2020-06-05, 00:24
Medlem
Ytterligare exempel på hur feminismen har förstört samhället. Jämställdheten.

Vad händer när en kvinna tar en mans jobb?

Hon gråter, går ner på knä och går med de kriminella istället för att göra sitt jobb.

Senast när jag handlade och tjejen på K-rauta var inkapabel till att göra sitt jobb, vem fick då hjälpa henne? Jo en man fick ta över och lösa problemet.

Men vi skall kvotera in inkompetens med lata outbildade kvinnor som är berättigade jobb utan att klara av det.

Usch!
Citera
2020-06-05, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
1. De saknar utbildning, för deras land är efterblivet
2. Det är inte svenskars fel
3. Jag vill inte umgås med indoktrinerade muslim-pedofiler och tror de flesta svenskar inte vill det heller
4. De känner sig berättigade och orkar inte lyfta ett finger för att förändra sitt liv. Istället tar de konflikterna och problemet från sina hemländer hit till Sverige och fortsätter i samma stil. Troligtvis för att de har låg intelligens pga den islamistiska inaveln. En smart människa bryter ett dåligt mönster och gör förändringar, en dum fortsätter i samma spår om och om igen.

Vad är svårt att förstå?

Är något av detta en anledning till att mörda en annan människa? För att du är så sårad och inte får glida in på en räkmacka i samhället?

För att du inte får tillräckligt med mycket bidrag och stöd utöver det du redan får?

Är det an anledning till att ta en annans liv?

Jag har då aldrig mördat någon, och jag har inte fått bidrag från staten och fått kämpa till mig allt jag äger och har.

Bara för att du är invandrare så är du inte berättigad ett skit.

Såja!
Citera
2020-06-05, 00:59
Avslutad
Så.

”Vi behöver vara rädda om varandra. Inte tvärtom! Att bidra till att sprida viruset på det sättet som gjordes igår är inte rätt. Alla liv räknas. Men inte om jag läser vissa kommentarer här. Då är det bättre att dö i Covid än i rasism!? Hur kan man ens tänka så? Det går inte ens att göra den jämförelsen. Varför vill man ens dö i det ena heller än det andra?

Retoriken i det här förstår jag inte🌺

8000.....

8000 som sedan går hem och iväg till nära och kära efter gråt, skrik och kramkalas galore! 8000 själar som kissade mina kollegor. Alla äldre. Svårt sjuka och mig själv i ansiktet igår. Vårens tomhet på gatorna och jobba hemma. För vaddå?

Jag blir sällan förbannad. Men nu är jag det. Jag skäms så in åt helvete över er! Över stora delar av Sveriges befolkning 🇸🇪 som lever i en sån pinsam förnekelse!

13h dag i 14 dagar. Mitt i Covids öga. + 8000 covid patienter har transporterats för att avlasta Ambulanssjukvården. + 300 på Iva och fler dör. + 40.000 konstaterade smittade.

Vad var det ni missade? Polisen har kramkalas och bidrar till gruppkram! På riktigt!

Jag går till jobbet VARJE dag där vi för strategi för att skydda de äldre! Vi har 0 Covid ju! 0! Äntligen vänder det känner jag.

Nej. Men då ska 8000 individer gå ut på stan och protestera över att polisen tar liv. När de själva precis bidragit till detsamma!

Å kom inte å säg att det var på något sätt viktigt att samlas!

Att stå upp mot rasism. Ja! Men inte att samlas.
inte nu. Att möta upp. Sprida viruset vidare så att troligtvis fler dör blir en konstig retorik i samma andetag som man demonsterar för att ett rädda ett annat.

Jag avskyr rasism. Jag är inte emot anledningen till att göra sin röst hörd! Men inte så här. Mitt i den kris och pandemi vi står i.

Hela nätet var svart i tisdags! Tyst. Säkert och mäktigt! Budskapet klart och tydligt! Det räckte så!

Nu till jobbet för att säkra upp med resten av ledningen hur i helvete vi ska parera detta!”

https://www.facebook.com/100047524250671/posts/147315160195958/?d=n

”(...)För er som vill dra rasistkortet på mig kan jag berätta att jag blivit sparkad på och fått sten kastad på mig för mitt persiska ursprung med orden: ”Jag borde vara van att bli stenad då jag är från Iran”. Hånad för mitt utseende och färg.

Så jo tack. Jag har under min uppväxt upplevt en hel del rasism.

Mitt inlägg handlade inte i huvudtaget om rasism. Det handlade om respektlösheten mot era medmänniskor.

Snälla! Håll i och ut! Va inte arrogant mot din nästa! Oavsett hudfärg!!!”

https://www.facebook.com/100047524250671/posts/147416670185807/?d=n
Citera
2020-06-05, 01:18
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Nej, polisen har inte rätt att upplösa demonstrationer med fler än 50 deltagare. Proportionalitetsprincipen finns inskriven i polislagen och begränsar därmed polisens möjligheter att ingripa:

Notera det fetade. Det betyder att när det kommer till de grundläggande friheterna och rättigheterna som skyddas av regeringsformen räcker det inte med att ingripandet är försvarligt. Mötesfriheten är en sådan grundläggande frihet.

Se även kommentaren till paragrafen:

Hade polisen brutit upp demonstrationen enbart därför att fler än 50 personer deltog hade polisen handlat fel.

Jaha, here we go again...

Ja, polisen måste förhålla sig till proportionalitetsprincipen men det innebär en bedömningsfråga. Är det proportionerligt att polisen upplöser en demonstration som överstiger 50 deltagare under en rådande pandemi om dessa deltagare vägrar att lyda polisens uppmaningar om att självmant upplösa demonstrationen? Det är en bedömningsfråga, men polisen har likväl laga rätt att upplösa en sådan demonstration om åtgärden ses som proportionerlig.

Så, är en sådan åtgärd proportionerlig? Svårt att säga, eftersom det mig veterligen inte finns några tidigare fall där regeringen beslutat att mötesfriheten ska begränsas på grund av en rådande pandemi.

Att _du_ sedan inte anser att åtgärden är proportionerlig är _din_ bedömning, men din bedömning av vad som är proportionerligt är inte vad jurister i ett eventuellt rättsfall kommer att rätta sig efter.
Citera
2020-06-05, 01:19
Medlem
singularitets avatar
Old people matter. Sick people matter. Swedish people matter.

Smittspridningen av SARS-CoV-2 och den sjukdomen covid-19 som en infektion leder till är mycket skrämmande och plågsam för stora delar av Sveriges befolkning. Det är med sorg och bestörtning som jag nåddes av nyheterna under gårdagen att demonstrationer äger rum som försvårar en redan mycket svår situation som samhället befinner sig i. Ni som deltar i dessa demonstrationer bör skämmas. Ni som redan enligt socialstyrelsens allmänna riktlinjer prioriteras till vård på intensivvårdsavdelning och plats i respirator saknar själva den förmåga till medkänsla och empati och respekt för demokratiska värderingar som behövs om demokrati ska uppfattas som meningsfull. Ni förstör hoppet om ett medkännande samhälle. Ni skapar fasa, sorg och dödsångest hos miljontals medborgare i Sverige. Ni som demonstrerade igår är inte värda demokrati. Ni är inte värda samhällets stöd. Mina varmaste tankar och medkännande går istället till de äldre på våra äldreboenden, de sjuka på våra sjukhus, personalen inom vård och omsorg och alla övriga äldre och unga som vill överleva denna pandemi. Ni ska veta det ni som demonstrerar för svarta människors rättigheter men förnekar alla övriga medborgares upplevda och faktiska trygghet att ni är samhällets fiender då ni demonstrerar i grupper med fler än 50 deltagare.

Om detta må ni berätta!
Citera
2020-06-05, 01:19
Medlem
Snutfittan visade otrolig svaghet. Hon bajsade på sig och knäböjde direkt för den kriminella flocken. Kvinnor ska inte arbeta som poliser ute på fält. Fega människor bör inte bli poliser. Hon har skämt ut sig rejält och kommer tvingas leva med denna pinsamhet resten av livet. Men å andra sidan, så instagramkåta folk är kanske hon njuter som fan av uppmärksamheten, hur jävla efterbliven det än må vara 🙄
Citera
2020-06-05, 01:21
Medlem
Hursomhelstings avatar
Den här kvinnliga polisen att det är skrämmande att det fortsatt finns mullvadar aka politruker ute på arbetsplatser, hennes aktion var noga planerad, syftet är inrikespolitiskt men även åt polis kollegorna i USA, att visa upp vad Sverige anser, Sverige den humanitära stormakten.

Hon har gjort ett tjänstefel men eftersom att det är den vänsterliberala politiken som ska gälla då har hon gjort rätt.
Vi vet att Sverige är fullt av undantag, tycker man rätt då får man en större frihet i att ta ut svängarna.

Vidriga existenser som bygger sina karriärer på att ligga politiskt rätt, och då tänker jag hur riskfyllt och betungande som polisyrket är och att hon sysslar med politisk verksamhet i tjänsten . Fy fan!
Senast redigerad av Hursomhelsting 2020-06-05 kl. 01:23.
Citera
2020-06-05, 01:21
Medlem
MrsVanity1s avatar
Demonstrera bäst fan ni vill för negrer men inte under coronan.
Fattar dom som demonstrerar vad dom ställer till med eller inte ? För om dom fattar och gör det är det ju ännu värre.
Det är ....alltså jag har återigen sällan varit så förbannad.
Och var är politikernas vet och hut i denna sjuka situation ??
Senast redigerad av MrsVanity1 2020-06-05 kl. 01:28.
Citera
2020-06-05, 01:31
Medlem
Orten19s avatar
fel
Senast redigerad av Orten19 2020-06-05 kl. 01:37.
Citera
2020-06-05, 01:33
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Jaha, here we go again...

Ja, polisen måste förhålla sig till proportionalitetsprincipen men det innebär en bedömningsfråga. Är det proportionerligt att polisen upplöser en demonstration som överstiger 50 deltagare under en rådande pandemi om dessa deltagare vägrar att lyda polisens uppmaningar om att självmant upplösa demonstrationen? Det är en bedömningsfråga, men polisen har likväl laga rätt att upplösa en sådan demonstration om åtgärden ses som proportionerlig.

Om ingripandet anses vara proportionerligt, ja. Men tröskeln för att ett upplösande ska anses vara proportionerligt är mycket hög. Mycket högre än vad de flesta tror. Det faktum att riksdagen stiftat en lag som förbjuder folksamlingar med över 50 personer sänker inte tröskeln så mycket som folk tror.

Citat:
Så, är en sådan åtgärd proportionerlig? Svårt att säga, eftersom det mig veterligen inte finns några tidigare fall där regeringen beslutat att mötesfriheten ska begränsas på grund av en rådande pandemi.

Mig veterligt inskränktes inte mötesfriheten ens under andra världskriget. Mötes och demonstrationsrättigheten har en särställning i svensk lag. Det beror på att under arbetarrörelsens tidiga år så var ett av borgerlighetens vanligaste motmedel att förbjuda demonstrationer.

Citat:
Att _du_ sedan inte anser att åtgärden är proportionerlig är _din_ bedömning, men din bedömning av vad som är proportionerligt är inte vad jurister i ett eventuellt rättsfall kommer att rätta sig efter.

Det är sant, men nu gjorde ju polisen samma bedömning som jag gjorde. Hade folk omhändertagits hade det i sig riskerat sprida smittan. Dessutom var det både i Malmö och i Stockholm fullt med folk ute på stan samtidigt som demonstrationerna hölls. Hade varit knasigt att stoppa demonstrationerna samtidigt som folk sitter packade på uteserveringar och glor på.
Citera
2020-06-05, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Fast det löser bara situationen tillfälligt och skapar större konsekvenser, helst när det är så stora grupper det handlar om.

Du man ju tänka dig själv vad som händer om polisen skulle råka ha ihjäl någon under dessa demostrationer. Ja precis, något långt värre än det som skedde igår.
Tror din partiska ingripande är vad som är fel med Sverige idag, du tycker att man ska tänka fram åt utan massa strul och bråk men du verkar inte tänka på att vad vill med människor ha som trygg framtid?

Att göra huliganer glada är inte en lösning dom ska vara arga dom ska inte få det dom vill så dom kan börja fundera att det här leder bara till en sorts slut. Men istället så blir alla glada och får inga som helst konsekvens, varför tror du det finns nogozoner? Varför tror du att polisen inte gör det dom ska illa kvickt?

Jag är inte etnisk Svensk men det måste jag ta upp i denna tråd hela tiden annars försöker folk köra detta idiotiska rasist kortet eller du vet inte hur det känns. Att visa solaritet till vad? en man blev dödad, tråkigt och tragiskt men att under en pandemi tycka det är viktigt sedan så kommer flera personer inom två veckor att bli riktigt sjuka och för vad? Något som hände i USA? Folk dör av orättvisor varje dag men vi söker oss till utlandet?

Varför gör vi det? Kanske för vi vill ignorera våra problem i Sverige och låtsas som vi har det så jävla bra. medans vi har egna problem att lösa. Man går från inåt ut inte tvärtom kommer inte lösa bara skapa mer problem som du tror du löser när du skriver i denna tråd.

Folk i denna tråd tar upp det riktiga och fakta, Statens skydd vi betalar för jobbar inte för dom som betalar, tyvärr så kan dom där barnen inte diktera hur vi ska bete oss men det gör som nu av någon anledning. Dom jobbar inte och skriver massa fina ord men vet du vad jag tar verkligheten alla gånger. fina ord lever man inte på, Sverige rasar samman medans folk tävlar om den som är mest PK. Och jag har fått nog, och det har många på den här tråden också visat.

Sverige jag växte upp i existerar inte och alla som håller värdegrunden om hur människor ska bli behandlade har skickats bort eller kallade rasister för dom dömer folks handlingar och inte deras ord...

Världen vi lever i nu är ett skämt och folk vänder sig i sina gravar för vad vi har idag och alla som vill leva i USA:s historia är mer än välkommen att åka dit och ta det av deras värld. Men om du lever i Sverige så får du läsa Svensk historia istället och gå ut efter vad Sverige har gjort och stoppa med alla dessa socialmedia tävlingar...
Citera
2020-06-05, 01:38
Medlem
Orten19s avatar
Björn Björkqvist pratar om detta i en halvtimme på youtube, väldigt intressant. Länkar videon nedan. Så jävla härlig att lyssna på

Den inbillade rasismen:

https://www.youtube.com/watch?v=cZoMKf38JQ4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in