Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-11-12, 20:10
  #5881
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Bra tänkt där, du kanske ska uppdatera Wikipedia map definitionen för vuxen till att vara den som har körkort och kör
För att få körkort krävs att man är 18, dvs myndig, dvs vuxen. De andra i bilen var yngre, då kallas dom barn.

Säg till om det blev för svårt för dig...
Citera
2022-11-13, 08:53
  #5882
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
För att få körkort krävs att man är 18, dvs myndig, dvs vuxen. De andra i bilen var yngre, då kallas dom barn.

Säg till om det blev för svårt för dig...

Vuxen i rollen är ingenting binärt som du med flera verkar tro, hör av dig om om du behöver få det förklarat djupare.

Men jag anser att denna olycka borde göra att alla förstår det förutom då några som vill hitta en enskild syndabock.

Hade varit kul att höra hur föräldrarna till dessa resonerar, mamman som gjorde filmen verkade rätt balanserad och logisk tänkade iallafall uppfattade jag det så med det finns elva till undrar hur dom resonerar.

Om denna grupp ungdomar gjort något bra så hade alla berömt gruppen, men nu gjorde gruppen något dåligt då ska en enskild ta all skit, typiskt lågtänkade individer.
Citera
2022-11-13, 09:44
  #5883
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus

Live fast, die young, hör det uttrycket förut!


Ja, faktiskt. Det var ett uttryck som en annan användare i tråden har använt sig av.

Kuluser hette han, och han sprutade ur sig 232 inlägg i ämnet innan han blev avstängd i somras.

Din ståndpunkt verkar ligga väldigt nära den användarens. Du borde läsa in dig på det han skrivit för att fatta hur fel du är på det. 232 inlägg på tvärs med alla, och utan några argument utöver tyckande och åsikter över "hur ungdomar är".


Men, dessa argument har ingen bäring på det som hänt.
Inget av domskälen talar om någon kollektiv gärning eller att Lovisas straff skall hållas nere för att hon skulle varit utsatt för något grupptryck, eller för att beteendet skulle vara norm i åldersklassen.

Denne "kuluser" brukade slå ifrån sig med ett "läs FUPen" som argument när han blev ifrågasatt, men inget av hans påståenden finner någon grund i varken FUP eller domskäl.

Jag skulle tro att de flesta av oss som fortfarande har intresse av denna händelse också har läst både FUP, stämningsansökningar och domar. Ge tråden en tjänst och gör likaledes, samt följ användaren kulusers inlägg där han stångar sig blodig genom att konstant ha fel.

Du själv är på fel spår när du tycker att passagerare kan göras skyldiga till hur en bil framförs på vägen.
Citera
2022-11-13, 18:08
  #5884
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
J
Inget av domskälen talar om någon kollektiv gärning eller att Lovisas straff skall hållas nere för att hon skulle varit utsatt för något grupptryck, eller för att beteendet skulle vara norm i åldersklassen.

Du själv är på fel spår när du tycker att passagerare kan göras skyldiga till hur en bil framförs på vägen.

Inte göras skyldiga i rättslig mening såklart, den som kör är ansvarig. Men alla är med och kommer med olika tillrop förslag od under resans gång, ibland kan det vara föraren som vill impa på passagerarna men oftast är det min erfarenhet gruppen som är full som trycker på och den nyktra(föraren) som försöker ta det piano, beroende då på hur mycket föraren då är känslig för att visa sig "vek" så lyckas denna eller inte med att lugna ned resan.

I denna resa så har jag uppfattat det som att det var fler bilar på väg till Max, eller jag missuppfattat det och att man ville dit lite kvickt? Är det så stärkt min tes ännu mer som jag ser det.

Och detta är inga gissningar på hur sådana här resor går till, det är så det är, den som inte tror det borde kanske umgås mer med verkligheten och inte leva i en perfekt bubbla.

Hursom, Polisen vet garanterat att detta som jag skriver är så det är.

Och observera samma sak gäller allt ungdomar gör, det ett flockbetende i det mesta dom gör jämför mode musik mm, de som inte vill höra till flocken är mesar och utstötta och vem vill vara utstött!
__________________
Senast redigerad av fuckedbyus 2022-11-13 kl. 18:11.
Citera
2022-11-14, 06:15
  #5885
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Inte göras skyldiga i rättslig mening såklart, den som kör är ansvarig. Men alla är med och kommer med olika tillrop förslag od under resans gång, ibland kan det vara föraren som vill impa på passagerarna men oftast är det min erfarenhet gruppen som är full som trycker på och den nyktra(föraren) som försöker ta det piano, beroende då på hur mycket föraren då är känslig för att visa sig "vek" så lyckas denna eller inte med att lugna ned resan.

I denna resa så har jag uppfattat det som att det var fler bilar på väg till Max, eller jag missuppfattat det och att man ville dit lite kvickt? Är det så stärkt min tes ännu mer som jag ser det.

Och detta är inga gissningar på hur sådana här resor går till, det är så det är, den som inte tror det borde kanske umgås mer med verkligheten och inte leva i en perfekt bubbla.

Hursom, Polisen vet garanterat att detta som jag skriver är så det är.

Och observera samma sak gäller allt ungdomar gör, det ett flockbetende i det mesta dom gör jämför mode musik mm, de som inte vill höra till flocken är mesar och utstötta och vem vill vara utstött!


Okay...?
Så nu gäller inte det du skrev i förra veckan längre?


Citat:
Ursprungligen postat av fuckedbyus
Inte jämförbar olycka, där var det en kille och tjej där tjejen nog bara åkte med och killen körde som han ville.

Här var det ett kollektiv två bilar + ungdomarna och alla lekte samma lek och alla visste vad dom gjorde.


Jag tror bara du är ute efter att tjafsa.
Citera
2022-11-14, 12:39
  #5886
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Okay...?
Så nu gäller inte det du skrev i förra veckan längre?





Jag tror bara du är ute efter att tjafsa.

Vad skrev jag förra veckan som du syftar på som går stick i stäv med vad jag skrev nyss?

Tjafsa, ja du. Då säger jag att du vill ha sista ordet bara.
Citera
2023-02-21, 16:15
  #5887
Medlem
Vargiveums avatar
Något nytt i detta ämne?
Citera
2023-03-06, 11:25
  #5888
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Något nytt i detta ämne?
jag undrar också. Fick L inga fysiska men? Undrar om hon kunde bo kvar i samma håla efter domen?
Citera
2023-03-06, 14:30
  #5889
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cannibalization
Sällskapet, tiden på dygnet och veckodagen gör ju att man osökt tänker att alkohol är inblandat.


Tes: Alkohol är inblandat.
Premiss 1: Eftersom tidslaget var (....) och det var en (insert veckodag).
Premiss 2: Eftersom det var fem ungdomar i bilen.


Premisserna kan vara sanna, dock så har de inget med saken att göra.
Kan det vara så att alkohol var inblandat trots att premisserna inte stödjer tesen, ja.

-"Person A kör full med fyra passagerare i bilen."
-"Varför tror du det?"
-"Eftersom det är helgdag, klockan är (...) och eftersom han skulle se sina kompisar."
Citera
2023-05-22, 09:23
  #5890
Medlem
Någon som vet hur det är med tjejerna idag?
Hur mår dom?
Vad gör dom?
Var bor dom?

Man undrar ju om tiden läker även dessa sår.
Citera
2023-05-25, 16:17
  #5891
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Verklighetenn
Någon som vet hur det är med tjejerna idag?
Hur mår dom?
Vad gör dom?
Var bor dom?

Man undrar ju om tiden läker även dessa sår.

Såg att knubbsälen torskade på ringa narkotika nu i april. Hon bor i Sundsvall.

Vet inte angående Lovisa. Hon borde väl suttit av sina två månader? Hovrättens dom kom för ganska så precis ett år sen.
Citera
2023-05-25, 16:57
  #5892
Medlem
Verkar iaf ha "gömt" sig på nätet, fick säkert mycket välförtjänat hat efter det som skedde.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback