2020-06-04, 10:42
Medlem
Sandtags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Jag dillar om den åtalspunkt polisen eventuellt skulle kunna åtalas för. Din och andras utgångspunkt är ju att hennes handlande strider mot RF och att hon därför har begått ett tjänstefel. Om så är fallet kan väl du anmäla henne.

Det som kan skada allmänhetens förtroende för myndigheten är exempelvis tjänstemän som tar emot gåvor som kan ses som mutor. Polisens gest kan på intet sätt skada allmänhetens förtroende för polismyndigheten. Snarare tvärtom.

Här tror jag att du skrev fel och menade partisk. I vilket fall som helst visar Peter Springares uttalanden att det får en polis visst göra. Påståendet "Det finns även etniska svenskar som ägnar sig åt gruppvåldtäkt - men inte i den numerären som vi ser hos utlandsfödda gärningsmän" insinuerar i allra högsta grad någonting. Springare beivrades inte för det uttalandet alltså är det fullständigt otänkbart att polisen som ställde sig på knä skulle göra det.
Du skrev i det citerade inlägget "åtalas med stöd av RF" man åtalas med stöd av straffbestämmelser.

Faktum är att frågan har prövats av JO många gånger Ett exempel är när domstolen deltog i Pride, då aktualiserades samma fråga (finns flera SvjT om det). Ditt givna exempel är inskränkt och inkorrekt, tillämpningsområdet är mycket bredare än så. Sluta skriv nu, din okunskap lyser igenom.
Citera
2020-06-04, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/stockholm/polis-misstankt-efter-dodsskjutning-i-husby

Det var ju det som startade blattekravallerna sommaren 2013.

Hade också skjutit någon som attackerar mig med en machete.
Citera
2020-06-04, 10:44
Medlem
GurkPorrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Omöjligt att sparka henne. Däremot kommer hon klättra snabbt i karriären.

Om hucklet hon kramade hade tagit hennes pistol? Möjligen en liten muntlig varning.

Eller en kula i pannan. Kanske hade varit det bästa resultatet för alla.
Citera
2020-06-04, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Omöjligt att sparka henne. Däremot kommer hon klättra snabbt i karriären.

Om hucklet hon kramade hade tagit hennes pistol? Möjligen en liten muntlig varning.

Hur kan dessa fjollor ens få bära en pistol i tjänsten?!
Citera
2020-06-04, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Nej, jag var sannerligen inte tvungen att googla. Osmo Vallo har nämnts åtskilliga gånger i debatten senaste dagarna.

Du drar upp en händelse 1995.

Ta en titt i spegeln, inser du inte hur löjlig du är?

Ska jag lista alla mord av våra kära importerade kriminella de senaste 20 åren, hur många tror du jag kan komma upp i? 100? 200?

Men det är väl polisen det är fel på, inte medborgarna eller?
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pizzamedmozzarella
Ska vi inte dra ihop en Flashbackgrillfest i nån härlig park i Stockholm i helgen? Om polisen kommer så kan vi säga att det är en "George Floyd Memorial BBQ" och om polisen försöker avbryta den så är dom rasister
Kul idé! Jag efterlyste något liknande i går för att belysa skenheligheten kring saker som dessa:
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Vore kul om någon lustigkurre kom på idén att samla så många som möjligt i Stockholm en annan dag bara för att se vad som händer, om polisen slår till, eller om det blir samma lama hantering som den vi såg i kväll.
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Då måste du ha "rätt" hudfärg på deltagarna.
Det är det som är grejen. Dubbelmoral.
Citera
Bannlyst
En polisman dödade George Floyd.
Undrar hur många som kommer dö i covid-19 efter ha deltagit i protester på mordet på George Floyd?
Is George Floyd a mass murder? ✊🏿😷✊🏿😷✊🏿😷
Citera
Medlem
Haddock93s avatar
Är det inte lite intressant att folk protesterar mot att en man dött orättvist på andra sidan Atlanten men när en invandrare dödar en ung tjej här i Sverige är det knäpptyst? Vart är protesterna mot hårdare straff? Vart är protesterna för utvisning?
Citera
2020-06-04, 10:47
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hur kan dessa fjollor ens få bära en pistol i tjänsten?!
Ja, man undrar ju.

Det för tankarna till alla svenska videos jag sett där kvinnliga poliser bevisar varför de inte har i den yrkesrollen att göra.

Jag lider med de som behöver hjälp från svensk polis, det måste kännas otroligt osäkert. Lite som att gå in i en tigerbur med en djurskötare som är utrustad med skruvdragare.
Citera
2020-06-04, 10:49
Medlem
Har vi fått fram namn på polishoran som stod på knä????
Citera
Medlem
Så dom stänger ner biosalonger och större tillställningar. Ställer in studentfiranden alla festivaler över hela sommaren, har folk att jobba hemifrån .
Men 6000pers får för sig satt demonstrera mot en polis som begått tjänstefel i ett land på andra sidan jorden där polismannen både blivit av med jobb och väntar straff?

Skyltarna kommer iaf vara passande sen.. "i can't breath"
Citera
Medlem
Marcens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tryffelhund
Det folk i tråden inte tänker på är att poliser som knäböjer och fjantar sig får väldigt mycket uppmärksamhet. Poliser som gör sitt jobb får det inte. När man läser i tråden inser man att många här aldrig sett svensk polis skingra folkmassor. 99% av det polisen sysslade med igår var inte att knäböja och bete sig som idioter. Det var att agera och springa mot demonstranter med batonger, tårgas och pepparsprej. Många gånger underbemannade.

Låt inte någon fjollsnut fläcka ner alla poliser som faktiskt gör ett bra jobb. Det är fantasier från en del tangentbordskrigare här på FB att alla poliser är blattar, bögar och transsexuella centerpartister. Det är väldigt långt ifrån sanningen.

Hear, hear! Majoriteten av polisen agerade föredömligt och effektivt. Jag tror inte den knäböjande kvinnan uppskattas av kåren överlag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in