2021-06-05, 08:05
  #7909
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felstavaren
Ganska rättvist att Dennis segrade, om än lite tråkigt. Han spelade ju faktiskt hela spelet bra, var både stark i tävlingar och populär bland sina medtävlande, men det vore fortfarande otroligt mycket roligare om William hade vunnit. Irritationen de andra kände mot honom när han sopade banan med hela gänget i tävling på tävling utgjorde nästan hela behållningen i den här säsongen. Att få se denna bög-ûbermensch slutligen ta en promenadseger i finalen var verkligen något jag hade hoppats på.

Annars hade jag nog tyckt att Ludvig eller Rille hade varit värdiga vinnare. Det vore sjukt mäktigt om Ludvig segrade efter att ha blivit utröstad två gånger, eller att priset hade gått till Rille som väl förmodligen varit den som faktiskt klarat sig bäst i ett faktiskt Robinson-scenario där uppe i norr.

Men med det sagt, Dennis vinst var helt rättvis sett till vad tävlingen i sin helhet går ut på.
Genom sin korta medverkan har William gjort mer för landets alla homosexuella än PRIDE och RFSL tillsammans (de har iofs mer sabbat, men du fattar)...
2021-06-05, 22:27
  #7910
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Exempelvis förklarar Klas hur deltagarna efter en tävling inte får prata med varandra förens de kommer tillbaka till sin strand för att samtalen kring tävlingen på så sätt ska vara äkta. Så man kan säga att produktionen mer jobbar med olika metoder för att försöka bevara äktheten i exempelvis samtalen.

Att produktionen inte vill att deltagarna ska stöta och blöta sina tankar efter en tävling före produktionen hunnit lägga vantarna på deltagarnas tankar kan man förstå, det leder nog till att deltagarna är mer benägna att redogöra sina tankar efteråt.

Men "äktheten" runt deltagares samtal sinsemellan är ju generellt som bortblåst.

Jag upplever att många samtal känns onaturliga och uppstyltade eftersom väldigt lite fångas "in the heat of the moment" utan istället initieras många samtal av att produktionen säger "kan ni avhandla detta nu?".

Extremt få samtal känns spontana och utan yttre påverkan från produktionen vilket gör deltagarna extra medvetna om vad dom häver ur sig varje gång kameran är i närheten. Genuiniteten och det naturliga är som bortblåst, allt blir extremt ytligt och man får t.e.x. noll grepp om hur gruppen egentligen fungerar när kamerateamet inte är på plats eftersom att allt som klipps med mer eller mindre regisseras av en produktion som initierar samtalen.

Därför man också uppskattade Wrenkler som sket fullständigt i att försöka vara tillrättalagd och uppträda korrekt inför gruppen när kamerateamet var på plats.

Men det är mycket produktionen gör som förtar känslan av "reality", bara en sådan skitsak som att de ska låtsas hitta brev är ett direkt hån mot tittarnas intellekt.
2021-06-06, 17:23
  #7911
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiplagat
Att produktionen inte vill att deltagarna ska stöta och blöta sina tankar efter en tävling före produktionen hunnit lägga vantarna på deltagarnas tankar kan man förstå, det leder nog till att deltagarna är mer benägna att redogöra sina tankar efteråt.

Men "äktheten" runt deltagares samtal sinsemellan är ju generellt som bortblåst.

Jag upplever att många samtal känns onaturliga och uppstyltade eftersom väldigt lite fångas "in the heat of the moment" utan istället initieras många samtal av att produktionen säger "kan ni avhandla detta nu?".

Extremt få samtal känns spontana och utan yttre påverkan från produktionen vilket gör deltagarna extra medvetna om vad dom häver ur sig varje gång kameran är i närheten. Genuiniteten och det naturliga är som bortblåst, allt blir extremt ytligt och man får t.e.x. noll grepp om hur gruppen egentligen fungerar när kamerateamet inte är på plats eftersom att allt som klipps med mer eller mindre regisseras av en produktion som initierar samtalen.

Därför man också uppskattade Wrenkler som sket fullständigt i att försöka vara tillrättalagd och uppträda korrekt inför gruppen när kamerateamet var på plats.

Men det är mycket produktionen gör som förtar känslan av "reality", bara en sådan skitsak som att de ska låtsas hitta brev är ett direkt hån mot tittarnas intellekt.

Håller med dig på exakt alla punker!

Samtidigt har man väl viss förståelse för varför produktionen gör som de gör. Det hade blivit en ännu mer krystad diskussion om deltagarna fick prata direkt efter tävlingar, för att sedan återskapa samma diskussion väl i lägret framför kameran. På sättet som det gör nu behöver de inte ha kameror som följer varje enskild person 24/7. En nackdel är precis som du säger - att det givetvis tappar en del av genuiniteten.

Samma sak gäller breven - hade verkligen inte varit effektivt om produktionen gömde ett brev för att sedan vänta på att någon skulle hitta det. Så som det är i nuläget, så ber produktionen en av deltagarna att promenera i en viss riktning, för att slutligen hitta brevet. Produktionen säger faktiskt inte vart brevet finns, eller att det ens är ett brev de letar efter, men givetvis kan deltagarna räkna ihop 1 och 1.

Men som sagt, håller med dig om allt. Framför allt känns brevhämtningen hjärndöd. Samtidigt vet jag dock inte hur de skulle kunna göra brevhämtningen på ett bättre sätt. Brevlåda? Känns tråkigt efter ett tag.
__________________
Senast redigerad av peterZiipen 2021-06-06 kl. 17:31.
2021-06-06, 22:37
  #7912
Medlem
stockcocks avatar
Många här vill veta vilka som låg med vilka. Detta borde vara trådens fokus numera, då vinnaren är korad.
2021-06-06, 23:17
  #7913
Medlem
Gv1875s avatar
4:e året i rad som det blir en manlig vinnare! Undrar om mastiff bryr sig eller om de skiter i vilket?
2021-06-06, 23:43
  #7914
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gv1875
4:e året i rad som det blir en manlig vinnare! Undrar om mastiff bryr sig eller om de skiter i vilket?

Tror inte man sätter större vikt på det. Man har ju redan nu designat delmomenten i sista final-tävlingen så att fysiskt övertag inte ger överdrivet större chanser, eftersom att mer teoretiska moment dyker upp pö om pö. Alltså flera moment som är mer jämnt balanserade utifrån fysiologiska förutsättningar, typ att vara stadig på handen och rulla en kula till rätt hål o.s.v. Vi såg ju även att Dennis hade svårt med pussel, men lyckades tillslut knipa segern. Tittar man på final-tävlingen så involveras kanske inte styrka på samma sätt som snabbhet och i viss mån explosivitet.

Vi såg även en fysisk tävling gällande balans, där Joanna krossade William, som på pappret självklart skulle ha större chans att vinna, särskilt med judo/jiu-jitsu-bakgrund. Äldre kvinnan, Annika, gav även starkt motstånd i statiska tävlingen vs William. Hade troligen vunnit mot t.ex. Ludde eller Andreas, eller samen.

Utifrån detta upplägg så känns det mer som en tillfällighet att det är mestadels män som knipit segern senaste åren, även om tävlingsupplägget i år var bättre rent strategiskt då fysiska förutsättningar, specifikt i styrka, inte var lika aktuella.

Men, som någon tagit upp i tråden. Ska tävlingsutförandet börja att daddas med, ja då ska väl manliga tävlandes ha mer mat. Dök ju upp något snack med Wrenkler, som inte är så tokigt. Män bränner mer kcal än kvinnor. Det är sosse-tänkt att alla ska ha lika mycket mat, titta på Hayes som väger säkert 50 kg mer än många, klart han behöver mer mat. Löjligt att det blir en feministisk argumentation kring ämnet.
2021-06-07, 06:27
  #7915
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Tror inte man sätter större vikt på det. Man har ju redan nu designat delmomenten i sista final-tävlingen så att fysiskt övertag inte ger överdrivet större chanser, eftersom att mer teoretiska moment dyker upp pö om pö. Alltså flera moment som är mer jämnt balanserade utifrån fysiologiska förutsättningar, typ att vara stadig på handen och rulla en kula till rätt hål o.s.v. Vi såg ju även att Dennis hade svårt med pussel, men lyckades tillslut knipa segern. Tittar man på final-tävlingen så involveras kanske inte styrka på samma sätt som snabbhet och i viss mån explosivitet.

Vi såg även en fysisk tävling gällande balans, där Joanna krossade William, som på pappret självklart skulle ha större chans att vinna, särskilt med judo/jiu-jitsu-bakgrund. Äldre kvinnan, Annika, gav även starkt motstånd i statiska tävlingen vs William. Hade troligen vunnit mot t.ex. Ludde eller Andreas, eller samen.

Utifrån detta upplägg så känns det mer som en tillfällighet att det är mestadels män som knipit segern senaste åren, även om tävlingsupplägget i år var bättre rent strategiskt då fysiska förutsättningar, specifikt i styrka, inte var lika aktuella.

Men, som någon tagit upp i tråden. Ska tävlingsutförandet börja att daddas med, ja då ska väl manliga tävlandes ha mer mat. Dök ju upp något snack med Wrenkler, som inte är så tokigt. Män bränner mer kcal än kvinnor. Det är sosse-tänkt att alla ska ha lika mycket mat, titta på Hayes som väger säkert 50 kg mer än många, klart han behöver mer mat. Löjligt att det blir en feministisk argumentation kring ämnet.
Vad skulle det ligga för rättvisa i att några deltagare skulle få behålla sin fetma? Hayes var väl den som hade mest reserver och borde klarat svält än alla andra?
2021-06-07, 10:53
  #7916
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vad skulle det ligga för rättvisa i att några deltagare skulle få behålla sin fetma? Hayes var väl den som hade mest reserver och borde klarat svält än alla andra?

Du var mig en korkad jävel. Vad har du för utbildningsnivå?
2021-06-07, 11:19
  #7917
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Du var mig en korkad jävel. Vad har du för utbildningsnivå?
Är du lika fet som Hayes?
2021-06-07, 12:45
  #7918
Medlem
stockcocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Är du lika fet som Hayes?

Gymnasiet dropout!
2021-06-07, 16:17
  #7919
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stockcock
Gymnasiet dropout!
Både fet och utan gymnasiebetyg. Ryck upp dig, kontakta Viktväktarna och en SYV.
2021-06-07, 16:48
  #7920
Medlem
Inför "De tio dödsorden", vid uttalande av någon av dessa får man automatiskt en röst i nästkommande öråd. Jag nominerar följande ord: Magiskt, Pannben,

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in