2020-05-31, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför körde hen så fort? Blev hen påhetsad av grabbarna i baksätet? Om föraren överlever kommer hen dömmas och isåfall i vad?

De första frågorna kan knappast besvaras av någon som inte satt i bilen. Dvs ingen här i tråden kan svara på det.
Citera
2020-05-31, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Du är bara sur för att jag hoppar på Löfven.

Hur larmades det egentligen? Kanske redan besvarats?

Hastighetsskyltar är där för en anledning. Att ligga i 150+ i en krokig väg som 18/19 åring med minimal erfarenhet med bilen + vägen är tyvärr inte vägens fel. Att vägar är dålig i andra delar av Sverige är det ingen tvekan om, men då får man hålla sig i en saklig hastighet och inte damma på över 100.
Citera
2020-05-31, 20:56
Medlem
Inte helt orimligt att tjejerna hämtat upp killarna från en fest och skjutsat dem hem, och att de därför pressade ihop sig i baksätet.
Citera
2020-05-31, 20:57
Medlem
Bodde föraren i området? Eller var hon ovan den vägen?
Citera
2020-05-31, 20:58
Medlem
Redas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av defunct
Enligt polisens pressinformation så ja. Åtalspunkter: vållande till kroppsskada, vållande till annans död och vårdslöshet i trafik.
Det där är ju bara snutens rutinkommentarer. Ingen vet vad som orsakade olyckan. Kan ha varit väjning för vilt på vägen eller liknande. Ingen kommer att bli åtalad.
Citera
Medlem
Enligt personer som känner dessa så ska en vara förd till uppsala och andra i respirator. Jag vet ej hur väl detta stämmer.

Larmet ska ha kommit utav förbipasserande. (Har alla varit medvetslös i bilen?)

Bild förarsida
https://images.hdsydsvenskan.se/pres...rpdHbJdSDo.jpg

Förövrigt, skippa skitsnacket. DVS
Hot, trakasserier och annat skit om dom omkomna och skadade, ni veteraner borde väll förstå att FB alltid har varit vändpunkten gällade namn, händelser osv??? Med tanke på att en av er som kommenterar skriver på Nicla* *killt tråden och hänger ut den ena och den andra??? Pajaser som leker något.

Du som har en vän på vården, håll hårt i din kompis. Jag har släkt middag imorgon, kommer garanterat dra upp detta <3
Citera
Medlem
Vet vi att föraren är myndig och har körkort? Varför skulle en 18 årig tjej hänga med ett gäng 16 åringar? Kan hon ha vart äldre syskon till nån?
Citera
2020-05-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pingotango
Inte helt orimligt att tjejerna hämtat upp killarna från en fest och skjutsat dem hem, och att de därför pressade ihop sig i baksätet.

Det var bilträff i Hassela den kvällen. Men ja, låter klokt.
Citera
2020-05-31, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Killen Milton bor han i Ljusdal, och vilka är föräldrarna? för de som bor på samma adress har helt andra namn. Var han fosterbarn eller placerad?

Är det relevant för dig att veta? Vem tar sig ens tid till att söka upp föräldrar och adress? Är detta nått lustigt för dig? Jag är en anhörig till en av dessa killar, och jag blir så fruktansvärt frustrerad över alla respektlösa kommentarer.. visa respekt för anhöriga!!!!!!! Föräldrar har inte koll å gps på sina barn 24/7 i den åldern! Dom är fan inte sämre föräldrar för det!! Tänk till för helvet*!
Citera
2020-05-31, 21:00
Medlem
Tråkigt att det ska behöva sluta så här. Människan, kanske speciellt den unga människan har ett behov av att testa gränser tyvärr. Vet själv hur lockande en tom väg, med ett fordon som kan ta en upp i hastigheter långt över gränsen kan vara. Har själv kört över 200km/h som 18-åring. Idiotiskt? Absolut. Hade själv kunnat sluta mina dagar som killarna i Audin. Alla ni som klandrar föraren eller de andra i bilen, har ni aldrig tagit något beslut som ni efteråt förstått allvaret i?
Citera
2020-05-31, 21:00
Medlem
Får ni länken till filmen att fungera? Står att sidan är currently under maintenance.
Citera
2020-05-31, 21:01
Medlem
hulkenbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snygg-Anders
Du har helt rätt i att det inte "hör helt till saken" för det där har fan noll med det här att göra.

Singelolycka med 4 döda pga dåligt vägunderhåll? Bespara mig.

Klart det har med saken att göra! Medelpad/Hälsingland trakten har Sveriges sämsta vägunderhåll. Dessutom där olyckan skedde har tidigare flera trafikolyckor inträffat. Det är en farlig väg på det viset. Sedab ligger Sörfors i närheten av Timrå och inte utanför Hassela/Lucksta och det vet hjag för att jag är född och uppvuxen i Timrå på 80/90-talet!

Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför körde hen så fort? Blev hen påhetsad av grabbarna i baksätet? Om föraren överlever kommer hen dömmas och isåfall i vad?

Det lär föraren väl bedyra. Men sanningen är att hen ligger pyrt till om hen överlever. Frågan är hur belastningsregistret ser ut, kan ju påverka straffet i sig. Nån som vet namn, ålder, kön, utseende, ort på föraren och kommer åt belastningsregistret på föraren av fordonet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in