2020-06-03, 23:44
Medlem
Klickiss avatar
Ingen som vet hur det går för Lovisa eller har länkar till uppdateringar på insta. Tacksam för länk om det finns.
Citera
2020-06-04, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galaxies
Hoppas även att hennes föräldrar (och 14-åriga tjejens föräldrar) får ta emot kritik för vad dom lät sin dotter hålla på med (genom att låna ut bilen till henne). Hoppas dom blir skadeståndsskyldiga så att dom får åtminstone nåt straff. Jag tycker dom borde gå ut i media och be om ursäkt.

Jag hyser hittills närmast noll empati för föraren (L*visa). Människor som henne borde aldrig få förekomma i trafiken, och det är positivt att vi slipper riskera träffa på henne under åtminstone den närmsta tiden. Extra illa att hon tämligen "nyss" (åtminstone för nåt år sedan, vissa påstår 2-3 veckor sedan) tagit körkort.
Nej, de behöver knappast höra det nu. Förstår du inte det så har du problem.
Och varför skall någon annan stå till svars för en myndig persons handlande. Jag ser inte dina föräldrar vara ute i media och be om ursäkt för att du är efterbliven.

Citat:
Ursprungligen postat av Mreapoe
Jodå nog har vi hört talas om det där fransförlängningarna folk i vissa trashförorter och på bonnlandet sysslar med. Men i storstan förekommer det väldigt sällan, i alla fall bland bildad ungdom, för att inte tala om barn. Så, tyvärr säger det en hel del om hela familjen som nu får skörda vad man sått.
Det är minst lika vanligt i "storstan", i alla områden. Du kan inte bara utgå frpn din lilla krets. Det där är rent skitsnack och ännu ett tarvligt försök att snacka skit om tjejerna på ett icke konstruktivt och barnsligt sätt. Säger mera om dig en den lilla 14-åriga tjejen.

Citat:
Ursprungligen postat av myggan33
Nån som vet vem som troligen hittades i vattet? Och om så var fallet, hur hamnade den där?
Folk slungas ut ur fordon vid olyckor ibland, det mest sannolika.

Citat:
Ursprungligen postat av Klickis
Ingen som vet hur det går för Lovisa eller har länkar till uppdateringar på insta. Tacksam för länk om det finns.
Nej, finns ingen info om L vad jag vet. Inte heller sett något nytt om J. Inte omäjligt att det går upp och ner känslomässigt för henne. Hoppas det finns nära och kära där som kan hjälpa henne.
Citera
2020-06-04, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myggan33
Nån som vet vem som troligen hittades i vattet? Och om så var fallet, hur hamnade den där?

F*li*
Citera
2020-06-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maal
Håller med. Hon får klä skott för nåt som vi är mååånga tusen som gjort och klarat oss ur med blotta förskräckelsen. Gång på gång.
Hon är dessutom nedsövd och har inte haft chans att säga ett enda ord till sitt försvar.
Besökte en av minnesplatserna idag och skäms som en hund över hur jag själv farit fram och haft tur. Pröva att sätta ert eget 19-åriga jag i hennes situation, inte ert vuxna jag. Eller sätt ert eget barn där.
Hennes skuld är inte vår uppgift att bedöma.

Prata för dig själv du. Hon borde dömas som det svin hon är. Bara för att man är ung och nyss fått körkort ursäktar det inte att man inte innehar hjärnkapacitet nog att bete sig i trafiken och kunna framföra sitt fordon säkert. Bara för att just du själv också var en bekräftelsehora med kasst självförtroende som ny körkortstagare när du va ung och behövde hävda dig och få större kuk av att köra snabbt och häftigt betyder det turligt nog inte att alla är lika jävla efterblivna i skallen när de fått sitt kort. Mest korkade resonemang jag läst.
Senast redigerad av Safosox 2020-06-04 kl. 00:19.
Citera
2020-06-04, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Senomar
Det har du alldeles rätt i. Jag utgår från spekulationer men bedömer personligen sannolikheten att de kört alldeles för fort som hög.

Det är även framförallt folks inställning till just fortkörning i tråden som jag reagerat på.

Kort sagt; visar det sig att de faktiskt kört dubbelt den tillåtna hastigheten så är det självklart att man ska åtalas. Har de inte gjort det så var det bara en tragisk olycka MEN det ändrar inte att jag är förvånad över en del folks generella inställning till fortkörning (som framkommit i tråden). Att riskera sitt eget och andras liv är inte samma sak som att tjuvröka tycker jag.
Nej, men efter att ha följt tråden sedan inlägg nr 1 vill jag påstå att inte många heller jämställer brotten, t.ex. tjuvrökning kontra vållande. Det konstiga är antalet personer som sätter sig på oändligt höga hästar och menar att de aldrig gjort misstag. Att på fullaste allvar, trots att man är helt anonym och inte behöver stå till svars offentligt, påstå att man aldrig kört för fort, eller syndat på andra sätt för den delen i hela sitt liv är som jag ser det bara löjligt. Och faktum kvarstår, varför uppröras över detta när utredningen knappt börjat? Bevisas föraren skyldig blir hon naturligtvis straffad.
Citera
2020-06-04, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maal
Håller med. Hon får klä skott för nåt som vi är mååånga tusen som gjort och klarat oss ur med blotta förskräckelsen. Gång på gång.
Hon är dessutom nedsövd och har inte haft chans att säga ett enda ord till sitt försvar.
Besökte en av minnesplatserna idag och skäms som en hund över hur jag själv farit fram och haft tur. Pröva att sätta ert eget 19-åriga jag i hennes situation, inte ert vuxna jag. Eller sätt ert eget barn där.
Hennes skuld är inte vår uppgift att bedöma.

Tänk om alla kunde tänka så här. Bra skrivet!

Jag tycker vi dessutom måste komma ihåg att det här är en oerfaren, ung förare det handlar om. Visst, hastigheten var alldeles för hög och det bidrog till olyckan, och det var oansvarigt att ha för många och obältade passagerare. Men utredningen får ha sin gång. Hoppas läget stabiliseras för henne!
Citera
2020-06-04, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Men alltså, har du en fis på tvären eller nåt? I typ vartannat inlägg skriver du att folk är lågbegåvade, efterblivna och massa annat trams. Ganska ironiskt med tanke på att du i ett inlägg för bara några timmar sedan skrev till någon att "Jag har mängder av åsikter, bl a om din intelligens. men det betyder inte att jag skitar ner trådar med de åsikterna.", men det är ju exakt det du gör.

Diskutera som folk istället och tryck ut tvärfisen nu, herregud.
Tror du behöver studera flatulens lite mera noggrant. Det funkar inte så. Och du är inte häftig när du jiddrar, det säger mera om din (låga) nivå.
Ja jag sa så, jag hade kunnat skriva mycket mera om hur korkade folk är, det finns fog för det i denna tråden. Du är en av dem.
Hur kan du på fullaste allvar mena att L föräldrar skall gå ut och be om ursäkt? För det första är hon myndig och för det andra vet vi inte exakt vad som inträffat. De är inte ansvariga inför folk vad hon gör.
Däremot kanske de har liknande känslor och känner anklagelser. De får säkert anklagelser och skit från fegisar som du, som sitter anonymt och beter dig som en idiot. Om du, och andra vill hålla den nivån sjunker jag till den med er. Sköt dig och bete dig bättre så blir du också bättre behandlad.
Citera
2020-06-04, 00:31
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblefox
Hoppas läget stabiliseras för henne!

Inte för att jag önskar livet ur henne men jag vetefan om inte döden hade varit skonsammare i hennes situation.
Citera
2020-06-04, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
De utlöstes väl troligen när de damma in i jordvallen, farten innan sladden startade var nog åtskilligt högre. Jag är inte förvånad, det blev en rejäl luftfärd, ett smått under att de två framsätet fortfarande lever. Killarna i baksätet har inte slungats framåt, utan troligtvis åt sidan och bak, när höger framhjul träffar vallen och bilen är i rotation....fy f@n vilken läskig avåkning!!
Ja man ser ju på något klipp hur polisen kommer bärande på höger framhjul, som tydligen slets loss. Men ser tydligt avhuggen styrled samt att vänster framhjul fortfarande sitter på plats.

Beträffande hastighet har polisen varit ute och mätt synliga bromsspår så det borde väl gå att få fram åtminstone minimumhastighet.
Citera
2020-06-04, 00:39
Medlem
Sugminhalals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Barn i den åldern saknar empatiförmåga och konsekvenstänk

Och det vet du? När jag var fjorton hade jag egen bil, började köra bil när jag var elva, hade egen lägenhet när jag var sexton, betedde mig som folk innan dess och hade både empatiförmåga och konsekvens"tänk"! Var har du fått dina referensramar ifrån? RFSU? Tror du alla är så jävla efterblivna som du har hjärntvättats till att bli? Om människor ges möjlighet att ta ansvar för sina handlingar redan i unga år så tar de ansvar, men om de idiotförklaras ända till "myndighetsåldern" så beter de sig som omgivningen förväntar sig, dvs "Jag är inte arton än, jag kan bete mig som ett barn tills jag fyller arton och då plötsligt är jag vuxen och FÅR göra precis som jag vill och DÅ skall jag plötsligt visa att jag kan vara vuxen och allt vad det innebär, DÅ kommer min upprättelse efter alla dessa år av idiotförklaringar!"

HUR I HELVETE "TÄNKER" DU? Hoppas för fan att du inte har ansvar för att uppfostra några ungar, och om du av någon naturens nyck eller samhällets blindhet ändå har det hoppas jag slippa möta din avkomma på allmän väg!
Citera
2020-06-04, 00:44
Medlem
Jag tycker det är märkligt att folk försöker försvara föraren. Men det kan ju vara släktingar och kompisar som har svårt att tänka klart. Det är ju ändå förarens ansvar att framföra bilen på ett säkert sätt. Om hon nu hade nytaget körkort så är det ju inte så smart att testa gränser med bilen full av folk. Nej vi vet inte exakt vad som hänt men vi vet att hon körde betydligt fortare än hastighetsbegränsningen. Jag har varit i hennes situation med nytaget körkort och fulla kompisar som skriker att man ska köra fortare, men jag hade vett nog att inte överskrida min förmåga.
Har det framkommit om det fanns något i bagaget? Några backar öl där så blir väghållningen ännu sämre.
Senast redigerad av Buckshot 2020-06-04 kl. 00:47.
Citera
2020-06-04, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jofandu
Airbagen har löst ut vid 120 km/h enligt polisen. Jag tar för givet att airbagen löste ut när bilen träffade vägtrumman och inte där bilen stannade. Jag tar också för givet att bilen tappat ganska mycket fart när bilen åkt sista 100 meter före vägtrumman i dikeskanten. Själva sladden måste också ha sänkt hastigheten något samt att hastigheten gått ner kraftigt när föraren tänkt: OOOPS KURVA och att något håller på att hända här. 140-160 km/h alla dagar i veckan innan något ens har hänt.

Kommer allmänheten få veta exakt hur snabbt bilen färdades innan första kastet kom?

Ja, det är rimligt att anta att hastigheten låg kring 150-160 km/h innan panikbromsning skedde och bilen började gira och körde av vägen och sedan smällde i 120 km/h.
Vi kan dock konstatera att trots denna höga fart och vårdslösa körning så hade med största sannolikhet samtliga av personerna bak i bilen som omkommit levt idag om de använt bälte. Bälte räddar liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in