2020-05-30, 01:23
Medlem
Covids avatar
Tedros är en etiopisk jude? Hör det till vanligheterna att judarna går Kinas ärenden mot USA:s?

Citat:
Ursprungligen postat av LittleFish
Tja, de utgör en väldigt liten del av befolkningen men sitter på oproportionerligt många de flesta inflytelserika positionerna från allt till parlament till FN och andra världsomstpännande organisationer som driver massinvandringsagendan med fingertoppskänsla. Det hjälper inte deras opartiskhet som vissa ivrigt försvarar när de tar emot miljarder från Soros och hans gelikar.
Citera
2020-05-30, 01:26
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det gör jag inte. Jag tycker inte att USAs system är bra. Jag tycker bara att det är många mil bättre än Kinas slaveri. Dom har ju för bövelen byggt koncentrationsläger och tvångs-"omskolar" en stor del av sin befolkning.

Det du inte verkar fatta är att Kina är ett land där alla är under kommunistpartiets slav-ok. Så illa som det må vara i USA, så är det fortfarande mycket bättre än det är i Kina.

Jag kan garantera dig att mat och husrum är att föredra framför yttrandefrihet.

De har byggt omskolningsläger för en del av den muslimska befolkningen som är islamister och sympatiserar med ISIS. Varför är det fel? Sympatiserar du med ISIS?
Citera
2020-05-30, 01:28
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Det innebär att organisationen granskas och andra organisationer har chansen att ta över som den världsledande eller öka sina marknadsandelar. De summor som Kina betalar är inte värt det för WHO att bli av med USA. USA har betalat 10x så mycket som Kina har gjort.

Till och med Norge betalade mer till WHO än vad Kina gjorde.

2018/19 så betalade USA 14,67% av den totala budgeten. Kina betalade 0,21%

Jag skrev precis att de kommer att granskas mindre nu. Du hävdar motsatsen, då undrar jag hur du kommit fram till det?
Citera
2020-05-30, 01:29
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saito
Jag kan garantera dig att mat och husrum är att föredra framför yttrandefrihet.

Uselt argument. Man vill ha båda såklart.

Citat:
De har byggt omskolningsläger för en del av den muslimska befolkningen som är islamister och sympatiserar med ISIS. Varför är det fel? Sympatiserar du med ISIS?

Haha, har du gått på den bullshitten? Det är långt fler som omskolas än bara extremister. Alla som inte odelat hyllar kommunismen är "terrorister".
Citera
2020-05-30, 01:33
Citat:
Uselt argument. Man vill ha båda såklart.

Och det får de i USA?

Citat:
Haha, har du gått på den bullshitten? Det är långt fler som omskolas än bara extremister. Alla som inte odelat hyllar kommunismen är "terrorister".

Har man som kinesisk medborgare inte förstått att den egna regimen verkar för den egna befolkningens fromma när den lyft en miljard av den egna befolkningen ur fattigdom utan börjar rättshaverista om demokrati och yttrandefrihet så förtjänar man omskolningsläger. Otacksamma svin!
Citera
Medlem
Covids avatar
Det skulle ju innebära att hela Kina sitter i omskolningsläger… eftersom ingen i Kina hyllar kommunism.

Citat:
Citera
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Jag skrev precis att de kommer att granskas mindre nu. Du hävdar motsatsen, då undrar jag hur du kommit fram till det?
För att de precis tappade 15% av sin totala budget, då måste man få in den summan från andra håll, och det innebär att öppna upp hur man agerar så att fler får se. Det fungerar inte att kräva mer pengar och sen fortsätta låta Kina styra organisationen från det dolda. En kompetent regering vill se vad pengarna används till och att de inte bara går efter Kinas intressen.
Citera
2020-05-30, 01:34
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid
Det skulle ju innebära att hela Kina sitter i omskolningsläger… eftersom ingen i Kina hyllar kommunism.

Dom kör inte med läger i hela landet, men dom som tycker fel och inte är tysta om det får problem.

Ingen i Kina hyllar kommunism? Haha, rök mindre braj.
Citera
2020-05-30, 01:35
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Och det får de i USA?

Med ytterst få undantag, ja.

Citat:
Har man som kinesisk medborgare inte förstått att den egna regimen verkar för den egna befolkningens fromma när den lyft en miljard av den egna befolkningen ur fattigdom utan börjar rättshaverista om demokrati och yttrandefrihet så förtjänar man omskolningsläger. Otacksamma svin!

Men skitsnack. Den egna regimen verkar för den egna regimen, inte för folket. Ekonomiskt tillväxt gynnar regimen, för att det blir lättare att hålla kvar makten. Att det gynnar folket är bara en biprodukt.
Citera
2020-05-30, 01:36
Medlem
Sperssons avatar
Citat:

WHO är en hemskt politisk organisation. Bara bra att USA lämnar och att det förhoppningsvis innebär att organisationen granskas ordentligt nu. Det är också bra att USA har sagt att man ska ge bort pengarna till andra organisationer istället.

USA har matat WHO med miljarder dollar, och med tanke på det svaga resultatet så är frågan var alla miljarder tar vägen?

Pengarna verkar snarare användas till att skapa kriser snarare än att lösa dem.
Citera
2020-05-30, 01:37
Citat:
För att de precis tappade 15% av sin totala budget, då måste man få in den summan från andra håll, och det innebär att öppna upp hur man agerar så att fler får se. Det fungerar inte att kräva mer pengar och sen fortsätta låta Kina styra organisationen från det dolda. En kompetent regering vill se vad pengarna används till och att de inte bara går efter Kinas intressen.

EU, Ryssland och en hel del globala techföretag, bl a Bill & Melinda Gates Foundation (eller vad de nu heter?) är säkert mer än villiga att täcka upp förlusten. Du verkar inte förstå att det finns en djupare agenda än USA vs Kina. Den djupare agendan är: En fungerande värld.
Citera
2020-05-30, 01:42
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
EU, Ryssland och en hel del globala techföretag, bl a Bill & Melinda Gates Foundation (eller vad de nu heter?) är säkert mer än villiga att täcka upp förlusten. Du verkar inte förstå att det finns en djupare agenda än USA vs Kina. Den djupare agendan är: En fungerande värld.
Det är det verkligen inte. Makt och pengar. Man skiter fullständigt i världen. Hade man brytt sig om världen så hade man lyssnat på Taiwan och inte agerat som att de inte fanns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in