Citat:
Ursprungligen postat av
Polispotatis
Fast det löser bara situationen tillfälligt och skapar större konsekvenser, helst när det är så stora grupper det handlar om.
Du man ju tänka dig själv vad som händer om polisen skulle råka ha ihjäl någon under dessa demostrationer. Ja precis, något långt värre än det som skedde igår.
Tror din partiska ingripande är vad som är fel med Sverige idag, du tycker att man ska tänka fram åt utan massa strul och bråk men du verkar inte tänka på att vad vill med människor ha som trygg framtid?
Att göra huliganer glada är inte en lösning dom ska vara arga dom ska inte få det dom vill så dom kan börja fundera att det här leder bara till en sorts slut. Men istället så blir alla glada och får inga som helst konsekvens, varför tror du det finns nogozoner? Varför tror du att polisen inte gör det dom ska illa kvickt?
Jag är inte etnisk Svensk men det måste jag ta upp i denna tråd hela tiden annars försöker folk köra detta idiotiska rasist kortet eller du vet inte hur det känns. Att visa solaritet till vad? en man blev dödad, tråkigt och tragiskt men att under en pandemi tycka det är viktigt sedan så kommer flera personer inom två veckor att bli riktigt sjuka och för vad? Något som hände i USA? Folk dör av orättvisor varje dag men vi söker oss till utlandet?
Varför gör vi det? Kanske för vi vill ignorera våra problem i Sverige och låtsas som vi har det så jävla bra. medans vi har egna problem att lösa. Man går från inåt ut inte tvärtom kommer inte lösa bara skapa mer problem som du tror du löser när du skriver i denna tråd.
Folk i denna tråd tar upp det riktiga och fakta, Statens skydd vi betalar för jobbar inte för dom som betalar, tyvärr så kan dom där barnen inte diktera hur vi ska bete oss men det gör som nu av någon anledning. Dom jobbar inte och skriver massa fina ord men vet du vad jag tar verkligheten alla gånger. fina ord lever man inte på, Sverige rasar samman medans folk tävlar om den som är mest PK. Och jag har fått nog, och det har många på den här tråden också visat.
Sverige jag växte upp i existerar inte och alla som håller värdegrunden om hur människor ska bli behandlade har skickats bort eller kallade rasister för dom dömer folks handlingar och inte deras ord...
Världen vi lever i nu är ett skämt och folk vänder sig i sina gravar för vad vi har idag och alla som vill leva i USA:s historia är mer än välkommen att åka dit och ta det av deras värld. Men om du lever i Sverige så får du läsa Svensk historia istället och gå ut efter vad Sverige har gjort och stoppa med alla dessa socialmedia tävlingar...