2020-06-12, 00:09
Medlem
hej. Jag har massa olika timanställningar och jag brukar känna i snitt 30 000 kr i månaden. Kan jag få banklån för att köpa en bostadsrätt tror ni? Jag vill endast ha lån hos storbankerna .
Ett blankt nej eller kan man få det tror ni?
Citera
2020-06-12, 00:14
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av estet10
hej. Jag har massa olika timanställningar och jag brukar känna i snitt 30 000 kr i månaden. Kan jag få banklån för att köpa en bostadsrätt tror ni? Jag vill endast ha lån hos storbankerna .
Uppfyller du lånevillkoren?
Citera
2020-06-12, 00:31
Medlem
XX-Ambars avatar
Citat:
Du skapade en tråd om något som du är för slö för att ta reda på själv? Du vill att någon annan ska kontakta bankerna och sedan svara här?
Citera
2020-06-12, 01:34
Medlem
Citat:

Oftast brukar bankerna vilja ha en säker inkomst, vilket innebär att du bör ha tillsvidareanställning. Sen beroende på vart du tänker köpa huset, avgift på huset, driftkostnad, priset på bostaden o.s.v. prata med din bank, kolla om dem kan erbjuda något, alternativ att du drar till konkurrenten och pratar hos dem om dem kan erbjuda något, men jag har svårt att tro att du kommer bli beviljad ett lån med timanställning.
Citera
2020-06-12, 06:42
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Bankerna gillar inte timanställning. I varje fall inte de "vanliga" bankerna. Bluestep mfl gör väl reklam mot just din målgrupp och kanske får du betala en något högre ränta.

Du kanske har en medlåntagare?
Citera
2020-06-18, 00:31
Medlem
glajarns avatar
Har du inte fast säker inkomst så blir det nog svårt om inte omöjligt för dig att få lån från vanliga banker. Sen kan du säkert få lån från oseriösa låneinstitut men är inget jag rekommenderar med deras ocker räntor.
Så vänta med att ta lån tills du har ett fast jobb eller ännu bättre börja spara redan nu.
Citera
2020-06-23, 19:33
Medlem
Citat:
Hos storbankerna blir det blankt nej, ingen idé att ens kontakta dom. Du får vända dig till tex bluestep eller liknande, som någon redan nämnt.

Ett alternativ för dig hade kanske varit att starta eget och fakturera alla dina arbetsgivare per timme istället, på så vis skulle du kunna komma runt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in