Citat:
Ursprungligen postat av
LulzSec
Tips p vad / hur man sm investerar varje mnad dem sm pengarna man inte behver. (I mitt fall 3000-5000kr extra) som jag inte behver och kan tnka mig investera lngsiktigt.
Ska man satsa p index fonder i t.ex avanza eller vad r bsta att gra med dem pengarna nu nr corona pverkar ekonomin?
Ser man p index s lg de p ca 1800 nr Corona slog till, rasade ner till ca 1250 och nu gtt upp till ca 1600, s visst en viss terhmtning finns kvar men....
Q2 rapporter frn fretag, gissar de smre n frvntat och vad sger fretagens prognoser, r de negativa kommer en nedgng till semestern, r de positiva kan ett skutt uppt komma.
Hsten, kommer en vg 2 och smittan tar ny fart? Blir detta spektakel mer lngvarigt n man vet? Risk fr ras.
Men kr p pytsa i dessa pengar varje mnad p ngon fond, du sger ju att du kan tnka dig investera lngsiktigt och d r egentligen spar varje mnad och grna nr det rasar bland det bttre man kan gra fr f en ordentlig hvstng nr det vnder och gr uppt igen, vilket det med stor sannolikhet kommer gra frr eller senare.