Citat:
Ursprungligen postat av
WailingJohn
Intressant. Just den modellen är jag själv intresserad av.
Hur effektiv är den? Kyler den sina 57 kvadratmeter som utlovat?
Är ett fönsterkit ett måste eller kan man få hyfsad effekt på den även utan det? Jag har tänkt ställa den mot mitt fönster som vetter mot norr och ligger på skuggsidan.
Som några har sagt så är slangen utdragbar och som längst 150cm. Den gör verkligen skillnad i vår lgh som är på ca 100kvm men skulle tror att du behöver ett fönsterkit för bästa effekt, jag köpte mitt fönsterkit från en internetsida och den skickades från Tyskland (kostade ca 250:- inkl.frakt om jag inte minns fel)
Sen så låter den en del, vilket alla port.ac gör, så ha i gång den på natten är svårt om man inte sover med öronproppar/sover tungt.
Sen ska man vara medveten om att en port.ac "suger" luft då den skickar ut den varma luften så lika många kubikmeter luft den skickar ut drar den in från ventilation, glipor osv
Jag har mätt temperaturen med en proff. mätare och den skickar ut luft med mellan 45-55grader och behåller luft på ca 1,5-3 grader (beroende på inomhustemp)
Den har Wifi uppkoppling och appen fungerar riktigt bra, man ser aktuell inomhustemp, relativ fuktighet och kan sätta igång/styra den från mobilen.