2020-06-09, 19:54
Medlem
HSRs avatar
Jag är kund hos en bank där jag har mitt lönekonto och kreditkort. Har inga lån eller skulder, och jag har heller inget sparat.

Jag vill nu börja spara för framtiden men har inte intresset så jag kommer satsa på fondrobotar och köra enligt fyra-hinkar-tekniken. Förutom sparande till pensionen och en buffert så kommer jag också spara till en kontantinsats.

Att vara helkund ger ju ofta fördelar i form av bättre räntor och liknande vid lån så hur ska man lägga upp allt? Banken har ju inte fondrobotarna som jag vill använda och fondrobotarna har ju inte lönekonto, kreditkort och lånmöjligheter.

Hur lägger man bäst upp det så att man blir så mycket helkund som möjligt?
Citera
2020-06-09, 19:58
Medlem
Bläddra igenom tråden. Du kommer hitta många bra tips på konton med ränta.

Här: (FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton!
Citera
2020-06-09, 20:07
Medlem
HSRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChapterTwo
Bläddra igenom tråden. Du kommer hitta många bra tips på konton med ränta.

Här: (FB) Hoist spar? ..och andra högräntekonton!

Tack, men inte riktigt vad jag letar efter.
Citera
2020-06-09, 20:22
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HSR
Jag är kund hos en bank där jag har mitt lönekonto och kreditkort. Har inga lån eller skulder, och jag har heller inget sparat.

Jag vill nu börja spara för framtiden men har inte intresset så jag kommer satsa på fondrobotar och köra enligt fyra-hinkar-tekniken. Förutom sparande till pensionen och en buffert så kommer jag också spara till en kontantinsats.

Att vara helkund ger ju ofta fördelar i form av bättre räntor och liknande vid lån så hur ska man lägga upp allt? Banken har ju inte fondrobotarna som jag vill använda och fondrobotarna har ju inte lönekonto, kreditkort och lånmöjligheter.

För mig är det inte så, har lönekonto I en bank, lån i en annan och långsiktigt sparande i en tredje.
Citera
2020-06-09, 22:01
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Tack, men inte riktigt vad jag letar efter.

Tja du kan ju glömma att du skulle få några som helst fördelar hos din bank för att du pyttsar in några tusenlappar i månaden om det är det du tänker på.
Citera
2020-06-09, 23:13
Medlem
Christopher.s avatar
Finns inga banker som bryr sig om relationen till vanliga dödliga som dig och mig. Skulle säga att de flesta banker skiter i sina kunder.
Citera
2020-06-14, 19:29
Medlem
Citat:

Om vi inte snackar private banking-nivå så är bankerna inte längre intresserade av sånt.
Citera
2020-06-15, 00:03
Medlem
Jag har ett litet sparande på min bank (Länsförsäkringar) just för att ta del av 20% på alla försäkringar. Tror det är minst 500 SEK/mån som gäller för att det ska räknas till förmånserbjudandet. Pengarna dras per automatik den 25e varje månad, så det enda som behövs göras är att kolla, med några månaders mellanrum, vilka fonder som presterar bäst och kapa de som inte fixar jobbet.

Jag hade börjat med det minsta möjliga för att nå förmånerna och resten i vad du nu vill investera i istället. Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in