2020-06-04, 08:13
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Den här gesten att gå ner på knä. Den är provocerande. Den signalerar att man resignerar, ger upp, kapitulerar. Kriget har avgjorts, herrarna tvingar de besegrade att gå ner på knä. Men det är tydligen det BLM kräver. Att bara för at man har ljus hudfärg så ska vi nu uppleva allt det svarta har upplevt. Helt jävla sjukt när man läser inlägg på soc media skrivna av svarta och BLM are att de verkligen är ute efter detta, submission, vitt slaveri
Blir äcklad

Se det och framförallt tolka det som en trotsig hyllning till en polis som jobbade knästående. Derek Chauvin.

En chauvinistisk aktion av polisen.
Chauvinism är en extrem och kärleksfull nationalistisk patriotism.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Chauvinism

Kulturell appropriering utfört av polisen med en fransk twist. O la la.
Vilken tolkning får tolkningsföreträde?
Citera
2020-06-04, 08:15
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Hur vet du det?

Hon är ju polis och ser inte helt tappad ut bakom en vagn.

hon är helt omringad av ett tusental demonstranter som är ute efter poliserna.

Att hon klarade sig med livet i behåll är ju en bedrifrt.
Och vad tror du att de demonstranterna skulle göra annat än att gapa.
Citera
2020-06-04, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpaceBase
Ungdomsarbetslösheten var den 20e april i år 27,7% https://www.ekonomifakta.se/fakta/arbetsmarknad/arbetsloshet/ungdomsarbetsloshet-per-manad/
Att vara ung och arbetslös idag betyder inte per automatik att man är looser och värdelös.
Det är skillnad på att vilja göra rätt för sig utan att få chansen och att rida på offer koftan och kaosa på allting.
Ville bara poängtera detta.

Jag bävar. Det är ju ENORMA siffror. Vilket megamisslyckande för regeringen som har haft fyra år på sig och sen fick fyra år till.

Så visst, jag kan förstå uppgivenheten och frustrationen hos många.
Citera
2020-06-04, 08:16
Medlem
Erik Östs avatar
Spännande sommar i år.
Naturligtvis kommer kaosandet fortsätta .
Bollen är satt i rullning!
Citera
2020-06-04, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Spännande sommar i år.
Naturligtvis kommer kaosandet fortsätta .
Bollen är satt i rullning!

Kanske lika bra det så folk vaknar upp och inser vad som händer
Citera
2020-06-04, 08:17
Medlem
Yinool0401s avatar
Wannabe amerikaner, svarta associerar sig gärna med USA.
Dom har det liiite för bra i Sverige, kanske dags att som i USA bli tvingade att jobba för minimum wage 7 dollar i timmen istället för att glassa runt på fina bidrag i Sverige.

Då kanske dom lugnar ned sig.
Citera
2020-06-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaerakel
Du tror inte svarta är trötta på vita?

Men den omvända rasismen finns ju inte? så svar nej
Citera
2020-06-04, 08:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyFlygare
Var är demonstrationerna för alla de miljontals människor som blir utsatta för övergrepp av kinesiska staten årligen och i vissa fall dagligen? Hela den här svenska demonstrationen är en meme och bara en anledning för folk som vill leka rövare att göra det under falska premisser.

Självklart är det så.

Iran var ju ute på twitter om polisvåldet i USA.

USA svarade - "you hang homosexuals from cranes".

Allt är utom proportion. Twitter skall faktakolla men faktagranskar BARA trump, alla värdlens diktarorer kör på som vanligt.
Kina som censurerar, ingenting.
Iran som stenar kvinnor, ingenting.

Samma här, inga demonstrationer för alla döda äldre men sen vips skall man ut.

När man blir äldre slutar man bry sig om det för dom demonstrerar egentligen bara mot den skötsamme vite mannen och kvinnan, medelklassen,
Citera
2020-06-04, 08:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och vad tror du att de demonstranterna skulle göra annat än att gapa.

Jag tror nog att det hade kunnat gå illa, en polis utan vapen nedslagen och avklädd naken på live-tv till exempel?
Citera
2020-06-04, 08:20
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
"Vi vill ha en poliskår som ger efter och lyder oss"

https://twitter.com/SDTobbe/status/1268287136610074629?fbclid=IwAR1P9H9hKCAVWwAGVI7L4 BzHnslG-sEHpJe5Y3FW6frodeErj5XK5_5eK5w

Videon visar vad som händer när man tappar kontrollen och värdigheten
Detta var fan sinnessjukt att se.
Mobben skrikandes "ner på knä" och en kvinnlig polis som knäböjer framför dem...

Där tappade jag all respekt för polisen (eller jag kommer tappa all respekten om det inte blir några repressalier).

Videon och fotot får ju iallafall mig att inte vilja blanda in polisen i något utan lösa problem själv (ifall dessa nu uppstår).

Ingen normal svensk kan tycka detta scenario som utspelade sig i sthlm var bra och ingen kan tycka att poliskvinnan var vettig. Visst hon kanske undvek att provocera men jag skulle inte lita på att hon verkligen skulle hjälpa mig eller någon annan i en akut nödsituation.
Undra om hon även knäböjer inför fotbollshuliganer, bankrånare eller våldtäktsmän? Kanske försöker hon avbryta en misshandel med en TikTok-dans?

Hur stor del av poliskåren tycker detta var bra agerat?
Det är nog bara att inse att man får klara sig själv om man utsätts för brott.
Citera
2020-06-04, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BoulevardAlruna
Den här gesten att gå ner på knä. Den är provocerande. Den signalerar att man resignerar, ger upp, kapitulerar. Kriget har avgjorts, herrarna tvingar de besegrade att gå ner på knä. Men det är tydligen det BLM kräver. Att bara för at man har ljus hudfärg så ska vi nu uppleva allt det svarta har upplevt. Helt jävla sjukt när man läser inlägg på soc media skrivna av svarta och BLM are att de verkligen är ute efter detta, submission, vitt slaveri
Blir äcklad
'

Så Chauvin, Polisen i USA, kapitulerade ovanpå Floyd menar du?
Citera
2020-06-04, 08:23
Moderator
Allaballawallas avatar
Inte konstigt att folk dött i drivor av Covid-19 ute i Järva när man ser hur obrydda folk som bor där verkar vara när det kommer till folksamlingar och smittspridningsrisker...

Jag tolkar det som att "Back Lives Matter"-rörelsen är villig att riskera en massa äldre svarta människors liv ute i förorten för att visa att det är viktigare att "tycka rätt" än att agera rätt.

Det finns verkligen ingen hejd på idiotin i den här soppan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in