2020-05-30, 02:08
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Du tycker att de är i en fin situation och USA är ett fint samhälle?

Nej, men mycket bättre än Kina.

Citat:
En regim som lyft en miljard ur fattigdom och som har som ambition att lyfta samtliga ur den egna befolkningen ur fattigdom har inte utrymme att ta hänsyn till demokrati- och yttrandefrihetskrav från inhemska rättshaverister. Mat och husrum till behövande går före och de som obstruerar förtjänar omskolningsläger. För mig är det gott.

Det ordnade Japan, Sydkorea och andra kapitalistiska länder långt fortare än kommunisterna i Asien nådde till en bra standard. Demokrati är inte et hinder mot välstånd.

Citat:
USA är däremot en ond plutokrati som endast gynnar de redan rika.

Kina är mer plutokratiskt än USA.
Citera
2020-05-30, 02:09
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
https://www.businessinsider.com/pove...hotos-2018-11?

Är det ondskefullt att lyfta en miljard av den egna befolkningen ur fattigdom?

Det kan kineserna tacka David Rockefeller, Richard Nixon och Henry Kissinger för runt 1971-1972.

För övrigt, bra beslut av Trump att lämna WHO. Ett av hans bättre beslut den senaste tiden.
Citera
2020-05-30, 02:12
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, men mycket bättre än Kina.

Det ordnade Japan, Sydkorea och andra kapitalistiska länder långt fortare än kommunisterna i Asien nådde till en bra standard. Demokrati är inte et hinder mot välstånd.

Kina är mer plutokratiskt än USA.

Nu orkar jag inte upprepa mig mer utan vill du vara förståndshandikappad så tänker jag inte hindra dig. Jag är övertygad om att bankstersen som du sympatiserar med hjälper dig framöver om du hamnar i en knepig sits någon gång.
Citera
2020-05-30, 02:14
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Nu orkar jag inte upprepa mig mer utan vill du vara förståndshandikappad så tänker jag inte hindra dig. Jag är övertygad om att bankstersen som du sympatiserar med hjälper dig framöver om du hamnar i en knepig sits någon gång.

Men suck, jag sympatiserar inte med bankmaffian. Det är du som sympatiserar med en minst lika ondskefull kraft, som håller hårdare i tyglarna.
Citera
2020-05-30, 02:15
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Det kan kineserna tacka David Rockefeller, Richard Nixon och Henry Kissinger för runt 1971-1972.

En av få intressanta kommentarer trots att vi inte står på samma sida. Det tycks som att globalisterna, förutom Soros, har ett intresse av att ha med Kina i sitt bygge av en centraliserad värld = NWO.
Citera
2020-05-30, 02:16
Citat:
Men suck, jag sympatiserar inte med bankmaffian. Det är du som sympatiserar med en minst lika ondskefull kraft, som håller hårdare i tyglarna.

Lägg ner vi kommer inte längre. Du är uppenbart obildbar.
Citera
2020-05-30, 02:18
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Lägg ner vi kommer inte längre. Du är uppenbart obildbar.

Säger killen som rapar ur halvsanningar och direkta lögner raka vägen från CCPs propagandamaskin.
Citera
2020-05-30, 02:21
Citat:
Säger killen som rapar ur halvsanningar och direkta lögner raka vägen från CCPs propagandamaskin.

Vad babblar du om din anti-intellektuelle tönt?
Citera
2020-05-30, 02:24
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Vad babblar du om din anti-intellektuelle tönt?

Typ det mesta du har skrivit, som rakt av kopierar bilden som CCP vill förmedla. Och den som sa't han va't.
Citera
2020-05-30, 02:26
Medlem
I-van-Toers avatar
Citat:
En av få intressanta kommentarer trots att vi inte står på samma sida. Det tycks som att globalisterna, förutom Soros, har ett intresse av att ha med Kina i sitt bygge av en centraliserad värld = NWO.

Den amerikanska "eliten" sålde ut arbetar- och medelklassamerikanen till Asien för ca 50 år sedan. Detta var startskottet på den moderna globalismen som vi idag lever i. Samtidigt har det skapat hundratals miljoner medelklasskineser som ökat sin köpkraft, sitt resande och sina investeringar runt om i speciellt västvärlden. Det borde ha varit dödsstraff för landsförräderi för detta. Trump är den förste presidenten sedan dess som försöker backa bandet så att säga.

Går det att koppla sig bort från WHO, även om det inte rör sig om speciellt mycket pengar för USA, så är det ändå en PR-seger.
Citera
2020-05-30, 02:27
Medlem
TrumpIsPresidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fridolf86
Hiv, galnakosjukan, sars, fågel/grisinfluensan och ebola är några som WHO tillsammans med statspengar förhindrat.. Så att USA lämnar är hemskt. Och ger Kina ännu mer makt att mörka framtida äckliga djurmaknadssjukdommar. Va emot msm och liberalism om ni vill. Men sluta vara dumma på riktigt!
Jasså på vilket sätt har WHO förhindrat dessa? Det är inte ländernas egna aktioner som minskat smittan då?

WHO är inget annat än Kinas knähundar, varför i helvete ska USA va kvar där? Ni globalister lär er aldrig.
Citera
2020-05-30, 02:29
Medlem
PaulMorphys avatar
Citat:
Och det får de i USA?

Har man som kinesisk medborgare inte förstått att den egna regimen verkar för den egna befolkningens fromma när den lyft en miljard av den egna befolkningen ur fattigdom utan börjar rättshaverista om demokrati och yttrandefrihet så förtjänar man omskolningsläger. Otacksamma svin!

Det är mycket farligt att stödja ett koncept med så kallade "omskolningsläger". Vad skulle hända med sådana som dig om Sverige hade infört ett liknande system? Kommunistdiktaturkramare står inte högt i kurs precis. Du resonerar väldigt icke-skandinaviskt och icke-europeiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in