2021-12-22, 10:23
Medlem
HomoHitlers avatar
Ja idiotiskt att tro att det går bra att åka dit nu... tror inte ens att det går nästa vinter.. ..
Citera
2021-12-22, 21:00
Medlem
Ärligt talat, det måste vara ganska stressfullt att boka en resa till Thailand i dagens läge där allting svänger höger och vänster. Förstår inte ens varför folk gör det nu.

Bättre att åka till Syd Amerika eller Cambodia. Det måste vara som att sitta på nålar om man bokar en resa till Thailand nu?
Citera
2021-12-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ChiCoLa
Vet du vad en behandling kostar på ett sånt ställe ?

Skulle gissar på runt en tusing eller så. Thb alltså.
Citera
2021-12-26, 09:57
Medlem
Så, med tanke på så mångas längtan att åka till Thailand så tänkte jag skriva lite av mina synpunkter på att semestra i Thailand just nu, då jag är nyss hemkommen (till Bangkok) efter en veckas semester och julfriande i Pattaya. Denna lilla redogörelse gäller enbart Pattaya, och det kan mycket väl vara helt annorlunda på andra orter. Det är också helt subjektivt vad man tycker, men så här upplevde jag Pattaya julen 2021.

Så, som slutsats. Är man i Sverige och drömmer om en semester i Pattaya och tror att det kommer vara lite som förr får man nog tänka om lite. Hade jag vetat hur det skulle vara hade jag inte åkt mer än tre dagar.
Citera
2021-12-26, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexxxZ
Så, med tanke på så mångas längtan att åka till Thailand så tänkte jag skriva lite av mina synpunkter på att semestra i Thailand just nu, då jag är nyss hemkommen (till Bangkok) efter en veckas semester och julfriande i Pattaya. Denna lilla redogörelse gäller enbart Pattaya, och det kan mycket väl vara helt annorlunda på andra orter. Det är också helt subjektivt vad man tycker, men så här upplevde jag Pattaya julen 2021.

Så, som slutsats. Är man i Sverige och drömmer om en semester i Pattaya och tror att det kommer vara lite som förr får man nog tänka om lite. Hade jag vetat hur det skulle vara hade jag inte åkt mer än tre dagar.
Mycket rättvis och bra beskrivning. Efter 23:30 så är det ghost town.

Tree town mellan 20 till 23 är det ända stället med lite "drag" och kvinnor. Om ens det ibland.
Var där för någon vecka sedan och tyckte mig se mycket mer killar än tjejer, stans korvfest, drog vidare till Ibar Insomnia på walking street och upplevde samma sak där, det var kanske 3>1,5 killar och tjejer.

Upplevde du också att det var mer snubbar än kvinnor överlag?
Citera
2021-12-26, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yOuNgEXpAt
Mycket rättvis och bra beskrivning. Efter 23:30 så är det ghost town.

Tree town mellan 20 till 23 är det ända stället med lite "drag" och kvinnor. Om ens det ibland.
Var där för någon vecka sedan och tyckte mig se mycket mer killar än tjejer, stans korvfest, drog vidare till Ibar Insomnia på walking street och upplevde samma sak där, det var kanske 3>1,5 killar och tjejer.

Upplevde du också att det var mer snubbar än kvinnor överlag?

Ja, det kändes som att männen var i majoritet, och jag kan inte säga att det är de mest högkvalitativa turisterna som lyckats ta sig till Pattaya, vilket kanske är rätt naturligt =)

På ämnet om kvinnor, så var det väldigt få frilansare längs med gatorna. Förr fick man värja sig mellan dessa och ladyboys. Jag blev kontaktad av två st på gatan under någon timmes promenad, en tjock negress och en rätt sliten ladyboy. I övrigt nästan inga, så jag antar att dom antingen är online, eller inne på klubbarna fram till dom stänger, och sen drar hem eftersom allt ändå är stängt.
Citera
2021-12-26, 12:39
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Så, med tanke på så mångas längtan att åka till Thailand så tänkte jag skriva lite av mina synpunkter på att semestra i Thailand just nu.

Tack för delning.

Det är onekligen dött men ändå åker folk dit men jag har märkt att det är maxin' and relaxin' folk som åker dit som inte är sådär generellt intresserade av utelivet precis.

Dock, med det sagt, onekligen en oas av affärsmöjligheter i Bangkok, men framförallt i Pattaya, just nu.

Men som sagt, tack för en jävligt bra uppdatering på läget.
Citera
2021-12-27, 02:40
Medlem
Citat:
Ja, det kändes som att männen var i majoritet, och jag kan inte säga att det är de mest högkvalitativa turisterna som lyckats ta sig till Pattaya, vilket kanske är rätt naturligt =)

På ämnet om kvinnor, så var det väldigt få frilansare längs med gatorna. Förr fick man värja sig mellan dessa och ladyboys. Jag blev kontaktad av två st på gatan under någon timmes promenad, en tjock negress och en rätt sliten ladyboy. I övrigt nästan inga, så jag antar att dom antingen är online, eller inne på klubbarna fram till dom stänger, och sen drar hem eftersom allt ändå är stängt.
Haha, fattar exakt vad du menar. Det är inga "Brad & Chads" om man säger så.
Vilket är intressant då Thailand satsar på att få hit mer högkvalitativ turism i framtiden, än så länge ser det ut att ha blivit helt motsatt effekt. (majoriteten).

Edit: Har pratat med några working girls som har stuckit till phuket från pattaya i hopp om att det ska vara lite mer "high class" på turismen där.
Senast redigerad av yOuNgEXpAt 2021-12-27 kl. 03:10.
Citera
2021-12-27, 14:04
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Tack för delning.

Det är onekligen dött men ändå åker folk dit men jag har märkt att det är maxin' and relaxin' folk som åker dit som inte är sådär generellt intresserade av utelivet precis.

Dock, med det sagt, onekligen en oas av affärsmöjligheter i Bangkok, men framförallt i Pattaya, just nu.

Men som sagt, tack för en jävligt bra uppdatering på läget.

Pratade med en f.d kollega från Finland som åkte dit 12 December och skall hem 12 Januari.
Dom har hus i Hua Hin. + 50 par. Det mesta verkar vara öppet och dom har inte klagat på något.
Handlar mest på Big C och Tesco. Deras hus har stått utan AC i nästan 2 år så en del möbler
måste kasseras. Har inte klarat fukten under så lång tid.
Misstänker att min lägenhet i BKK har samma problem, kanske mindre då den inte ligger vid kusten.
Typ möglig madrass. Får väl bli en trip till ikea när jag nu åker nästa gång.
Citera
2021-12-28, 04:22
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Pratade med en f.d kollega från Finland som åkte dit 12 December och skall hem 12 Januari.
Dom har hus i Hua Hin. + 50 par. Det mesta verkar vara öppet och dom har inte klagat på något.
Handlar mest på Big C och Tesco. Deras hus har stått utan AC i nästan 2 år så en del möbler
måste kasseras. Har inte klarat fukten under så lång tid.
Misstänker att min lägenhet i BKK har samma problem, kanske mindre då den inte ligger vid kusten.
Typ möglig madrass. Får väl bli en trip till ikea när jag nu åker nästa gång.

Kan nog vara en hel del fix för många ja när det återvänds ja.
Citera
2021-12-30, 08:56
Medlem
Manjakiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novus4212
Kan nog vara en hel del fix för många ja när det återvänds ja.

Jag har en nyfiken fråga till dig som ändå verkar veta lite om marknaden i Thailand.
Hur kommer det sig att priserna på Condos i Pattaya inte gått ned mer nu under Corona och nedstängningar?
Jag har/hade en hörnlägenhet i Unixx. Den köpte jag 2017 för 5,6 mil Bath och på Unixx hemsida säljs likadan men lägre våning för 5,8
Visst kan man hitta billigare hos andra mäklare, men ändå?
Men har för mig att den var uppe i nästan 7 innan Coronan
Alla svar är välkomna
Citera
2021-12-30, 10:26
Medlem
Novus4212s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manjakis
Jag har en nyfiken fråga till dig som ändå verkar veta lite om marknaden i Thailand.
Hur kommer det sig att priserna på Condos i Pattaya inte gått ned mer nu under Corona och nedstängningar?
Jag har/hade en hörnlägenhet i Unixx. Den köpte jag 2017 för 5,6 mil Bath och på Unixx hemsida säljs likadan men lägre våning för 5,8
Visst kan man hitta billigare hos andra mäklare, men ändå?
Men har för mig att den var uppe i nästan 7 innan Coronan
Alla svar är välkomna

Det blev en liten rekyl nedåt precis i början (om jag inte missminner mig) men den höll inte länge.

Många som har köpt lägenheter, och nu talar vi om "bättre" condominiums, är kapitalstarka och behöver helt enkelt inte att sälja för dom är inte beroende av dessa pengar samt inte sitter på lån som skall betalas av.

Som du redan vet så är kostnadsbilden att hålla en lägenhet i Thailand, när den är paid in full, peanuts jämfört med ett liknande scenario i Sverige där du äger en bostadsrätt men ändå står med höga kostnader fastän du "äger" lägenheten.

Finns en hel del Kineser också som har köpt på sig ett helt gäng lägenheter och hyr ut men sitter lugnt i båten och en hel del har faktiskt köpt på sig en del fynd.

Där jag har lägenheter i Pattaya så har värdet inte gått ner alls. Snarare tvärtom.

Men de är också belägna i attraktiva condominiums populära bland folk som vill hyra så det spelar givetvis också in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in