Flashback bygger pepparkakshus!
2020-06-06, 17:15
Medlem
Hej!

Jag tände spela in en videoguide hur man för över pengar till en bitcoin-wallet. I denna filmen kommer jag ju ange min bitcoin-adress dit jag vill föra över pengar och den kommer vara synliga för alla som ser filmen?

Vill bara vara säker på att det inte är någon risk att dela denna med "alla", mer än att de kanske för över pengar till mig av misstag (vilket inte är så stor risk).

Ursäkta min okunskap men man kan väl inte ta ut pengar men denna adress? Visst låte det konstigt att jag ska göra en guide som inte kan något själv men det finns dem som är värre än mig ;-)
Citera
2020-06-06, 17:48
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av help
Ursäkta min okunskap men man kan väl inte ta ut pengar men denna adress? Visst låte det konstigt att jag ska göra en guide som inte kan något själv men det finns dem som är värre än mig ;-)
Ja, det låter lite märkligt att du anser dig vara rätt person att göra en sådan video ja. Din fråga är ju dessutom inte så svårgooglad och har man någon som helst koll på BC så förstår man svaret på frågan.

https://www.dummies.com/software/oth...-private-keys/
Citera
2020-06-06, 17:52
Bannlyst
Om du inte vet det mest basala med Bitcoin så kan man undra varför du ska lära ut det! Det kan ju vara bra att veta att en plånbok inte är mer än en privat nyckel.
Citera
2020-06-06, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
Om du inte vet det mest basala med Bitcoin så kan man undra varför du ska lära ut det! Det kan ju vara bra att veta att en plånbok inte är mer än en privat nyckel.

Kan ju vara bra att veta att en plånbok inte är en privat nyckel..
Citera
2020-06-06, 19:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av irrator
Kan ju vara bra att veta att en plånbok inte är en privat nyckel..
Är det adressen som är en privat nyckel?
Citera
2020-06-07, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av help
Hej!

Jag tände spela in en videoguide hur man för över pengar till en bitcoin-wallet. I denna filmen kommer jag ju ange min bitcoin-adress dit jag vill föra över pengar och den kommer vara synliga för alla som ser filmen?

Vill bara vara säker på att det inte är någon risk att dela denna med "alla", mer än att de kanske för över pengar till mig av misstag (vilket inte är så stor risk).

Din Bitcoin-plånbok kan generera hur många adresser som helst. Det finns alltså ingen anledning att använda en adress som du har använt förut, eftersom alla då kan se ditt saldo och tidigare transaktioner. Bättre att generera en ny adress.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in