Citat:
Nej det kommer inte hända ett skit ”runt april” och jag sparar gärna den här tråden och citerar dig då för att göra det mera uttryckligt. Ni i Sverige sätter för jävla mycket tilltro på att detta vaccinet kommer göra någon Quickfix bara inom någon månad. Detta kommer ta över ett år för länder att revidera oavsett hur mycket flygbolagen sitter och trycker.
Du murar in dig på semantiker. Att kunna resa är att kunna ta semester. Det är skit samma vilka begrepp vi använder, huvudpoängen är att man inte kommer kunna resa normalt. Om du nu är inställd på att göra en långvistelse så borde för övrigt 2veckors karantän inte vara en big deal, eller vafan är det vi diskuterar om egentligen?
Kul antagande förresten. Jag har bott och jobbat utomlands i hela mitt vuxna liv. I Australien, Nya Zeeland, Kanada, Kina osv. Min historik på FB sedan kontot skapades kan konstatera detta. Just nu bor jag i Australien, så gå och lägg dig idiot. Ingen tycker du är cool eller speciell.
Du murar in dig på semantiker. Att kunna resa är att kunna ta semester. Det är skit samma vilka begrepp vi använder, huvudpoängen är att man inte kommer kunna resa normalt. Om du nu är inställd på att göra en långvistelse så borde för övrigt 2veckors karantän inte vara en big deal, eller vafan är det vi diskuterar om egentligen?
Kul antagande förresten. Jag har bott och jobbat utomlands i hela mitt vuxna liv. I Australien, Nya Zeeland, Kanada, Kina osv. Min historik på FB sedan kontot skapades kan konstatera detta. Just nu bor jag i Australien, så gå och lägg dig idiot. Ingen tycker du är cool eller speciell.
Oj, oj, oj lille vän.
Försök inte att få det till att jag har sagt att det är spikat att det blir April och försök inte förvränga ord utan då får du läsa på bättre men du kanske har tappat den svenska läsförståelsen under din långa tid i utlandet?
Att resa är således inte en affärsresa utan att resa definieras i ditt vokabulär av att semestra? Njae, sådär va på den eller vad tycker du själv? Är du stolt över ett sådant uttalande?
"Min historik kan konstatera detta".
Skapar jag en historik så kan jag vara Chairman Mao med andra ord. Betyder inte ett skit.
Jag har inte utgett mig för att vara cool eller speciell heller så vet inte var du får det ifrån men vi kanske kan skylla på den tappade läsförståelsen.
Har du inget matnyttigt att komma med?
Det jag har sagt, vilket är mina spekulationer baserat på info som jag har fått från Thailand, blandat med enkel omvärldsanalys och kännedom om ekonomi och Thailand, står jag för.
Har jag fel så har jag fel men gårdagens uttalande av Prutten stödjer att jag kommer att ha rätt sen får vi se i slutänden vad som händer.