2021-05-16, 22:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
De särbehandlade Ludvig redan när de gjorde en duell mellan Ludde, som redan förlorat första tävlingen, och Wilma när Alex och Sophia visades ut för fusk istället för att logiskt deklarera Wilma som slutsegraren.

Ja, han har ett osedvanligt flyt den där Ludde. Sen blir han helt starstruck av William som en jäkla fjortis, trots att han fått en röst från honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
William är ju bög. föga förvånande.

Det har gått mig förbi. Tittar bara på söndagar vanligtvis.
2021-05-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Ja, han har ett osedvanligt flyt den där Ludde. Sen blir han helt starstruck av William som en jäkla fjortis, trots att han fått en röst från honom.

Det har gått mig förbi. Tittar bara på söndagar vanligtvis.
Är inte Ludde bög?
2021-05-16, 23:12
Medlem
Annica ger intrycket på Instagram att hon vinner. Tolkar det som att hon inte vinner...
2021-05-16, 23:28
Medlem
Spekulation:

2021-05-16, 23:32
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofiaik
Spekulation:

Max verkar vara go-to stället för många som första måltid. Vet att Wrenkler åkte dit också

Rekommenderas podd-avsnittet med Olivia? Var det mycket Robinson-snack?
2021-05-16, 23:36
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Är inte Ludde bög?

Du brukar väl kolla på avsnitten när de släpps på natten? Hur kan det ha undgått dig att Ludde har flickvän? Han har pratat om det några gånger under veckan.
2021-05-16, 23:37
Medlem
Zyxel04s avatar
I vanlig ordning så spekulerar jag kring hur de ser ut framöver. 2 veckor återstår, därmed en vecka kvar till finalveckan.

Troligen kommer minst en av de som numera är på gränslandet komma tillbaka direkt in i finalveckan. Kan också vara så att den som åker ut i nästa Ö-råd kommer möta 2 eller 3 av de nuvarande gränsländarna i en tävling där vinnaren kommer in i finalveckan.

Vidare vet vi ju inte hur de ser ut i finalveckan. De två sensate åren har de varit en ganska mångsidig hinderbana som avgjorde allt samtidigt som det avgjordes med röstning 2018.

Men kring deltagarna så:

Annica: Har sagt det redan när de var lagtävlingarna: Når hon sammanslagningen så kommer hon garanterat nå finalveckan. Orsaken är att hon är svag på tävlingar och inte ses som ett hot. Vi kan ge att hon förmodligen också är en trevlig person och har inte sett henne bråka direkt med någon. I en eventuell finalvecka så är chanserna att vinna ganska små, särskilt om det är hinderbana som avgör allt. Har inte special-studerat henne på tävling men känslan är att hon varit ganska begränsad. Hon är ju lite fat.

Annki: Borde väl också ta sig till finalvecka av samma orsak som Annika: Ingen ser henne som hot. Problemet är ifall lag syd ser någon prestige i att en gång för alla krossa maffia-pakten där Annki varit medlem. Sen kanske de andra stör sig på henne och hon verkar ju alltså vara limited socialt. Lär också få de svårt i en finalvecka.

Dennis: Väldigt anonym deltagare. Han har framstått som en snäll kille men är ganska tråkig och passar nog inte i detta program rent underhållningsmässigt. Asså han är ju fysiskt stark men har inte alls varit överlägsen i tävlingar. Han hade ju problem med grävandet för någon vecka sedan och förlorade den där styrketävlingen mot Alex när de var lag. Det jag vill säga med detta är att Dennis kanske inte är så överlägsen på tävlingar som man kan tro, särskilt om de inte handlar specifikt om råstyrka. Rent socialt så har han ju inte varit i konflikt med någon men har alltså varit tråkig. Dennis lär nnog vara i riskzonen nästa vecka eftersom han fortsatt ses som ett hot. Nu är förvsso lag syd i majoritet men frågan är hur enad den pakten egentligen är. Kan nog se Olivia och Annica vända sig mot Dennis och kanske tom Joanna (även om de känns osannolikt). Trots att han inte varit överlägsen i tävlingar så lär han ju ha en reell chans att ta hem hela rubbet om han når finalveckan. Han är definitvt starkare än hälften av deltagarna.

Joanna: Har haft en mer offensiv roll under sin tid i programmet och verkar ha varit med och styrt mycket. Är kanske inte så omtyckt av alla här men har gjort ett bra intryck på mig eftersom hon framstått som en riktig fighter. Rent socialt så är känlsan att Lag Syd-pakten inte kommer rösta på Joanna och de tar en majoritet vilket torde ge Joanna goda möjligheter att ta sig in i finalveckan. Vi vet samtidigt att de troligen lär ske någon twist hit-och-dit och därmed är de nog för tidigt att räkna in Joanna i finalveckan. Om hon når finalveckan så är hon en realstisk vinnar eeftersom hon både varit bra på tävlingar och socialt.

Olivia: Med tanke på att hon har en immunitet så har hon en väldigt god chans att nå finalveckan. Immuniteten är inte giltig i finalveckan och därmed förlorar hon inget på att utnyttja den nästa vecka. Rent socialt så har hon väl varit okej men ändå inte klockren. Hon var i konflikt med Viktoria när de var "lag Syd" och hamnade på klämm med Maffian. Hon har väl haft lite flyt att William valde att gå med Lag Syd för annars hade hon nog varit ute nu. På tävlingar så har hon varit okej men inte heller särskilt dominant. Ska nog inte räknas bort totalt i en finalvecka även om Dennis, Joanna och William på pappret känns som starkare än henne på tävlingar. Ett orosmoln för Olivia är att de troligen lär vara ett Ö-råd någon gång under finalveckan. Om de gamla deltagarna får rösta ut en deltagare så kan de mycket väl bli Olivia som rycker eftersom Maffian tycks se henne som ovärdig.

Jokkmokk: Påminner mycket om Annika och Annki. Han lär nå final eftersom han inte ses som ett hot. Visst han kanske blir utröstad nästa vecka eftersom han ses som "ovärdig" men troligen inte. Svårt att säga så mycket. Han kom in ganska mycket senare än de andra och därmed har man inte sett honom så mycket på tävlingar heller. Känslan är att han kommer åka ut i en finalvecka eftersom han inte håller på tävlingar.

William: Jag har i ett tidigare inlägg skrivit kring att Williams beslut att rösta ut Ludde känns ologiskt. Känslan är att lag syd kommer rösta på William nästa vecka ifall han inte är immun och den pakten har majoritet. Även Annki lär kunna tänka sig att rösta på Rickard och då är det 5-2. Man ska dock vara medveten om eventuella twister som kan ha en effekt. Jag vet inte om William har en gemsnam överrenskommelse med Joanna och Dennis som kanske förklarar valet att rösta på Ludde. De känns orimligt vid första anblicken men man vet ej. Nä men känslan är att om William ska klara sig nästa vecka så måste han vara immun. Väl i en finalvecka så torde han ha väldigt fina möjligheter att gå hela vägen. De som kan hindra honom är att de troligen kommer vara ett Ö-råd någon gång under finalveckan och då kan han åka ut eftersom han anses vara mest ovärdig. Om det dessutom är ett Ö-råd som avgör vem som vinner hela skiten (alltså istället för hinderbana) så skulle jag nog inte se honom som favorit.

Kring gränslandet så:

Feministen: Av de som är i gränslandet så känns hon som den starkaste. Hon har ändå varit ganska okej på tävlingar och verkar vara ganska smart och smidig. Hon har ju inte den där råstyrkan som männen har men men. Nu lär de troligen vara någon random "kalle anka"-tävling som avgör vem som vinner gränslandet men ifall de innehåller logiskt tänkande så kommer hon vara farlig. Väl i en finalvecka så tror jag inte helelr att hon ska underskattas eftersom hon uppenbart visat en del skills förut.

Anders: Inte så mycket att säga angående hans tävlingsinsatser. Vad jag vet så har han inte direkt utmärkt sig åt något av hållen. Eftersom de ändå lär vara någon random slump-tävling i en eventuell gränslandet-final så kommer han väl inte vara hetl chanslös. Väl i en finalvecka så känns de som de finns flera som är vassare än honom.

Ludde: Lol, åkt ut två gånger men är ändå kvar. Har väl varit allmänt begränsande på tävling och jag tror han har minst chans av dessa som är kvar. Hoppas personligen han åker ut. Gillar inte feministen eller ANders men stör mig en del på Ludde också.
2021-05-16, 23:47
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
William: Jag har i ett tidigare inlägg skrivit kring att Williams beslut att rösta ut Ludde känns ologiskt. Känslan är att lag syd kommer rösta på William nästa vecka ifall han inte är immun och den pakten har majoritet. Även Annki lär kunna tänka sig att rösta på Rickard och då är det 5-2. Man ska dock vara medveten om eventuella twister som kan ha en effekt. Jag vet inte om William har en gemsnam överrenskommelse med Joanna och Dennis som kanske förklarar valet att rösta på Ludde. De känns orimligt vid första anblicken men man vet ej. Nä men känslan är att om William ska klara sig nästa vecka så måste han vara immun. Väl i en finalvecka så torde han ha väldigt fina möjligheter att gå hela vägen. De som kan hindra honom är att de troligen kommer vara ett Ö-råd någon gång under finalveckan och då kan han åka ut eftersom han anses vara mest ovärdig. Om det dessutom är ett Ö-råd som avgör vem som vinner hela skiten (alltså istället för hinderbana) så skulle jag nog inte se honom som favorit.

William var egentligen på Luddes sida. Men när de åkte till ö-rådet blev Ludde och William varse att Annki och Richard inte tänkte rösta på Joanna, utan på Ludde. Ludde och William visste alltså då att det var lönlöst att båda skulle rösta på Joanna. Då bestämde de sig för att "offra" Ludde, så det skulle se ut som att William ändå hade en pakt med Joanna och co, för att han skulle komma så långt som möjligt. Kort och gott så var det Annki som sålde Ludde trots att han räddat henne i ett tidigare skede. Hon tänkte på sig själv. (källa: Williams insta)
2021-05-16, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Sammanfattning av intryck hittills.

Olivia... Känner lite som att produktionen riggat så att hon ska ta sig långt, t ex via den hemliga immuniteten. Hon har varit duktig i en del tävlingar, men är ändå en som jag gärna ser åker ut, pga att jag inte gillar hennes personlighet. Hon har även några gånger gått på de redan svaga/liggande, t ex när Anders inför öråd ställt frågor till henne.

Joanna... Hon for också gärna åka ut. Jag upplever henne som aningen osympatisk med små mobbningstendenser, t ex mot Annki. Ungefär som det jag skrev om Olivia.

Johanna... Jag tycker faktiskt hon är bra. Bra humör, ofta positiv, tar motgångar bra (med nåt undantag), smart, ganska taktisk (men inte i nivå med t ex Ludde). Verkar mentalt stark. Minus för hennes feminism, dvs att ta ställning för och emot folk utifrån vilket kön de fötts. Jag har inget emot om hon vinner.

Andreas... Ganska intetsägande. Jag förstår inte "hatet" här mot honom. Vi har ju även sett att han har mänskliga sidor, t ex när han berättat om hur han saknar sin familj. Jag ser dock helst inte att han vinner.

Tova Sophia... Jag höll faktiskt på henne. Tycker hon var jätteduktig i tävlingarna. I allra högsta grad mänsklig personlighetsmässigt, med nära till gråt och andra känslor. Hon fick mycket skit här för att ha varit taktisk, men hela Robinson går ju ut på att vara taktisk. Det är tillåtet att pakta, luras osv, det är nog rentav att rekommendera. Väldigt konstigt med allt hat mot henne här för att hon gjort en könskorrigering. Låt folk få vara den dom vill vara istället.

Dennis... Anonym. Verkar helt klart sakna flickvännen. Framstår inte som lika taktisk och smart som vissa andra. Å andra sidan är det väl såna som oftast vinner, typ såna som flutit med och knappt märkts.

Alex... Gav inget bra intryck. Övermodig, skrytsam, stöddig, överlägsen. Bra att han åkte ut. Och helt förståeligt att lag nord röstade ut honom.

Kufen... Jag minns inte namnet. Wrenkler..?? Bra att han tidigt åkte ut. Gav ett osympatiskt och själviskt intryck. Jag har också läst här att han tydligen långt i efterhand är bitter och håller på och via sociala medier svärtar ner de andra. Framstod som socialt ganska tondöv.

Hon med ärret... Ann-nånting va? Märks inte så mycket. Sånt kan iofs bero på hur produktionen väljer att klippa. Har inte gjort något direkt intryck åt nåt håll.

Annki... Jag tycker fått ta emot för mycket "hat" här. Jag tycker även att Olivia och Joanna "mobbat" lite mot henne. Visst, Annki kan säkert upplevas som påfrestande. Men det är inte alltid så lätt, och senaste veckorna har hon haft en ganska svårt situation socialt, eftersom forna lag nord försvunnit. Starkt av henne att bita ihop.

Ludde... Jag tycker han fått för många chanser. Annars verkar han bra som person. Kanske lite skrytig, men med glimten i ögat. Onödigt av honom att hoppa på någon som redan låg, nämligen Annki.
Är Ludde alltså bög?

Wilma... Verkade bra rakt igenom. Ödmjuk, klok, sympatisk, tog lagom plats, omtänksam, bra på tävlingar. Har gjort ett bra intryck. Oflyt i dagens tävling. Jag tror att om dom tävlande bytt plats så hade hon missgynnats mindre av blåsten. Dock kunde hon förstås försökt skapa lite lä, genom att ställa sig i vägen för vinden eller whatever. Faller dock med flaggan högt. Bra gjort Wilma, både tävlingsmässigt och personlighetsmässigt!

Rickard... (Heter han så, han som vissa här kallar "Lappen"?) Hade det varit ren överlevnad kanske han briljerat. Men nu flyter han väl mest med. Inte så bra i tävlingar. Verkar snäll, ärlig och sympatisk. Det i sig gör att han gärna får vinna. Vore kanon om sådana egenskaper premierades.

William... Han får gärna vinna. Duktig på det mesta. Verkar sympatisk och omtänksam.

Dina tolkningar av människor verkar helt vansinniga.. Att du sympatiserar med Anki, Johanna, Tova-Sophia och Anders är helt befängt. De ligger längst ner i botten på min topplista.
2021-05-16, 23:57
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
William var egentligen på Luddes sida. Men när de åkte till ö-rådet blev Ludde och William varse att Annki och Richard inte tänkte rösta på Joanna, utan på Ludde. Ludde och William visste alltså då att det var lönlöst att båda skulle rösta på Joanna. Då bestämde de sig för att "offra" Ludde, så det skulle se ut som att William ändå hade en pakt med Joanna och co, för att han skulle komma så långt som möjligt. Kort och gott så var det Annki som sålde Ludde trots att han räddat henne i ett tidigare skede. Hon tänkte på sig själv. (källa: Williams insta)

Jag hade den misstanken och den framstod ju som mest logisk.

Att William och Jokkmokk inte drog jämnt är nog inte helt oväntat. Jag har fått känslan att William är mer en seriös taktiker samtidigt som Jokkmokk inte bryr sig. De beror väl kanske på att Jokkmokk inser att han ändå inte kommer bli utröstad alternativt inte bryr sg.

Mellan Ankki och Ludde är de väl lite mer oväntat då de ändå var i maffian.

Samtidigt så är känslan att Ludde primärt spelade med Per och feministen och sekundärt med Anders och Ankan. Därmed kanske deras relation ändå är mer fejk på båda sidor.
2021-05-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Luddes kommentar om hur Annki röstade kallar han för fegt - barnsligt tycker jag. Alla är sig själv närmast och det var dags att hon började tänka själv nu = Bravo
Annki är en fegis, hon anstränger sig inte i tävlingar eller sticker ut socialt utan försöker bara flyta med under radarn hela vägen till final... där hon givetvis därmed kommer vara helt chanslös. En klassisk "goat" från Survivor US, dvs någon som de starka spelarna drar med sig och slaktar på slutet. Det är nog den mest irriterande spelartyp som finns som inte försöker vinna själv utan bara förstör för andra.
2021-05-17, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Alltså vad i helvete är det för fel på Robinsons upplägg?

Åker man ut åker man ut! Gör det såhär hela tiden kommer denna säsong ta slut efter jul om det skall finnas 10 olika sätt att komma tillbaka.

Enkelt kära Robinson crew!

1.Öråd
2. Någon blir utröstad
3. Man åker hem och lämnar programmet!
Att man blir utröstad och hamnar i gränslandet två gånger drar ett löjets skimmer över hela serien. Jag har aldrig hört talas om det i något annat liknande program. Eller att vissa deltagare som Wilma inte ens får komma in som deltagare i programmet på lika villkor som alla andra medan såna som William kommer in mätt och utvilad efter flera veckor... och därmed dominerar alla tävlingar. Men det förvånar mig inte med den här produktionen, de har verkligen inte många rätt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in