2020-06-01, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
Oerhört tragiskt. Mina tankar till alla föräldrar.

Köper man idag en fyrhjuling att åka runt med på gården, kanske samla in lite virke, eller köra ut lite hö, så finns det en nyckel man kan vrida om och ta ur, som begränsar toppfarten.

Hur svårt kan det vara att låta första 7-8 åren som bilförare, vara en prövotid med begränsad hastighet.

Finns det ens någon bilutlånare/förälder som inte tycker exv 90 är en bra toppfart för en bil som körs av ungdomar?

Börja ställ krav på biltillverkare, för dessa verkar skita fullständigt i att ungdomar kör ihjäl sig.
I Volvo och Tesla har föräldrar iaf möjligheten att begränsa toppfart, finns det några fler tillverkare med samma funktion?
Citera
2020-06-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CommonSense
Så det finns alltså inte folk som haft körkort i 10 år eller mer som är en kass förare? det är som att sätta åldersgränsen vid 30 för att besöka krogen/handla på systemet då man är under 30 så beter man sig som ett svin när man dricker. Din teori håller inte för fem öre

Jo den håller, det kallas ökad personlig mognad som gör att man inte gör idiotiska saker i lika hög grad överlag
Citera
2020-06-01, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvillhatvacheese
Du behövde inte svara på min fråga om du ska låta otrevlig. Jag undrade bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Kattfarssas
Ok. Men oavsett så är det ju lite sportig körning att växla vid 150

Det är 6an som är i, ca 50 km/h vid 1000 varv och varvräknaren ligger vid 3000.
Citera
2020-06-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Du har inte en jävla aning om hur bliar konstrueras och vad de ska klara! Varför i helvete sitter man å gissar när man inte har en susning?

Tjena Psycho.

Och du har inte en aning om vad jag kan och vet.

Antagligen saknar du körkort eller har aldrig kört fortare än 90.

I 150 km/tim med fullastad bil och ovan förare är detta en naturlig utgång.

Äger du också en Audi?
Citera
2020-06-01, 18:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lighten-up
Man ser ju i videon som har länkats i tråden att det är regn när de är ute och kör. Var det regnigt och blött på olycksplatsen? I så fall är ju det en orsak till att man troligen sladdat av vägen.
Var det inte en postanställd som såg fordonet i extrem hög hastighet? Kan nog finnas fler vittnen som sett?
Citera
2020-06-01, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheFinal
Ja det är ju rätt våghalsigt att växla på 150-160, man ser inte riktigt varven heller men de bör ha varit uppåt 6000 på en sån trött A4, fan sånär att kolvarna var på väg ur motorn.

Jo varvar dom en diesel till 6000 gör dom de bra, hon kör med 6an i.
Citera
2020-06-01, 18:54
Medlem
RedXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffeJ
Läste precis om ”Rebecca 22” som intervjuades när hon tände ljus på olycksplatsen.
Hon kände dock inte de inblandade!?!

Är det vanligt att folk åker runt och tänder ljus på random dödsolyckor?

Det är väl inte så konstigt att man vill visa sitt stöd? Hade jag bott i närheten hade jag nog också kunnat göra det.
Citera
2020-06-01, 18:55
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malgomaj
Jag åker vägen dagligen. Det är 70 där även dom du inte ser det på filmen. Det är 70 hela vägen till hassela
Japp, helt säkert det! Jag har åkt denna väg många gånger. Smal väg och extra hemsk att köra vid vintertid.
Citera
2020-06-01, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
https://www.google.se/maps/@62.28092...7i13312!8i6656

Det är bara en streetview..... länka en karta uppifrån, snälla!
Citera
2020-06-01, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perpersan
Tjena Psycho.

Och du har inte en aning om vad jag kan och vet.

Antagligen saknar du körkort eller har aldrig kört fortare än 90.

I 150 km/tim med fullastad bil och ovan förare är detta en naturlig utgång.

Äger du också en Audi?

Nej detta är ingen naturlig utgång om du kör en Audi i 150Kmh på den platsen, du är helt jävla sopren i huvudet! Sluta dravla!
Kollar man på vägsträckningen på platsen så hade du fixat köra 150 med en gammal 140 utan att den helt plötsligt flög av vägen självmant!

Skulle nog vilja påstå att ngt har hänt till 99,9%,vilt, somnat, punka... Att bilen inte skulla klara hastigheten är bullshit, å sen har ni inte ens en aning om hur fort det gick ens!
Citera
2020-06-01, 19:07
Medlem
nobbenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psycho77
Nej detta är ingen naturlig utgång om du kör en Audi i 150Kmh på den platsen, du är helt jävla sopren i huvudet! Sluta dravla!
Kollar man på vägsträckningen på platsen så hade du fixat köra 150 med en gammal 140 utan att den helt plötsligt flög av vägen självmant!

Skulle nog vilja påstå att ngt har hänt till 99,9%,vilt, somnat, punka... Att bilen inte skulla klara hastigheten är bullshit, å sen har ni inte ens en aning om hur fort det gick ens!
Ja om det stämmer att det finns långa bromsspår så är det med största sannolikhet ett djur som orsakade olyckan. Skulle kunna vara en smitare också som körde ut från den lilla avtagsvägen
Citera
2020-06-01, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AllanBalle
Läst hela tråden o ser att många lägger "skulden" på föraren m.m. Sen "satt de bältade eller ej...?"

Hon var säkert trött, inte 100% koncentrerad o skar av vägen, fan vet. Låt henne vara i lugn o ro, kan lova att överlever hon får hon nog ändå ett helvete med sina egen ångest.

Seriöst, kan vi inte bara enas om "force majour"? Det var en jävligt tragisk grej med ingen skyldig (ser att någon spekulerar i självmord...seriöst...ta av foliehatten)

Det har hänt denna typen olyckor förr och kommer hända igen tyvärr.

Mina kondeloanser till anhöriga

Någon i tråden har sagt att det inte var den 19-åriga tjejen som körde utan att de i videon sett att det var den yngre tjejen, alltså hon som sades vara 14 år. Finns det någon som kan verifiera att det är 14-åringen som kör bilen i den video som varit länkad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in