Citat:

Ursprungligen postat av 
Tanakh

Jag har hoppat runt i tråden så det är en massa spekulationer som blandar sig med fakta så jag har svårt att urskilja allt. Någonstans i tråden strax efter att jag skrev hittade jag information om att fyra var obältade och att en tjej vaknade till i bilen halvt utanför rutan, såg att en annan låg över henne o så svimmade hon igen. Låter som en skräckfilm. 
Men varför har en av killarna fått mer uppmärksamhet än de andra, vet du det?

Kanske att någon av hans föräldrar figurerat i media? (Har för mig det. Kanske hette han just Em*l?)
Övrigt sammanfattning:
19-årig tjej som var barnvakt åt en 14-årig tjej blåste fram i enligt polisen 150-160 km/h på 70-väg strax innan en liten kurva, en bro (ofta lika med aningen avsmalnande väg) och ett litet samhälle (där hastigheten kanske rentav är 50??). Olyckan skedde vid 3-tiden på natten. Film inifrån bilen finns från kort tid innan olyckan, och då blåste hon också fram i vansinneshastigheten 150 km/h. Svårt skadad. Enligt media ej kommunicerbar. Enligt annan uppgift från påstådd läcka här i tråden så kommer hon med tiden att återhämta sig och bli i princip återställd. Hade bälte på sig.
14-årig tjej befann sig långt (15 mil?) hemifrån, kl 3 på natten, i främre passagerarsätet, åkandes i 150-160 km/h. Hade bälte på sig. Lindrigast skadad. Är tydligen hemma från sjukjuset. Har "bloggat" (instagram?) på om olyckan, haft "frågestund" och verkar avfärda kraschen som typ otur som kunde hända vem som helst. Har en mamma som skrivit flera inlägg på Flashback, där hon deklarerat att hon litar på 14-åringen till 100 %, att olyckan inte hade skett om det inte berott på de (nu avlidna) 16-åriga killarna i baksätet, och att flashbackare är idioter.
Fyra 16-åriga killar. Omkomna. Satt obältade i baksätet. Åtminstone ett par av dem hade väl erbjudits skjuts för att slippa köra långväga i 30-fart (typ "epa-traktor/eu-moppe").