2020-12-18, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursaltare
Din logik om 3 ton stämmer säkert men har du belägg för att kropparna i baksätet slungades RAKT fram?

Eftersom tjejen i passagerarsätet hängde ut genom sidorutan och så kan man ju ana att bilen inte enbart åkte rakt fram i skofen längs sin egen centrallinje.

Jag TROR såhär: Att när bilen gick av vägen, in i vägtrumman, så flög personen som inte hade bälte "uppåt" , samma riktning som bilen men eftersom han inte satt fast i något så tummlade han runt innan han åkte ut genom en sidoruta. Personerna med bälte hänger ju i bältet och eftersom bältet gör att man 'hänger kvar' så blir ju kraften för dem framåtriktad. Att de hängde ut genom rutan berodde väl på att bilen inte landade platt utan förmodligen stod lite på sidan. Vi lär ju få se i FUP'en
Citera
2020-12-18, 12:39
Medlem
elimes avatar
Får fan ont i huvudet av alla troll i denna tråd. Ifall ni vill tävla om vem som är bäst på att köra bil kan ni väg göra det någon annanstans och låta oss vuxna diskutera här.

Med det sagt, har det skitit sig med FUPen eller?
Citera
2020-12-18, 12:48
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Får fan ont i huvudet av alla troll i denna tråd. Ifall ni vill tävla om vem som är bäst på att köra bil kan ni väg göra det någon annanstans och låta oss vuxna diskutera här.

FUP blir inte offentlig förrän åtal väckts
Citera
2020-12-18, 12:53
Medlem
elimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
FUP blir inte offentlig förrän åtal väckts

Åtal väcktes väl häromdagen?
Citera
2020-12-18, 12:57
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Åtal väcktes väl häromdagen?
Det har jag missat
Citera
2020-12-18, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittknullare
Beror på vem som kör. Jag brukar hålla en bit över 200 på 70-väg, inga problem på landsvägar. Det var ju bara att orsaken till olyckan som har skett är pågrund av att det var en tjej som körde, och tjejer är sopor på att köra - och det vet alla om. Men ingen erkänner det i feminist Sverige. Sluta tjaffsa om detta nu.

Dock anser jag att vem det än är, som kör så pass fort på landsvägen strider mot alla regler och riskerar sitt eget & andras liv, något som tyvärr ägde rum.

Ditt resonomang faller dock på att just detta var en tjej som uppvisar en lång rad av omoget manliga mönster i det som hänt:
Gränslöshet, brist på förståelse för konsekvenser av sitt handlande, oförmåga att korrekt skatta och bedöma sin egen förmåga samt dåligt utvecklad empatisk förmåga.

Denna börskraschen har inget genusperspektiv.
Det handlar mer om en människa som inte borde haft körkort alls.
Citera
2020-12-18, 13:15
Medlem
En anledning till att det är 70 på landsvägar och inte 110 är ju för att landsvägar inte är avskärmade på sätt som motorvägar, det är ju staket runtom eller barriärer mellan körriktningar mm. Spelar ingen roll hur jävla grym förare du är, mycket mer kan hända som är utanför din kontroll. På en landsväg kan du få ett djur som hoppar fram eller en mötande omkörning som dyker upp i din fil eller nån annan överraskning. Bromssträckan under perfekta förhållanden i 70km/h är 19,6 meter och i 110 är den 48,4 meter. I 120 km/h är den 57,6 meter. Och det är bara bromssträckan. Sen ska man dessutom lägga till reaktionstiden. Fast hos våra rallyproffs i tråden är den väl obefintlig.
Citera
2020-12-18, 15:23
Medlem
Raggarspinns avatar
Barnen dog inte av att tjejen körde 120-200km/h på landsväg. De dog när tjejen körde av vägen och ut i terrängen. Det är de plötsliga hastighetsförändringarna som dödar. Och vad jag fick lära mig i skolan så klarar man en kollision i 7km/h utan bälte...
Oavsett hur fort hon kört så har hastigheten varit långt över lagstadgad hastighet. Vilket påverkat olyckans utgång negativt.
Citera
2020-12-18, 16:32
Medlem
Ett annat case, med snarlikt utfall: grov vårdslöshet + 4 ggr grovt vållande.

https://www.svt.se/nyheter/snabbkoll...r-far-fangelse

22 månader i buren. Om vi säger 50% "sverigerabatt", finnarna är väl ännu inte lika fjolliga som vi trots en kvinnlig statsminister, så är vi nere på 11 månader. Ungdomsrabatt => 6 månader. Tjejrabatt => 3 månader. Det får bli mitt tips. Kan man arrangera omröstningar här?
Citera
2020-12-18, 17:03
Medlem
Citat:

Jag har beställt fup och den är på väg. Borde komma på måndag. Men de skickar endast papperskopia och jag får betala per sida och postförskottsavgift. Har ingen scanner så jag vet inte hur jag ska få upp den här sen.
Citera
2020-12-18, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janibollen
Jag har beställt fup och den är på väg. Borde komma på måndag. Men de skickar endast papperskopia och jag får betala per sida och postförskottsavgift. Har ingen scanner så jag vet inte hur jag ska få upp den här sen.
Större kontorsutskrivare har automatisk scanning
testa jobbet, biblioteket, universitet, kopieringsställen, internetkafe etc
Citera
2020-12-18, 18:38
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Tippar på ett lågt fängelsestraff. I en mer genomtänkt värld borde hon få livstid. Men hennes liv är förhoppningsvis förstört, det kan hon ha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in