2020-06-08, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eluminium
Gick förbi där för ett par timmar sen och det var avspärrat på baksidan. + att polisen frågade ut 3 personer.
Separat, såg ut som att det var vittnen eller boende i huset
Var de unga/gamla? Tjejer/Killar? Svenskar/Invandrare?
Citera
2020-06-08, 18:00
Medlem
Intressant! Hoppas nån gräver fram mer info snart
Citera
2020-06-08, 18:01
Medlem
Sexförsäljning/Vapen/Knarkaffärer? Något stort måste det vara om så många polisbilar står där i så många timmar.
Citera
2020-06-08, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Var de unga/gamla? Tjejer/Killar? Svenskar/Invandrare?

1 äldre kvinna, 1 medelålders kvinna och en 55-ish med rakat hår och svart T-shirt

Såg ut som svenskar och helt normala personer
Citera
2020-06-08, 18:51
Medlem
Så svensk polis, speciellt Stockholmspolisen som är underbemannade nu i Coronatider avsätter så många polisbilar och poliser till någon händelse och ingen tidning skriver om det.
Citera
2020-06-08, 21:23
Medlem
Verkar inte som om vi kommer få veta vad det handlade om. Inget i media och inget p polisens hemsida under händelse.
Citera
2020-06-08, 22:35
Medlem
Whitfieldss avatar
Fråga: Är det Värtavägen 25 som det handlar om?
Citera
2020-06-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Fråga: Är det Värtavägen 25 som det handlar om?

Värtavägen 29 är korrekt adress
Citera
2020-06-08, 23:47
Medlem
Är det verkligen så märkligt att media inte har, eller inte går ut med, information om en polisinsats? Det kan man ju givetvis tycka vad man vill om, men det kan väl inte förvåna någon att polisen inte håller pressen underrättade om varje insats, eller att pressen i sin tur går ut med att en stor polisinsats pågår utan att veta något mer om vad det gäller.

Inte ens blåljusjagarna på instagram vågar väl lägga ut bilder och text om något polisen inte vill offentliggöra? Rätta mig gärna om jag har fel, men jag kan inte minnas att jag sett nån av dom här brottsplatsfotograferna lägga ut bilder från något som inte polisen själva skrivit om på sin sida.
Citera
2020-06-09, 00:55
Medlem
Jag gissar kvinnofridsbrott där kvinnan ringt in och mer eller mindre sanningsenligt sagt att hennes man är beväpnad och farlig. Kan också vara en granne som ringt in att hon hör allvarliga hot. Då förhörs de lite åtskilda (ofta så lite åtskilda att mannen kan höra vad kvinnan säger...).
Citera
2020-06-09, 01:05
Medlem
Polisen skickar tio poliser och piketen för vilken struntsak som helst om stuntsaken sker på en address där en tungt belastad man bor. Behöver inte ens vara något brott.
Citera
2020-06-09, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Montu
Polisen skickar tio poliser och piketen för vilken struntsak som helst om stuntsaken sker på en address där en tungt belastad man bor. Behöver inte ens vara något brott.

Vem i huset är tungt belastad ? Nästan bara pensionärer i huset. Vissa verkar ha bott där i över 50 år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in