• 1
  • 2
2020-06-04, 11:44
Medlem
Hej alla glada!

Jo, nu är det så att det är osäkra tider på mitt jobb nu med corona. Folk ska varslas.

Då funderar jag på att erbjuda mig själv att varslas för en summa pengar, dvs att företaget "köper ut" mig och så vill jag leva på bidrag.

För er som tänker "men så kan du inte göra, tänk på samhället" och liknande så kan jag berätta att jag skiter i samhället. Jag känner inte att jag måste ge till samhället på något sätt med tanke på hur Sverige styrs. Jag tänker snarare att det skulle vara skönt att gå pä lite bidrag och softa lite. Ni som tycker jag är en idiot får gärna göra det, men jag känner och tycker såhär.

Så min fråga är:

Vad finns det för bidrag jag kan söka?
Citera
2020-06-04, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossbar
Hej alla glada!

Jo, nu är det så att det är osäkra tider på mitt jobb nu med corona. Folk ska varslas.

Då funderar jag på att erbjuda mig själv att varslas för en summa pengar, dvs att företaget "köper ut" mig och så vill jag leva på bidrag.

För er som tänker "men så kan du inte göra, tänk på samhället" och liknande så kan jag berätta att jag skiter i samhället. Jag känner inte att jag måste ge till samhället på något sätt med tanke på hur Sverige styrs. Jag tänker snarare att det skulle vara skönt att gå pä lite bidrag och softa lite. Ni som tycker jag är en idiot får gärna göra det, men jag känner och tycker såhär.

Så min fråga är:

csn. men det kanske inte klassas som bidrag.
annars tror jag att du kommer få det svårt.
först är det väl a-kassa (som ju heller inte är ett bidrag).
bostadsbidrag kan du ju glömma.
och att du skulle få "socialbidrag" är nog också utsiktslöst.
Citera
2020-06-04, 11:53
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Hej alla glada!

Så min fråga är:

Leva på bidrag är ingen höjdare. Du får typ 9000 och skall söka x-antal jobb i månaden.
Pengarna du blir utköpt för skall vara slut, du får inte ha några besparingar eller någonting av värde.
Bil är bara att glömma.
Citera
2020-06-04, 11:55
Medlem
Och folk gnäller på "lata invandrare".
Citera
2020-06-04, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
csn. men det kanske inte klassas som bidrag.
annars tror jag att du kommer få det svårt.
först är det väl a-kassa (som ju heller inte är ett bidrag).
och att du skulle få "socialbidrag" är nog också utsiktslöst.

Fan du har rätt. Socialbidraget grundar sig i om man äger te.x bil och sånt. Då räknas det som inkomst.

Så man kanske skulle göra sig en fuling och skriva över allt på nån släkting. Undrar om det hade fungerat
Citera
2020-06-04, 12:10
Medlem
Citat:
Hej alla glada!

Så min fråga är:

Varför skulle företaget erbjuda dig pengar för att sparka dig när de kan sparka dig gratis?
Citera
2020-06-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Varför skulle företaget erbjuda dig pengar för att sparka dig när de kan sparka dig gratis?

För att jag sitter säkert. Men vill de bli av med folk kan de köpa ut mig. Har inträffat andra tidigare
Citera
2020-06-04, 12:17
Medlem
Citat:
För att jag sitter säkert. Men vill de bli av med folk kan de köpa ut mig. Har inträffat andra tidigare
På vilket sätt sitter du säkert?
Citera
2020-06-04, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
På vilket sätt sitter du säkert?

Har varit anställd länge
Citera
2020-06-04, 13:10
Medlem
Tarrous avatar
Såvida du inte är somalisk småbarnsmamma tror jag inte på bidragsstrategin.
Citera
2020-06-04, 13:14
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleppe_Bf
Leva på bidrag är ingen höjdare. Du får typ 9000 och skall söka x-antal jobb i månaden.
Pengarna du blir utköpt för skall vara slut, du får inte ha några besparingar eller någonting av värde.
Bil är bara att glömma.

Hur svårt är det att söka jobb man inte vill ha.
Bara skriva ett cv och personligt brev och skicka till alla jobben. Det behöver ju inte vara bra för man är inte intresserad av några jobb.

Hur ofta kontaktar försäkringskassa företag för att kolla om någon sökt ett jobb, får ens företag lämna ut den infon?
Citera
2020-06-04, 14:20
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
Varför är bostadsbidrag uteslutet? Saknar man inkomst och är under 29 år eller är ensamstående med barn så kan man ha rätt till bostadsbidrag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in