• 1
  • 2
2020-05-30, 12:01
Medlem
Jag har blivit sugen på att testa tuggtobak någon gång, men det tycks inte finnas på någon av webshoparna. Så jag undrar om någon här nyligen köpt tuggtobak i någon tobaksbutik eller kiosk.

OBS: Jag är inte intresserad av Oliver Twists. Det där är något annat.

Det jag söker är de de här grova nystorna med tobak som man tar en stor nypa av och har innanför kinden och tuggar. Typ Red Man, Beech nut. Även de komprimerade "kakorna" eller flätorna som man biter av en bit är intressant.

Förekommer det idag? Jag vet att det har funnits för +10 år sen, men någonting verkar ha hänt sedan dess. Är det någon som regelbundet använder denna typ av produkt som kan bekräfta att det finns?

Dip kan också vara intressant, men vill helst ha chew.

Någon som vet varför det inte finns att tillgå annars? För låg efterfrågan? Handelsavtal med swedish match?
Citera
2020-05-30, 12:20
Medlem
Magnituds avatar
Varför inte bara beställa online?
Citera
2020-05-30, 12:21
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Köp ifrån utlandet, who gives a fuck?

Varför ska ni folk krångla till det för?
Citera
2020-05-30, 12:27
Medlem
köp en fläta bit av en bit och tuga sakta. väldigt starka gämfört med snus
Citera
2020-05-30, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Varför inte bara beställa online?

Går ju inte att få tag i online. Inte ens från UK får man längre beställa till Sverige vad jag har förstått. Tro mig jag har letat. Men har du tips på varifrån man kan köpa så tar jag gladeligen emot det.
Citera
2020-05-30, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Köp ifrån utlandet, who gives a fuck?

Varför ska ni folk krångla till det för?

Läs ovanstående svar.
Citera
2020-05-30, 13:46
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubiz
Läs ovanstående svar.
Man får visst beställa tuggtobak från utlandet vart har du fått det ifrån? Piccanell finns inrikes iaf utöver oliver
Citera
2020-05-30, 14:00
Medlem
finns i Sverige i välsorterade tobaksaffär såldes i flätor och borde finnas än
Citera
2020-05-30, 15:53
Medlem
xposures avatar
Såg en kille gå och tugga på Red Man ganska nyligen så det borde fortfarande finnas i butik.
Satsa på en renodlad tobaksaffär.
Citera
2020-05-30, 19:11
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Man får visst beställa tuggtobak från utlandet vart har du fått det ifrån? Piccanell finns inrikes iaf utöver oliver

Piccanell har inte funnits att köpa sedan förra året. Slut överallt.
Citera
2020-05-30, 19:29
Medlem
Citat:

Piccanell är slut ja..

Jag vet faktiskt inte vad det handlar om att man inte "får" beställa. De brittiska shoppar jag kollat på skickar bara inte till Sverige. Likadant i USA. Inte ens den omtalade Northener gör det längre. Jag misstänker att det är ett förbud.

Jag ringde till lokala tobaksbutiken idag och hörde mig för, och de sa att det inte fanns någon att köpa in av. Grossisterna eller vad de nu beställer från hade slutat importera från USA.

Är dock inte 100% säker så jag lämnar det osagt om det verkligen är förbjudet. Det återstår dock fortfarande att hitta någon sida som skeppar till Sverige.
Citera
2020-05-30, 19:39
Medlem
Tyvärr helt omöjligt att få tag på i Sverige. Red Man kunde köpas för några år sedan men det går inte längre. Den bästa chansning är import via USA men då får man samtidigt räkna med tull. Mig veterligen så finns det inga förbud mot tuggtobak av den sort som säljs och används i USA. Hade gärna sett att det kommer tillbaka.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in