Citat:
Ursprungligen postat av
krattarent
Vilket idiotiskt hatinlägg helt utan substans.
Sök hjälp säger jag bara.
Nej, jag tycker inte att det är utan substans.
Jag har följt detta fallet mycket noggrant och över hela den tid det varit aktuellt.
Det finns en rad saker som får mig att fundera över hur Lovisa fungerade Innan dödskraschen.
1. Inget jämnårigt umgänge har synts till.
Lovisa verkar ha varit en mycket ensam flicka, och de personer som synes ha figurerat runt henne är avsevärt mycket yngre än hon är.
2. Ett märkligt uppträdande där hon verkar använda sin pappas bil för att imponera på omgivningen och rent av gå in för att skrämma dem med diverse stunt. Flera personer har vittnat om att hon regelmässigt körde hårt och fort, trots att andra passagerare bett henne låta bli och/eller lugna ner sig.
3. Hon uppvisar ett gränslöst beteende som brukar förknippas med NPF-störningar och just dessa typer av yttringar är mycket ovanligt hos flickor.
4. Teatern efter dödskraschen där hon inte ville - och märkligt nog faktiskt tilläts utevara från sin egen rättegång i både Tings- och Hovrätt är något annat som förbryllar. Hon ville absolut inte ta ansvar för det hon gjort, eller möta de efterlevande från kraschen.
Även detta är något som kan tydas som en störning eller kanske djup omognad. Det känns hursomhelst som om något, rent av flera saker är skevt med Lovisa redan innan dödskraschen.
5. Enda barnet, något äldre föräldrar.
Nej, alla sådana barn behöver inte bli narcissistiska psykopater, men det ligger i farans riktning att ett sådant barn kan bli curlad, skyddad och framförallt inte konfronterad när det skulle behövas.
Inget av det jag skriver är någon absolut sanning, det är inte ett facit till vad som hänt.
Det är mina funderingar kring katastrofens bakgrund.
För mig är inte Lovisa någon vanlig tjej som råkat ha lite otur. Jag tror det ligger mycket mer bakom det som skett, och jag tror också att händelsen kunde ha undvikits om Lovisa hade fått en annan uppväxt, och haft föräldrar som hade brytt sig om henne på ett sätt som kunnat hjälpa henne över de luckor jag tror hon har inom sig - istället för att bara släta över och skydda in absurdum.
Varsågod. Där har du substans - en del av grunderna kring mina funderingar om det som hänt. Det behöver inte alls vara rätt, men det är i dom banorna mina funderingar går.
Jag har skrivit om det tidigare i tråden, men jag tackar dig för att jag fick ta det igen - mer samlat än tidigare.
"Hat" är ett sådant enkelt ord att kasta ur sig, och ett alltför enkelt sätt att drämma igen en dörr under en diskussion.
Jag hatar inte Lovisa. I den mån jag bryr mig över huvudtaget så tycker jag förmodligen synd om henne. Hon känns vilsen.
Men, Lovisa och hennes beteende är intressant ur ett enda perspektiv: hur förhindrar vi att något liknande händer igen?