2020-06-05, 16:56
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
DALARNA/BORLÄNGE/STOCKHOLM/VALLENTUNA:

Har någon sett 14-åriga Maya-Paulina?

Hon är försvunnen sedan den 30 maj 2020 då hon senast sågs i Falun.

Maya-Paulina har svart hår, med en liten sidecut som börjar växa ut.
Hon är cirka 164 centimeter lång, väger cirka 58 kilo och har ofta "jackade" ögonbryn. Klädsel vid försvinnandet är okänt.

Har du sett Maya-Paulina eller har du information som kan leda till att hon återfinns, ring polisen på 114 14.

14 årig flicka som inte synts till på snart 1 vecka.
Hoppas att hon återfinns välbehållen snarast! <3
2020-06-05, 16:59
Medlem
Reagerar på Dalarna eller Stockholm. Vad är det som gör att flickan kan befinna sig på två vitt skilda ställen?
2020-06-05, 17:05
Medlem
Zaedrewss avatar
Länk:
https://www.missingpeople.se/sv/efte.../maya-paulina/

30 maj och efterlysning först igår alltså. Rimligen antar man säkert att det är sk "sedvanligt" försvinnande av en ung tonårstjej. Dvs bara rymt hemifrån för att komma undan ett tag. Förmodligen hemma hos en äldre pojkvän.
2020-06-05, 17:05
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Reagerar på Dalarna eller Stockholm. Vad är det som gör att flickan kan befinna sig på två vitt skilda ställen?

Ja, Borlänge och Vallentuna är ju inte precis nästgårds...
Vet dock inte vad som föranleder det.
2020-06-05, 17:08
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Länk:
https://www.missingpeople.se/sv/efte.../maya-paulina/

30 maj och efterlysning först igår alltså. Rimligen antar man säkert att det är sk "sedvanligt" försvinnande av en ung tonårstjej. Dvs bara rymt hemifrån för att komma undan ett tag. Förmodligen hemma hos en äldre pojkvän.

Nu är jag absolut ingen expert på försvinnanden, men tycker att det antagandet verkar konstigt, åtminstone i den här kontexten. Absolut om det hade varit en 16-17 åring som försvunnit i sina hemtrakter någon dag, men en 14 åring (vilket jag ändå anser är ganska ungt!), som potentiellt är 21 mil hemifrån?! Nej, där borde någon slå larm redan efter 1-2 dygn rimligtvis.
2020-06-05, 17:10
Bannlyst
(FB) 14 åriga Maya Paulina försvunnen sedan 30/5. Falun.
2020-06-05, 17:15
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Nu är jag absolut ingen expert på försvinnanden, men tycker att det antagandet verkar konstigt, åtminstone i den här kontexten. Absolut om det hade varit en 16-17 åring som försvunnit i sina hemtrakter någon dag, men en 14 åring (vilket jag ändå anser är ganska ungt!), som potentiellt är 21 mil hemifrån?! Nej, där borde någon slå larm redan efter 1-2 dygn rimligtvis.

Jo just 14 borde ju innebära att man slår på stora trumman snabbare. Då är man ju fortsatt ett barn. Men tog 5 dagar alltså. Just det där med frivilligt försvinnanden av just unga tjejer är ju något man lärt sig av att ha följt Missing People. Det är just många just yngre tjejer som rymmer hemifrån sedan återfinns i regel inom ganska kort tid. Bara att hoppas så är fallet här också. Annars om man missbedömt och det är fara och färde för flickan ifråga får man ju hoppas att det blir utredning.
2020-06-05, 17:24
Medlem
Lillarapunzels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo just 14 borde ju innebära att man slår på stora trumman snabbare. Då är man ju fortsatt ett barn. Men tog 5 dagar alltså. Just det där med frivilligt försvinnanden av just unga tjejer är ju något man lärt sig av att ha följt Missing People. Det är just många just yngre tjejer som rymmer hemifrån sedan återfinns i regel inom ganska kort tid. Bara att hoppas så är fallet här också. Annars om man missbedömt och det är fara och färde för flickan ifråga får man ju hoppas att det blir utredning.

Precis! Nu har jag visserligen inga egna barn, så kanske borde vara tyst i sak, men även vid den typen av "frivilliga" försvinnanden borde ju någon slå larm tidigare än efter 5 dagar. Fine, man åker hem till någon "kompis" en lördag, som i detta fall, men är man inte hemma åtminstone måndag-tisdag borde ju skolan också reagera. Kan åtminstone jag tycka.
Hoppas i varje fall att hon ändå kommer hem välhållen snart! <3
2020-06-05, 21:07
Bannlyst
Otäckt när unga försvinnaer.
2020-06-06, 10:52
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -AEI
(FB) 14 åriga Maya Paulina försvunnen sedan 30/5. Falun.
Tack. Denna låses.

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in