2021-05-03, 21:41
Medlem
Talespins avatar
Fy fan vilken otäck människa Johanna är. Jag ryser i hela kroppen.

VARFÖR sitter Andreas och Anki bara där och glor som två ugglor och accepterar Johannas genomvidriga beteende? Har Andreas ens någon ryggrad?
2021-05-03, 21:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
Hennes beteende tar priset vi tävlingen, sågar, idiotförklarar och hånar alla. Wtf, vem gör så... att ingen röt till och bad henne hålla käften. Måtte hon åka nästa öråd!

Joanna sa ju till henne att det inte var ok att säga så och att hon borde tänka på hur hon uttrycker sig. Men hon rörde inte en min.
2021-05-03, 21:44
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Porkster
Haha sluta, det är inte sant. Jag gillar inte hennes personlighet heller (feministaspekten, den sunkiga människosynen) men hon är söt, har en riktigt het kropp och är nog skapligt intelligent. Hon verkar ju framgångrik och så. Lidingö och Florens eller vad det var, dude she's killing it.

Jesus, hon skulle klassas som kossa i Italien Hon ser ju ut som lilla My Intelligent, tyvärr inte.. Lidingö är inget speciellt alls.. Ja, hon kan inte ens stava till orten hon bor i på italienska
2021-05-03, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av averylovelyday
vidrig är ordet!
Nu har hon låst sin instagram, insåg nog vilken hatstorm det blir efter dagens avsnitt

Om hon har låst den, är det nån här som följer henne och kan berätta vad som händer där?

Ett neutralt meddelande om att Pär-Sophia älskar sig själv jättemycket idag på sin IG. Då vet vi det. Den fåfänga uppblåsta trion Johanna, Pär-Sophia och Ludde?

Hoppas inte Alex känner sig för mkt utanför i Gränslandet nu när även Ludde kommer in.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-03 kl. 22:28.
2021-05-03, 21:46
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Callmex
Lag Nord får motstå extremt med hat sedan dom svek wrenkler.
Och värre verkar det bli. Såg precis en video med wrenkler. Där han pratar med annki. Tydligen går folk på Andreas barn till och med .

Svek? De mobbade ut honom från tävlingen.

TV4 har verkligen misslyckats totalt med årets Robinson. Det har spårat ur totalt.
2021-05-03, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Jesus, hon skulle klassas som kossa i Italien Hon ser ju ut som lilla My Intelligent, tyvärr inte.. Lidingö är inget speciellt alls.. Ja, hon kan inte ens stava till orten hon bor i på italienska
Haha jag vill inte försvara henne då jag knappt vet nåt om henne men hon är typ 20... Och för att vara ärlig, feministdoktrinen än typ statsindoktrination i Sverige idag så hon kan ju bara delvis beskyllas för hur hon blivit. Hennes hjärna är ju inte färdig än. Alltså for real, det är otroligt hur mycket man utvecklas mellan 20 och 30. Nåväl, bless her soul. Hon är rik, vi ska hålla på henne. Det är arbetarklassen du ska hata på, slarva inte ihop dina prioriteringar!
2021-05-03, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGhostLord
Ludde är borta, the evil is defeated!
Efter gårdagens avsnitt var jag förvånad över hur nära Olivia och Joanna verkar vara. Det har alltid vinklats så det ska verka som att Joanna inte tycker om Olivia. Är de plötsligt bästisar eller har det klippts bort hela tiden?

Sedan har vi fulpakten som började med sin nya slogan. Valkampanjen lät såhär:
"Rösta med hjärtat. Olivia är inte en värdig, Olivia är inte värdig..." och sen om igen och om igen tills alla är lite lagom hjärntvättade av propagandan.
Vette sjutton vad de menar, undrar jag. Vadå rösta med hjärtat? Hur röstar man annars, med foten eller? Riktigt otäckt att se, hur fyra vuxna människor kan gå ihop sig sådär och sporra varandra med en plötslig gemensam fiende, som är oskyldig. Lite som gamla häxjakterna eller vikingatiden. Hade de gett en riktig förklaring som "Olivia är alltid trött, sur och klagar. Alla skulle må bättre om hon försvann." Hade det varit en annan femma.

Mitt hopp var att Ludde skulle åka och det gjorde han. Men igen, är förvånad över att Joanna och Olivia och company börjar sucka över hur tråkigt det är att Ludde åker. Har de klippt bort mycket? För jag trodde inte alls att Joanna tyckte om Ludde. Känns som att det mesta vi får se här hemma är Johanna och hennes klagogäng.

Undrar lite varför Anders i år har valt att berätta om Gränslandet framför alla istället för i enrum med den utröstade. Tanken har ju annars varit att det ska komma som värsta chocken för dem sen.

Dagens avsnitt (spoilers)
Rolig tävling idag med många etapper och moment som ger alla en lika chans. Spännande att se vilka som skulle tävla i slutet, och starkt av dem som klarade av pusslet som hade varit alldeles för svårt för mig med pressen, stressen, kamerorna och Johannas elaka kommentarer.

Joanna, vilken kvinna! Som hon tar i och kör i alla tävlingar! Stark, vacker och ärlig! Hon visar vart skåpet ska stå, men med rak rygg och god moral. Vilken värdig Robinsonvinnare, tycker jag. Och det bästa av allt, hon är en av de få som vågar ge Johanna svar på tal och säga sanningen. Inte konflikträdd. Det är så starkt.

Olivia imponerar. Trots att hon är lite naiv och ytlig, typisk krogtjej, så presterar hon bra på de flesta tävlingar. Kommer ofta tvåa, och är uthållig. Sedan surar hon aldrig för att hon får röster på sig. Lätt manipulerad, men ändå rätt skön. Rolig att följa liksom. Och vinsten hon tog hem! Oh my god! Hoppas att hon sätter bojan på Andreas! Såg ut som hans fot, eller? Herregud skönt. Andreas som alltid spottar ur sig lögner om henne, säger att hon alltid förlorar och inte förtjänar att vinna.

Smear campaignen som Lag Nord håller på Olivia är något riktigt fult, och nåt som jag inte förstår. Varför tycker de att Olivia är så hemsk? Hon var ju faktiskt beredd att pakta med Ludde och så, men blev själv lurad av dem när de skickade hem Elias. Tror att Andreas och fulpakten i grund och botten är lite avundsjuka på henne. Hur hon är pigg trots svält och sömnbrist, och hur hon alltid 'bounces back' efter öråd, ganska oberörd. Hon flyter med enklare än de flesta, och hon ses som ett hot då.

Johanna visar allt fulare sidor. Vem fan kan sitta och säga så elaka saker om människor framför dem, framför ANDERS, framför svenska folket? Att kalla de 4 finalisterna korkade, skratta och skryta om att hon pluggat matte 5. Vad fan har det med den här robinsontävlingen att göra? Vi vet ingenting, kanske har Olivia och Jokkmock också pluggat matte eller kvantfysik eller whatever. Helt orelaterat. Dessutom såg inte Johanna uppgiften, så varför säga att den är 'easy peasy'. Igen, tror att hon är avundsjuk. Hon åkte ju ut och fick inte vara med och tävla. Inte många som kan vara en loser med glans.

Lag Nord har hela tiden skrattat överlägset åt de andra. Kallat dem namn, snackat skit om dem bakom deras ryggar. "Annika ska ut. Nu ska Olivia nu. Dennis är största hotet. Vi ska spela med William som en bricka, sköter han sig inte så åker han ut. Allt makt ligger i våra händer." Men alltså? Vilka svampar har de ätit egentligen med såna vanföreställningar?

Jag glömmer aldrig sveket mot Wrenkler. Mår illa bara jag tänker på det. Hur de ljög den människan rakt i ansiktet, han som bett om att få åka hem och fick en avskedsmiddag. Sättet som de svek honom på och högg Alex i ryggen kommer jag att komma ihåg länge. Men då hette det "Det är ett spel. Get over it." Wrenkler blev helt förstörd, men igen, "Get over it. Det är ett spel."

Men nu? För det första hade William inte lovat NÅGON någonting. Han har inte svurit en ed att vara varken på Lag Nords eller Syds sida. Men stollarna i Lag Nord hjälpte honom att vinna immuniteten i Robinsontävlingen. Det var Lag Nords sätt att försöka sätta honom i skuld till dem, så han ska känna att han ska pakta med dem. Det var en risk, och det failade. Han valde lag syd. Jag tycker att han gjorde rätt val. För Ludde, manipulationskungen, började manipulera honom precis som han gjort med Elias. "Lillebror, bästa brorsan, bästa kompis" så hette det och sen högg han Elias i ryggen. Hoppades att Willebror skulle inse att det skulle hände med honom med.

Trots att William öppet sagt att han INTE hade bestämt sig så är nu Lag Nord skitsura på honom och beter sig rent av som barnungar på dagis. De säger att de vill slå honom i ansiktet, att de nu plötsligt inte kan lita på någon... oj vad hemskt. Ja synd om dig Annki. Men hur tror du att Wrenkler kände sig när ni alla LOVAT honom och Alex att rösta hem honom för att sedan svika dem båda? Det är skillnad. Lag Nord lovar, bedrar och manipulerar med ett leende och ingen ånger, medan William INTE LOVAT och nu får bemötande som om han hade mördat någon.

Nu när Ludde, ledaren och alphahannen i Lag Nords femma, har fått lämna så är Johanna helt förvirrad och vilsen. Hennes pelare och rådgivare är borta. Plötsligt inser hon att deras pakt aldrig hade all dem makt hon inbillat sig att de hade. Så det kommer nog gå down hill för henne nu. Hoppas att hon åker ut nästa. Men inte gillar hon att smaka på sin egna medicin.

Nu är William inte 'värdig' för att han röstade ut Johannas vän. Men med en sådan logik är Johanna inte heller värdig, för hon har röstat ut mångas vänner. Men hon kan väl inte tänka så långt och dra paralleller till sig själv och sitt eget agerande.

Tycker att TV4 visar alldeles för mycket av Johanna och company i rutan. När senast fick man se Annicas synk? Eller Jokkmock? Väldigt mycket skitsnack från Johanna man måste lida sig igenom hela tiden. Hon tycker så, hon är upprörd. Ja jag fattar det, gå och käka lite blåbär så du slutar prata någon gång, munnen bara går och det är aldrig något vettigt som kommer ut.

Gränslandet:
Har inte sett senaste avsnittet, men tycker generellt så himla synd om Alexander. Han har sån otur hela tiden. Han vill väl men alla missförstår honom och tror att han menar illa. Och varför håller Tuva och Wilma på och paktar emot honom? Varför kan inte dem bara se honom som en ärlig människa och vara mogna med varandra? I början av Robinson verkligen avskydde jag Alex, men den bilden har ändrats. Han är lite 'blump', är kanske inte så bra på det sociala spelet ibland. Av någon anledning får folk en dålig bild av honom. Men han är en bra Robinson. Han kan göra eld, hämta fisk, leta mat, skulle nog kunna överleva bra i en grotta.

Tycker så synd om honom. Han lämnade lag syd som mullvad med svordomar hängandes efter honom, och i lag Nord sågs han alltid som en utböling. Sedan blev han vuxenmobbad av småflickor och knivad i ryggen och bedragen. Förlorade sin bästa vän, och nu är alla på honom och paktar emot honom i Gränslandet. Låt honom bara va! Allt han vill är att göra sin son stolt och hämnas för vad fulingarna gjorde mot hans bästa vän. Hoppas att Alex kommer komma tillbaka och ta hem hela skiten bara för att se Johanna, Andreas och Annki's chockade miner, men det ser inte ljust ut för honom nu när pakt-kungen troligtvis kommer göra allt för att få ut honom. Synd.
Håller med!
Joanna grym
Olivia gillade jag inte i början men tycker hon är helt okej nu
Alex är ju för djävligt hur de beter sig mot honom
Joanna eller Alex hoppas jag på
2021-05-03, 21:54
Medlem
Swica är bra men hon är lite, vene, tramsig typ.
Medlem
xmzs avatar
William petade Johanna från maktens boning. Sen avgjorde han röstningen mot hennes polare. Hade han dessutom tagit extrarösten och satt fotbojan på henne hade hennes ilska nått oanade höjder
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cuckslayer
Johanna måste ju ärligt talat vara den vidrigaste fittan som någonsin har varit med i Robinson (Ludde hamnar på en 2a plats). Hon är så jävla vedervärdig att man nästan får lust att stänga av TVn. Hon var säkert en mobbare i skolan.

Hoppas Johanna läser denna tråd.

Hej, du är en motbjudande feministfitta.

/Cuckslayer.
Att en 19 åring beter sig så är ju ganska väntat men att en 45 årig Andreas hakar på är mycket märkligt!
Dock så har ju hon inte kört kvinnosakssnacket så mycket ändå
Ludde känns som en otroligt omogen men ganska glad person
Förstår att landet ser ut som det gör när sådana kommer ut i arbetslivet nu förtiden
2021-05-03, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Svek? De mobbade ut honom från tävlingen.

TV4 har verkligen misslyckats totalt med årets Robinson. Det har spårat ur totalt.

Jag håller med med. Tål inte någon av lag Nord medlemmar när..
Men det finns ju också en gräns. Att trakassera någons barn är inte rätt.
2021-05-03, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Man ser på skorna och byxorna

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här