• 1
  • 2
2020-06-20, 17:41
Medlem
Run3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masvingen
Bluetooth för att streama spotify, datorn ansluter du till TV'n med HDMI, sen optisk ut till ljudanläggningen, har datorn bluetooth bör det vara lätt att koppa upp enheter till högtalarsystemet den vägen, har dock inte provat det själv.

För att fortsätta titta på youtube på annan enhet bör det räcka med att vara inloggad på samma Googlekonto på alla enheter, tror du kan skicka till annan enhet då och på så vis fortsätta. Funktionen bör finnas i kodi.

Annars får det väl bli chromecast om enkelheten och förkonfigurerade inställningar för dessa protokoll ( =usel säkerhet, övervakning, lite dyrare) överväger de andra fördelarna du får med ett rent Linux system.
Uppenbarligen har du inte tillräckligt med kunskap för att kunna svara på trådens frågeställning. Sluta förstör min tråd och slösa min tid.

Att koppla upp sig med bluetooth och synka flikar via Chrome är inte en lösning. Hur ska polaren kunna visa upp en film med den lösningen? Ska jag köra bluetooth för ljud, så kan jag ju lika gärna ha en bluetooth-högtalare; men jag vill att uppspelningen ska ske från enheten (HTPC) som är ansluten till TV:n. Inte från telefonen.

Du kanske ska läsa på om att cast:a innehåll. Du verkar inte begripa vad jag frågar efter.
Citera
2020-06-20, 19:28
Moderator
Amirons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag skulle vilja kombinera två frågor. Det jag är intresserad av är att köpa en dator, köra Linux, ha det som en HTPC, kunna titta på film och serier, kunna ladda ner torrents, och kunna cast:a innehåll från t.ex. YouTube på min telefon till mediadatorn.

1) Vilken dator ska man köpa till detta ändamålet? Jag har tittat lite på en Intel NUC 10:e gen. Alternativt en Raspberry Pi eftersom att det skulle låta mig komma undan billigare. Finns det något annan bättre alternativ som man borde överväga? Vill som sagt ha något enkelt som kan stå i TV-möbeln som kan köra Linux.

2) Vad ska man installera på en sådan dator? Jag googlade lite på det, och det finns allt möjligt som Kodi, OpenELEC, LibreELEC, Plex, osv. Vill ha något enkelt som bara funkar, som låter mig titta på YouTube, SVT Play, Netflix, spela från Spotify, cast:a saker från telefonen, ladda ner torrents, osv.

Vad ska jag köpa och sedan installera för att få detta att fungera?

En Raspberry PI (av senaste generationen) samt Kodi verkar vara vad du letar efter.

https://www.howtogeek.com/277116/how...he-chromecast/
Citera
2020-06-20, 19:40
Medlem
Kodi gör allt det men sen jiddrar du om att casta. Vad jag vet finns det chromecast och airplay plus whatever skit som TVn har inbyggt.
Så ska du casta så köp nåt som stödjer det. Efterson en chromecast är billig så är det inte så mycket att bekymra sig om.
Eller köp en shield så funkar plex, kodi, Netflix samt cast utan jidder. Är dock inte superimponerad.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in