Citat:
Ursprungligen postat av
Masvingen
Bluetooth för att streama spotify, datorn ansluter du till TV'n med HDMI, sen optisk ut till ljudanläggningen, har datorn bluetooth bör det vara lätt att koppa upp enheter till högtalarsystemet den vägen, har dock inte provat det själv.
För att fortsätta titta på youtube på annan enhet bör det räcka med att vara inloggad på samma Googlekonto på alla enheter, tror du kan skicka till annan enhet då och på så vis fortsätta. Funktionen bör finnas i kodi.
Annars får det väl bli chromecast om enkelheten och förkonfigurerade inställningar för dessa protokoll ( =usel säkerhet, övervakning, lite dyrare) överväger de andra fördelarna du får med ett rent Linux system.
Uppenbarligen har du inte tillräckligt med kunskap för att kunna svara på trådens frågeställning. Sluta förstör min tråd och slösa min tid.
Att koppla upp sig med bluetooth och synka flikar via Chrome är inte en lösning. Hur ska polaren kunna visa upp en film med den lösningen? Ska jag köra bluetooth för ljud, så kan jag ju lika gärna ha en bluetooth-högtalare; men jag vill att uppspelningen ska ske från enheten (HTPC) som är ansluten till TV:n. Inte från telefonen.
Du kanske ska läsa på om att cast:a innehåll. Du verkar inte begripa vad jag frågar efter.