Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-05-30, 09:20
  #13
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Hur fan är en reptil och en amphibie "samma" slags djur? Hur gammal är du, 8?
Det var en spekulation angående djurets köttstruktur, vilket rör ts frågeställning. Vad du vill uppnå med ditt patetiska försök att hävda dig är däremot högst oklart, skulle dock inte härleda det till din ålder. Snarare låg självkänsla. Lycka till med den!
Citera
2020-05-30, 09:22
  #14
Medlem
warfighters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Smakar illa alltså
Alltså, det är en väldigt svag smak ändå, så inte direkt illa. Förmodligen måste man äta det några gånger för att det ska upplevas som gott. Sen spelar förstås tillagningen stor roll, och det är skillnad på om man äter groda som varit fryst eller om den är färsk. Gissar att samma sak skulle gälla ödla.
Citera
2020-05-30, 09:23
  #15
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av warfighter
Det var en spekulation angående djurets köttstruktur, vilket rör ts frågeställning. Vad du vill uppnå med ditt patetiska försök att hävda dig är däremot högst oklart, skulle dock inte härleda det till din ålder. Snarare låg självkänsla. Lycka till med den!

Man behöver inte hävda sig mot folk som inte förstår skillnaden mellan reptiler och amfibier haha
Citera
2020-05-30, 09:55
  #16
Medlem
Inkommers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlWpLxdj
Käkat alligatorkött. Smakar som en blandning mellan kyckling och fisk, väldigt speciell smak.
Låter gott.
Citera
2020-05-30, 18:33
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ultrasmisk
Jag funderar på en Leguan, då de är lite större.
Kanske blir krångligt att tillaga de mindre ödlorna om man ska rycka av de köttiga delarna.

Antar att varaner är såpass sällsynta att de inte går att enkelt få tag på att käka.

Har du något annat förslag ?
I regel är ju äldre djur segare i köttet så jag skulle nog satsa på ett djur som inte är äldre än ett max två år, en 40 år gammal varan går därav fetbort och har man otur blir man själv uppäten.

Tänkte du bara knalla in på en djuraffär eller och shoppa middag eller?
Citera
2020-05-31, 12:45
  #18
Medlem
Ultrasmisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJohanssen
I regel är ju äldre djur segare i köttet så jag skulle nog satsa på ett djur som inte är äldre än ett max två år, en 40 år gammal varan går därav fetbort och har man otur blir man själv uppäten.

Tänkte du bara knalla in på en djuraffär eller och shoppa middag eller?

Tjao det vore väl det enklaste, jag antar att djuren i djuraffärerna är mer renliga även då de måste passera karantän och vara fria från vissa sjukdomar innan de släpps in i Sverige.

Kanske inte kommer fråga djurhandlaren om han säljer några kryddor till Ödlan dock.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback