Nja, på en A4 av aktuell modell så kan du ha lasta upp till 410 kg och räknar du på 6 personer så innebär det en snittvikt på drygt 68 kg per skalle och väldigt få 16-18 åriga tjejer och killar väger mera än så, ser man speciellt bilderna som visade sig tidigare så tror jag att få av dessa personer kommer i närheten av dessa vikter.
Så visst rör det om fysiklagar, men är ganska säker att Audis ingenjörer inte rekommenderar något som de inte kan backa upp, snarare så finns det säkerligen några ytterligare kilon som kan lassa på utan problem.
Bra koll på svansmotor, både kört bubbla (Aircoolers i Västerås) samt ägt några 911

r och vet hur de agerar i olika situationer.
Har ju ägt 1st S4, 2st S7, 1st A5 SB, 1st RS5, 1st RS6 samt farsan nya A3:an som han köpte för någon månad. Utöver detta så har jag tillgång till många Audibilar i mitt jobb och har bra koll på hur deras modeller fungerar med och utan Quattro. Så begränsningen finns inte i bilen utan hos personen bakom ratten.
Men som sagt, utan att gå händelserna i förväg så får polisutredningen visa bakomliggande orsak, väldigt tråkigt för anhöriga att behöva begrava sina barn.