Citat:
Ursprungligen postat av
H3jhopp
Ah jo det r jag med p, men vilken det "bsta" valet av data och i. Frstr att det r helt olika linjer men tnker socialt och framtidsmssigt. Lt frdomarna flda. Har nmligen fortfarande mjlighet att stryka data om jag skulle ndra mig.
Det bsta valet r alltid individuellt. Det bsta fr mig kanske inte r det bsta fr dig. D och I r s olika att det r tv helt skilda saker. Bda kan s klart vara lockande.
Det du mste gra r att lsa p s mycket du kan om dom olika utbildningarna. Vad fr kurser man lser och vad man kan tnkas jobba med eftert. Eller vad man kan vlja fr vidareutbildning.
Sen anser jag att du skall vlja den som du lockas mest av. Eftersom bda utbildningarna r p avancerad niv s behver du inte tnka p vilken som har bst framtidsutsikter. Som person mste du alltid vara framt. r du det s kommer bda utbildningarna att vara bra. Den utbildning som r bst d r den som du blir bst av som mnniska. Trivsel, intresse och vad du mr bst av att sysselstta dig med.
Men visst. Data br vara den som i framtiden ger dig mest mjligheter. Om du ser till att bli en avancerad programmerare s tror jag att det r lttare att arbeta p egna projekt som kan gra dig till mngmiljonr. Men nu r vi inne p att du som person mste vara p ett speciellt stt (entreprenriell) och r du det s kan du lsa I istllet och sen ha din id och organisera programmerare som fixar allt t dig.
Vad vill du jobba med?