2020-06-04, 10:31
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Vilken rävsax för ordningsmakten!

Nekar de till demonstration kommer det bli olagliga demonstrationer med efterföljande kaos.
Ger de tillstånd kommer det bli lagliga demonstration .................... med efterföljande kaos.

Svetsarn får väl be Tegnell att göra ett lugnande uttalande
Det verkar onekligen ha blivit ett dilemma för ordningsmaten angående vilket ben de ska stå på, hur de än gör så kommer ju demonstrationerna att genomföras och urarta
Citera
2020-06-04, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Du nämner 2 utländska personer, och jag kan nämna massvis av svenskfödda personer som har utsatts för övervåld av polisen. På vilket sätt betyder det att polisen är aggressivare mot utlänningar? Jag upplever det som tvärtom att man gullar alldeles för mycket med folk från förorterna. Hade jag fått bestämma så borde man ha betydligt mindre tålamod än vad man har med alla ghettoslödder.

Polisen i Skåne kallade flyktingbarn för apjävlar. Det säger rätt mycket om låtens attityd. De rasistiska strukturerna måste bort, om det så måste innebära att hela kåren avskedas på studs. Gör om, gör rätt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Just afrosvensk kommer jag inte på någon, men rätt många med flyktingbakgrund har fått sätta livet till, både på grund av polisvåld och på grund av polisens oförmåga att skydda dem.

Osmo Vallo och Shintu Selvarajah är två namn som dyker upp
ur minnet.

Ah okej, med andra ord snackar du bara skit.

Men det är viktigt att stötta svarta amerikaner och skapa upplopp mot polisen Sverige. "Rätt många". Namnge. Du bara hittar på.

Jag kan namnge 20 svenskar som dödats av invandrare. Min kusin bland dem.

Omso, 1995. Shit vad du var tvungen att Googla. Verkligen desperat är du.

Patetiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Just afrosvensk kommer jag inte på någon, men rätt många med flyktingbakgrund har fått sätta livet till, både på grund av polisvåld och på grund av polisens oförmåga att skydda dem.

Osmo Vallo och Shintu Selvarajah är två namn som dyker upp
ur minnet.

Tycker du att de två fallen representerar hela Sveriges poliskår?
Det handlar om något som är satt i system. I USA skjuter snuten för de har 8-13 veckprs utbildning och är livrädda för att varje amerikan de stöter på kan ha pistol på sig.
De är en produkt av ett skevt system och land.

Svensk poliskår har flerårig utbildning och vi har ej den våldskultue i Sverige som USA har riktigt.

Förkastar amerikansk polis till 100%>
Svensk polis ska INTE stå på knäna för någon.

De som ska stå på knä för dom är de kriminella horbarnen i Sveriges förorter som skjuter fler svarta än någon annan i Sverige.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Polisen som nu står åtalad i USA gick ju också ner på knä. Sedan att tjocke Floyd kom i mellan knät och gatan kan ju inte polisen lastas för.
Citera
2020-06-04, 10:33
Medlem
Citat:
Polisen i Skåne kallade flyktingbarn för apjävlar. Det säger rätt mycket om låtens attityd. De rasistiska strukturerna måste bort, om det så måste innebära att hela kåren avskedas på studs. Gör om, gör rätt.

Kan man inte bete sig och ställer till djävulsskap så är det inte mer än rätt att man kallas för apjävel. Skärp till er istället så ska du nog se att ingen kallar för några glåpord.
Citera
2020-06-04, 10:33
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Finns ju mängder av skjutvapen i Sverige bland de kriminella, utan att vanligt folk har rätten att inneha desamma och kunna försvara sig själva mot beväpnade.

Ingenting blir bättre av att alla ska bära vapen. Det krävs en otrolig reaktionsförmåga om man ska hinna försvara sig mot en okänd person som ligger i bakhåll. Om vanligt folk får bära vapen skulle spontana mord i fyllan öka lavinartat, jag har sett åtskilliga exempel på folk som inte klarar att dricka alkohol.
Citera
2020-06-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leechy
Ah okej, med andra ord snackar du bara skit.

Men det är viktigt att stötta svarta amerikaner och skapa upplopp mot polisen Sverige. "Rätt många". Namnge. Du bara hittar på.

Jag kan namnge 20 svenskar som dödats av invandrare. Min kusin bland dem.

Omso, 1995. Shit vad du var tvungen att Googla. Verkligen desperat är du.

Patetiskt.

Nej, jag var sannerligen inte tvungen att googla. Osmo Vallo har nämnts åtskilliga gånger i debatten senaste dagarna.
Citera
2020-06-04, 10:34
Medlem
ppp333s avatar
Den här svarta kvinnan skäller ut vita BLM aktivister efter noter.
Kallar dom hycklare som struntar i alla mord som begås av svarta mot svarta och att dom påtvingar svarta ett narrativ att vara förtryckta.
"Jag är inte förtryckt!"
Sprider videon och hoppas att lite offerrrollsälskande typer från Sergels torg kan få se den. För här i Sverige mördas det friskt i orten utan att dessa bortskämda gaphalsar bryr sig.
Inte heller bryr de sig om rånade, våldtagna misshandlade och mördade svenskar.
https://m.youtube.com/watch?v=CPk2QzPQoCY
Citera
2020-06-04, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Kan man inte bete sig och ställer till djävulsskap så är det inte mer än rätt att man kallas för apjävel. Skärp till er istället så ska du nog se att ingen kallar för några glåpord.

Det handlar inte om ett glåpord utan om djupt rotad strukturell rasism.
Citera
2020-06-04, 10:36
Medlem
Citat:
De fan va du är kränkt åt andras vägnar. Kan med egen anekdot berätta att polisen hellre agerar övervåld på cannabisrökare o alkisar än "apjävlar".
Citera
2020-06-04, 10:38
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Nja, det tror jag inte - den fick hon sannolikt på plats.

Nu är du alldeles för logisk i dina slutsatser...

Om det här ska kunna koppla samman den svenska polisen med George Soros måste det finnas mängder med uppenbara logiska luckor...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in