Gick förbi där för ett par timmar sen och det var avspärrat på baksidan. + att polisen frågade ut 3 personer.
Separat, såg ut som att det var vittnen eller boende i huset
Var de unga/gamla? Tjejer/Killar? Svenskar/Invandrare?
Så svensk polis, speciellt Stockholmspolisen som är underbemannade nu i Coronatider avsätter så många polisbilar och poliser till någon händelse och ingen tidning skriver om det.
Är det verkligen så märkligt att media inte har, eller inte går ut med, information om en polisinsats? Det kan man ju givetvis tycka vad man vill om, men det kan väl inte förvåna någon att polisen inte håller pressen underrättade om varje insats, eller att pressen i sin tur går ut med att en stor polisinsats pågår utan att veta något mer om vad det gäller.
Inte ens blåljusjagarna på instagram vågar väl lägga ut bilder och text om något polisen inte vill offentliggöra? Rätta mig gärna om jag har fel, men jag kan inte minnas att jag sett nån av dom här brottsplatsfotograferna lägga ut bilder från något som inte polisen själva skrivit om på sin sida.
Jag gissar kvinnofridsbrott där kvinnan ringt in och mer eller mindre sanningsenligt sagt att hennes man är beväpnad och farlig. Kan också vara en granne som ringt in att hon hör allvarliga hot. Då förhörs de lite åtskilda (ofta så lite åtskilda att mannen kan höra vad kvinnan säger...).
Polisen skickar tio poliser och piketen för vilken struntsak som helst om stuntsaken sker på en address där en tungt belastad man bor. Behöver inte ens vara något brott.
Polisen skickar tio poliser och piketen för vilken struntsak som helst om stuntsaken sker på en address där en tungt belastad man bor. Behöver inte ens vara något brott.
Vem i huset är tungt belastad ? Nästan bara pensionärer i huset. Vissa verkar ha bott där i över 50 år.