2020-06-01, 20:29
Medlem
Hej. Jag tröttnar alltid när jag köper en stock snus men blir ju billigare så. Ingen stans man kan få tag på en med blandade smaker? Låter nog jätte dumt men sån är jag
Citera
2020-06-01, 20:33
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Det bästa vore väl att köpa en stock av varje sort du gillar, på så sätt får du exakt det du vill ha och kan blanda hur du vill. Håller man det i kylskåp klarar det sig 14 veckor för lössnus och 20 veckor för portionssnus, för längre förvaring än så går det att frysa snuset.

Det vore väl det bästa tipset.
Citera
2020-06-01, 20:33
Medlem
svartenQQQs avatar
Högdalen vid bingon..
Citera
2020-06-01, 20:41
Medlem
franges avatar
Brukar gå på den lokala turkbutiken som säljer tobak.
Citera
2020-06-01, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mylittlezombie
Hej. Jag tröttnar alltid när jag köper en stock snus men blir ju billigare så. Ingen stans man kan få tag på en med blandade smaker? Låter nog jätte dumt men sån är jag

när jag har pengar till det så brukar jag köpa 2 olika stockar snus en kronan lös och en ettan lös ibland annan kombis
Citera
2020-06-01, 23:48
Medlem
Varför inte göra en sats på 2,5kg och smaksätta hur du vill ha det ?
Citera
2020-06-02, 00:28
Medlem
ilcontes avatar
Du kan få blandad stock rakt ned i brevlådan via nätet. Minns inte namnet på företaget, men googla snus + prenumeration så hittar du det.

Förutom att blanda smaker kan du välja hur ofta du vill ha leveranser (antar att du kan köpa vid behov också). Bra priser är det dessutom.
Citera
2020-06-02, 06:51
Medlem
borrizs avatar
Köp ditt snus ihop med några andra, så kan ni dela på stockarna.
Citera
2020-06-02, 07:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:

Snus stockas på fabrik så blandad stock är inte möjligt. Då skulle återförsäljare få stocka själva och det skulle höja priset massor.
Citera
2020-06-02, 11:09
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Du kan ju köpa dosor istället för stockar. På en ganska dyr portionssnus är det ca 50 kr skillnad, så kanske inget som ekonomin kraschar över: https://www.snusbolaget.se/sok/general-portionssnus

Snus har bra hållbarhet, särskilt portionssnus. Så du kan ju köpa 2-3 olika stockar som du turas om med. Alternativt köpa typ 3-4 stockar, lägga 3-4 dosor från varje stock i kylen och frysa in resten som du sedan tar upp efterhand.

Vill även minnas att jag sett "småstockar" med fem dosor per stock, men det hittar jag inte nu när jag kollar runt lite snabbt.
Citera
2020-06-02, 17:56
Medlem
bunjackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Du kan ju köpa dosor istället för stockar. På en ganska dyr portionssnus är det ca 50 kr skillnad, så kanske inget som ekonomin kraschar över: https://www.snusbolaget.se/sok/general-portionssnus

Snus har bra hållbarhet, särskilt portionssnus. Så du kan ju köpa 2-3 olika stockar som du turas om med. Alternativt köpa typ 3-4 stockar, lägga 3-4 dosor från varje stock i kylen och frysa in resten som du sedan tar upp efterhand.

Vill även minnas att jag sett "småstockar" med fem dosor per stock, men det hittar jag inte nu när jag kollar runt lite snabbt.

Finns som halvstock men bara ibland och vissa märken
Citera
2020-06-02, 18:23
Medlem
På 70-talet hade STA (Svenska Tobaks Aktiebolaget) stockar med blandade sorter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in