2020-05-31, 17:15
Medlem
Denoms avatar
Jag har varit drogfri sedan januari 2019 och fick för snart ett år sedan diagnosen schizofreni med paranoida och religiösa vanföreställningar och har sedan dess fått injektioner av zypadhera samt seroquel varje kväll. Hur länge ska man vara drogfri och gå på den här typen av medicin innan psykosen går över? För i nuläget är det väl under kontroll men jag har fortfarande röster och visuella bilder i huvudet varje dag som medicinen inte verkar råda bot på och drogsuget är väl i nuläget nära noll men det hänger väl kanske också mycket på medicinen?
Citera
2020-05-31, 17:51
Hej TS:

Om du får injektioner varje dag, så kanske det kan vara en idé att byta medicin. Låter ju jobbigt annars, alltså i längden. Med till exempel Trilafon så går du till vårdcentralen nån gång i veckan (tror jag).

För att få diagnosen schizofreni så ska man ha varit psykotisk minst 6 månader, var du sjuk så länge?
Citera
2020-05-31, 19:19
Medlem
Magnituds avatar
Kanske låter kontrat men testat Dmt/ayahuasca?? Detta funkar mycke bättre för mig än dessa jävla antipsykotiska skitmediciner som rövar bort alla ens känslor så man blir död inombords...Dmt/ayahuasca har gjorts studier om att det kan hjälpa vid schizofreni

Verkligen så farligt att leva med dessa symtom i övrigt??
Citera
2020-05-31, 19:50
Medlem
nonameds avatar
Drogutlöst psykos brukar vara mildare i den graden att det går över lättare vid stop av bruk. 1 av 4 som får schizofreni hjälper inte medicinerna fullt ut. Skulle byta medicin om jag vore dig. Man lever nästan till ett normalt liv med medicinerna bara det att kreativiteten och inlevelsen blir sämre av antipsykotiskt.
Citera
2020-05-31, 19:54
Medlem
f30malmos avatar
Jag har ju en nära vän som utvecklade psykos på droger, den höll i sig i två år, sedan blev hon plötligt ganska frisk igen. Säger ganska, för hon säger att hon fortfarande känner av den obehagliga känslan ibland som hon relaterar till psykos, men hon har inga vanföreställningar eller hallucinationer längre. Har inte haft på över 10 år.

Vet inte hur hennes medicinering ser ut dock, tror inte hon i dagsläget har någon.
Citera
2020-05-31, 20:53
Bannlyst
Vad är det för inre bilder du får?*

Ser du dom tydilgt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in