...aab600120.html

Höga halter tydligen.
Citera
2020-06-14, 00:10
Bannlyst
Kan tipsa om Telfast 180mg (Receptbelagd) har ni det fortfarande överjävligt så be om Betapred som ni kan ta till, även den är receptbelagd och inget man vill peta i sig i onödan.
Citera
2020-06-14, 03:27
Medlem
Klarabella79s avatar
Japp! Ett helvete för mig! Bor i sthlm och har allergi mot ALL pollen! Gräs, björk, hassel, vide, alg osv.. Värre i år tycker jag då jag tidigare bara haft snuva, kliande ögon och lite nysningar. I år alla dessa +hosta så man nästan kräks då det kliar i halsen, känns som en jävla fjäder i halsen som killar konstant... Natt som dag. Skitsvårt att sova.
Citera
2020-06-14, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klarabella79
Japp! Ett helvete för mig! Bor i sthlm och har allergi mot ALL pollen! Gräs, björk, hassel, vide, alg osv.. Värre i år tycker jag då jag tidigare bara haft snuva, kliande ögon och lite nysningar. I år alla dessa +hosta så man nästan kräks då det kliar i halsen, känns som en jävla fjäder i halsen som killar konstant... Natt som dag. Skitsvårt att sova.

Jag befinner mig i exakt samma situation. Vaknade 5 idag av nästäppa och det bara rinner från mina ögon. Fyfan. Tidigare har jag bara haft svagt rinnande näsa. Men nu är hela paketet här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in