2020-06-01, 20:29
Medlem
Hej. Jag trttnar alltid nr jag kper en stock snus men blir ju billigare s. Ingen stans man kan f tag p en med blandade smaker? Lter nog jtte dumt men sn r jag
Citera
2020-06-01, 20:33
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Det bsta vore vl att kpa en stock av varje sort du gillar, p s stt fr du exakt det du vill ha och kan blanda hur du vill. Hller man det i kylskp klarar det sig 14 veckor fr lssnus och 20 veckor fr portionssnus, fr lngre frvaring n s gr det att frysa snuset.

Det vore vl det bsta tipset.
Citera
2020-06-01, 20:33
Medlem
svartenQQQs avatar
Hgdalen vid bingon..
Citera
2020-06-01, 20:41
Medlem
franges avatar
Brukar g p den lokala turkbutiken som sljer tobak.
Citera
2020-06-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mylittlezombie
Hej. Jag trttnar alltid nr jag kper en stock snus men blir ju billigare s. Ingen stans man kan f tag p en med blandade smaker? Lter nog jtte dumt men sn r jag

nr jag har pengar till det s brukar jag kpa 2 olika stockar snus en kronan ls och en ettan ls ibland annan kombis
Citera
2020-06-01, 23:48
Medlem
Varfr inte gra en sats p 2,5kg och smakstta hur du vill ha det ?
Citera
2020-06-02, 00:28
Medlem
ilcontes avatar
Du kan f blandad stock rakt ned i brevldan via ntet. Minns inte namnet p fretaget, men googla snus + prenumeration s hittar du det.

Frutom att blanda smaker kan du vlja hur ofta du vill ha leveranser (antar att du kan kpa vid behov ocks). Bra priser r det dessutom.
Citera
2020-06-02, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Kp ditt snus ihop med ngra andra, s kan ni dela p stockarna.
Citera
2020-06-02, 07:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Snus stockas p fabrik s blandad stock r inte mjligt. D skulle terfrsljare f stocka sjlva och det skulle hja priset massor.
Citera
2020-06-02, 11:09
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Du kan ju kpa dosor istllet fr stockar. P en ganska dyr portionssnus r det ca 50 kr skillnad, s kanske inget som ekonomin kraschar ver: https://www.snusbolaget.se/sok/general-portionssnus

Snus har bra hllbarhet, srskilt portionssnus. S du kan ju kpa 2-3 olika stockar som du turas om med. Alternativt kpa typ 3-4 stockar, lgga 3-4 dosor frn varje stock i kylen och frysa in resten som du sedan tar upp efterhand.

Vill ven minnas att jag sett "smstockar" med fem dosor per stock, men det hittar jag inte nu nr jag kollar runt lite snabbt.
Citera
2020-06-02, 17:56
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du kan ju kpa dosor istllet fr stockar. P en ganska dyr portionssnus r det ca 50 kr skillnad, s kanske inget som ekonomin kraschar ver: https://www.snusbolaget.se/sok/general-portionssnus

Snus har bra hllbarhet, srskilt portionssnus. S du kan ju kpa 2-3 olika stockar som du turas om med. Alternativt kpa typ 3-4 stockar, lgga 3-4 dosor frn varje stock i kylen och frysa in resten som du sedan tar upp efterhand.

Vill ven minnas att jag sett "smstockar" med fem dosor per stock, men det hittar jag inte nu nr jag kollar runt lite snabbt.

Finns som halvstock men bara ibland och vissa mrken
Citera
2020-06-02, 18:23
Medlem
P 70-talet hade STA (Svenska Tobaks Aktiebolaget) stockar med blandade sorter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in