2021-06-02, 16:52
Medlem
mingtians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buttson69
Jag kommer att posta ett brev till produktionen med förslag på förändringar som gör att det blir rättvisare förhållanden för framtida Robinsontävlingar.

*Kvinnliga deltagare skall ha 30% mindre mat än män.

*Utmanare som kommer in senare in i programmet (ex William i årets tävling) skall få äta mindre under den första veckan, ungefär hälften av vad kvinnorna får äta.

*Öråden så skall deltagarna rösta på den som de tycker skall få stå över utslagstävlingen, där den som kommer sist, åker ut. Inget djävla gränsland utan en enkel biljett till Sverige.

*Pristävlingar så skall den som vinner ta hela vinsten själv. Om en kvinna vinner så är det avdrag med 30% som gäller.

*Det här skall gälla både innan som efter sammanslagningen.Alltså kommer förlorande lag att få gå igenom ovanstående procedur och vid sammanslagningen så kommer alla att riskera att åka ut.

*Eldstål skall förbjudas.

De som är ute och ränner om nätterna, (vilket skall uppmuntras med en lagom mängd rusmedel) skall ha vid behov fri tillgång till preventivmedel. Tänk hemska tanke på om det skulle bli till en robinsonunge. Nu tänker jag mest på det stackars barnet. OBS inga samer skall dock ha tillgång till rusmedel. Avdelning samer och rusmedel är som eld och bensin.

*Tävlingsmoment i pristävlingar som skall införas är bastubad, den som sitter längst vinner. Åtminstone en gång.

*Sen när det återstår 4 tävlanden och en skall ut. Så skall de få en stabil middag (här så skall kvinnorna få samma mängd mat som männen)och en snaps ricinolja och den som bajsar först åker ut.

Jag håller på och ”filar” ihop fler förslag.

Har ni ytterligare förslag att komma med, så sjung ut.

När du ändå ska slösa din tid på detta kan du ju förslå att de ska slunga tillbaka deltagarna till år 1800
2021-06-02, 16:58
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Jag kommer att posta ett brev till produktionen med förslag på förändringar som gör att det blir rättvisare förhållanden för framtida Robinsontävlingar.

*Kvinnliga deltagare skall ha 30% mindre mat än män.

*Utmanare som kommer in senare in i programmet (ex William i årets tävling) skall få äta mindre under den första veckan, ungefär hälften av vad kvinnorna får äta.

*Öråden så skall deltagarna rösta på den som de tycker skall få stå över utslagstävlingen, där den som kommer sist, åker ut. Inget djävla gränsland utan en enkel biljett till Sverige.

*Pristävlingar så skall den som vinner ta hela vinsten själv. Om en kvinna vinner så är det avdrag med 30% som gäller.

*Det här skall gälla både innan som efter sammanslagningen.Alltså kommer förlorande lag att få gå igenom ovanstående procedur och vid sammanslagningen så kommer alla att riskera att åka ut.

*Eldstål skall förbjudas.

De som är ute och ränner om nätterna, (vilket skall uppmuntras med en lagom mängd rusmedel) skall ha vid behov fri tillgång till preventivmedel. Tänk hemska tanke på om det skulle bli till en robinsonunge. Nu tänker jag mest på det stackars barnet. OBS inga samer skall dock ha tillgång till rusmedel. Avdelning samer och rusmedel är som eld och bensin.

*Tävlingsmoment i pristävlingar som skall införas är bastubad, den som sitter längst vinner. Åtminstone en gång.

*Sen när det återstår 4 tävlanden och en skall ut. Så skall de få en stabil middag (här så skall kvinnorna få samma mängd mat som männen)och en snaps ricinolja och den som bajsar först åker ut.

Jag håller på och ”filar” ihop fler förslag.

Har ni ytterligare förslag att komma med, så sjung ut.

Tror det är bättre om du överlåter filandet på förslag till någon annan om jag ska vara ärlig, inte helt såld på en enda punkt Att ha Kvinnliga deltagare skall ha 30% mindre mat än män. som första förslag kommer bara resultera i att de bränner upp ditt fax.

Förövrigt så får de fri tillgång till preventivmedel. Annars hade det kryllat av små mini-raymonds vid det här laget.
2021-06-02, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Tror det är bättre om du överlåter filandet på förslag till någon annan om jag ska vara ärlig, inte helt såld på en enda punkt Att ha Kvinnliga deltagare skall ha 30% mindre mat än män. som första förslag kommer bara resultera i att de bränner upp ditt fax.
Det är det enda han skrev, som jag håller med om. I rättvisans namn.
Citat:

Det är väl bättre att slopa utmanare helt? Skall utmanare finnas, så skall de ha varit ute lika länge men på annan plats, men hela konceptet känns meningslöst.

Vad menar du med "rösta på den som de tycker skall stå över utslagstävlingen"?
2021-06-02, 23:53
Medlem
-Var tydlig från start att det finns gömda immuniteter
-Man hittar dem på påhittiga ställen, inte att man kan få en för att man kom tvåa i en tävling
-Man ska kunna spela den på andra än sig själv

-Inga utmanare
-Inget gränsland
-Fokus på att filma i realtid när deltagarna tisslar med varandra
-Ett avsnitt i veckan

Mer variation på tävlingarna med olika delmoment.

Det är några av de ändringar jag vill se.
2021-06-03, 07:42
Medlem
flippwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Traptin
-Var tydlig från start att det finns gömda immuniteter
-Man hittar dem på påhittiga ställen, inte att man kan få en för att man kom tvåa i en tävling
-Man ska kunna spela den på andra än sig själv

-Inga utmanare
-Inget gränsland
-Fokus på att filma i realtid när deltagarna tisslar med varandra
-Ett avsnitt i veckan

Mer variation på tävlingarna med olika delmoment.

Det är några av de ändringar jag vill se.

Låter som Survivor från CBS! USA's version av Robinson
2021-06-03, 08:11
Medlem
LeBronThurmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Det är väl bättre att slopa utmanare helt? Skall utmanare finnas, så skall de ha varit ute lika länge men på annan plats, men hela konceptet känns meningslöst.

Vad menar du med "rösta på den som de tycker skall stå över utslagstävlingen"?
Jag tror att surgubben Buttersson69😊 menar att deltagarna ska få välja bort en person som ska få stå över i resp. utslagstävling.

Å ena sidan så kan ju den personen (kanske konkurrenskraftig stark deltagare) inte vinna den tävlingen, men å andra sidan inte heller bli utslagen just då.
Kan ju också vara någon usel Robinsonkandidat, men en sympatisk omtyckt medtävlare.
2021-06-03, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag hade inte ens sett Clara Henry alls innan Robinson och inte efter heller. Inte min grejj att följa influenser på YT.

Hon var programledare för melodifestivalen för några år sedan tillsammans med kvinnaböske och David Lindgren så hon var ändå ganska känd när hon fick en gratisbiljett till Robinson.
2021-06-03, 11:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamy-Ray-Vaughn
Hon var programledare för melodifestivalen för några år sedan tillsammans med kvinnaböske och David Lindgren så hon var ändå ganska känd när hon fick en gratisbiljett till Robinson.

Tror jag säkert att Clara Henry har gjort och att hon fick en Gratisbiljett (förfrågan från TV4:s produktion) att delta i Robinson - flera som har blivit Headhuntade vad jag vet om. Hon har dock undgått min radar då jag inte hade sett henne innan Robinson var förra året!
2021-06-03, 15:40
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Robinsson är fejk från början till slut..fejkade och klippta tävlingar..fusk med maten..fusk med tvål..tandkräm hårschamp..tror knappast att dom sover ute i skogen i 6 veckor..dom har inspelningsdagar ute på ön..sen bor dom på hotel eller nån inhyrd båt med produktionsteamet.

Kommer över den här intervjun: https://youtu.be/cKFz8v301Bg?t=1268
Klas Beyer, vinnare av Robionson 2019, får rakt upp och ner frågan: "Är Robinson fake?" och han svarar hur tydligt som helst: -"NEJ!". Om du orkar lyssna på intervjun så rekommenderar att du gör det. Då kommer du förmodligen ändra din inställning kring att allt är fake. Om du fortfarande insisterar på att Robinson är fake så ger jag upp!

Exempelvis förklarar Klas hur deltagarna efter en tävling inte får prata med varandra förens de kommer tillbaka till sin strand för att samtalen kring tävlingen på så sätt ska vara äkta. Så man kan säga att produktionen mer jobbar med olika metoder för att försöka bevara äktheten i exempelvis samtalen.
2021-06-03, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flippwr
Låter som Survivor från CBS! USA's version av Robinson
Jaa det är så jag vill ha det
2021-06-03, 16:54
Medlem
InnesIs avatar
Den viktigaste förändringen jag skulle vilja se i Robinson är att det ska vara lika villkor för de som tävlar. Gränsland? Visst, men bara om alla kommer dit efter utröstning (och ingen kommer dit fler gånger än någon annan). Jokrar? Nej, det är inte rätt men nog kan man ha två robinsonöar där deltagarna på ena ön inte känner till de på den andra ön och att man sedan slår ihop dem. Immuniteter och extraröster? Visst (även om jag ogillar det), om de inte går till överdrift och om de kan vinnas på något sätt (att få dem bara för att man blir skickad för ett uppdrag är meningslöst).

Utöver det önskar jag att de strippar ner konceptet. En röst per person. En pristävling och en robinsontävling. Inga extraröster, hemliga immuniteter, inget gränsland, inga extra öråd, inga hemliga fördelar etc.
2021-06-03, 17:00
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Den viktigaste förändringen jag skulle vilja se i Robinson är att det ska vara lika villkor för de som tävlar. Gränsland? Visst, men bara om alla kommer dit efter utröstning (och ingen kommer dit fler gånger än någon annan). Jokrar? Nej, det är inte rätt men nog kan man ha två robinsonöar där deltagarna på ena ön inte känner till de på den andra ön och att man sedan slår ihop dem. Immuniteter och extraröster? Visst (även om jag ogillar det), om de inte går till överdrift och om de kan vinnas på något sätt (att få dem bara för att man blir skickad för ett uppdrag är meningslöst).

Utöver det önskar jag att de strippar ner konceptet. En röst per person. En pristävling och en robinsontävling. Inga extraröster, hemliga immuniteter, inget gränsland, inga extra öråd, inga hemliga fördelar etc.

Låter trist!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in