• 1
  • 2
2020-05-30, 16:04
Medlem
Ja som rubriken lyder. Den lilla symbolen sitter bredvid symbolen för t ex batteri. Det händer inget när jag sätter trycker på startknappen.

Det gäller en liten Asus laptop på 11,6 tum. Vet inte modellnummer.

Problemet började imorse. Helt plötsligt tappade datorn internetuppkopplingen som jag kör via hotspot. Därför startade jag om datorn, men då fick jag aldrig igång den.
Citera
2020-05-30, 16:17
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo
Ja som rubriken lyder. Den lilla symbolen sitter bredvid symbolen för t ex batteri. Det händer inget när jag sätter trycker på startknappen.

Problemet började imorse. Helt plötsligt tappade datorn internetuppkopplingen som jag kör via hotspot. Därför startade jag om datorn, men då fick jag aldrig igång den.

Förtydliga och utveckla 1:a meningen.

Vilken ändring skedde på datorn strax innan problemet uppstod?
Citera
2020-05-30, 16:18
Bannlyst
Power lampan? Hårddisken?
Citera
2020-05-30, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Förtydliga och utveckla 1:a meningen.

Vilken ändring skedde på datorn strax innan problemet uppstod?

Det är en liten symbol bredvid tagentbordet. Det finns totalt 3 symboler. En som ser ut som en 💡 , en som ser ut som ett batteri 🔋 och ett hänglås 🔓. Det är alltså lampsymbolen som blinkar grönt/gult. Inget annat händer.

Inget annat hände än att internet försvann. Det blev ett rött kryss över den där symbolen för hotspot/wifi
Citera
2020-05-30, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niggers
Power lampan? Hårddisken?

Jag vet inte vad symbolen står för. Vad kallas den yta på datorn som INTE är på skärmen.?
Citera
2020-05-30, 16:59
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 555ooo

Eftersom inget modellnummer getts är det helt omöjligt att googla efter en manual, så försök för guds skull ta rätt på det. Bo0rde framgå av märkskylten, sitter eventuellt på undersidan av datorn.

Kollar man på https://www.asus.com/me-en/support/FAQ/1041254/ så ser man att ett blinkande sken på lampan verkar betyda sleep mode, har din dator fastnat i ett sådant tro?

Antar att du har stoppat i strömsladden btw så att det inte är nåt så knäppt som att du inte har nån kräm kvar i batteriet bara?
Citera
2020-05-30, 17:07
Medlem
[quote=Proton|71771296]Eftersom inget modellnummer getts är det helt omöjligt att googla efter en manual, så försök för guds skull ta rätt på det. Bo0rde framgå av märkskylten, sitter eventuellt på undersidan av datorn.

Kollar man på https://www.asus.com/me-en/support/FAQ/1041254/ så ser man att ett blinkande sken på lampan verkar betyda sleep mode, har din dator fastnat i ett sådant tro?

Antar att du har stoppat i strömsladden btw så att det inte är nåt så knäppt som att du inte har nån kräm kvar i batteriet bara?[/QUOTE

Återkommer med modellnummer lite senare. Hur "väcker" man datorn från sleep mode?

Laddaren sitter i datorn.
Citera
2020-05-30, 17:09
Medlem
Modell:E203N Note PC
Citera
2020-05-30, 17:14
Medlem
Det är denne dator

ASUS VivoBook E203NA-FD017T Art.nr: 246392
Citera
2020-05-30, 17:25
Medlem
Porryhatters avatar
💡 Strömindikator:

"Strömindikatorn tänds när den bärbara datorn är påslagen."

Se sida 15.
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/n...03NA_NAH_A.pdf
Senast redigerad av Porryhatter 2020-05-30 kl. 17:33.
Citera
2020-05-30, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Porryhatter
💡 Strömindikator:

"Strömindikatorn tänds när den bärbara datorn är påslagen."

Se sida 15.
https://dlcdnets.asus.com/pub/ASUS/n...03NA_NAH_A.pdf

Min knapp blinkar
Citera
2020-05-30, 17:38
Medlem
BigFatCones avatar
Testa att trycka på en tangent på tangentbordet. Annars håll inne powerknappen tills lampan slutar blinka och prova sen igen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in