2020-06-07, 13:27
Medlem
Sardonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Hopefully George is looking down right now and saying ‘this is a great thing that is happening for our country. It’s a great day for him. It’s a great day for everybody. This is a great, great day in terms of quality. It’s really what our constitution requires and what our country is all about. It really is what our Constitution requires.

Att säga att det är en bra dag för Floyd borde få de flesta att bli förbannade, han mördades och någon dag efter mordet säger presidenten att han har en bra dag. Men kärnväljarna försvarar förstås det.

Men som flera har sagt, kommer de gå och rösta. Tiderna är så märkliga nu att det är rätt svårt att sia om det. Men risken är ju stor att det kommer fler grodor från presidenten och några reagerar väl sunt på det i alla fall.

För mig är det helt obegripligt hur du, och så många andra, kan undgå att förstå andemeningen i presidentens ord här. Han menar helt uppenbart att debatten kring polisvåld och de fredliga demonstrationerna är något positivt, något som alla vettiga amerikaner kan åt glädjas åt, mitt i allt elände.

Ni kan inte, vill inte, se något positivt med Trump. Ert hat förblindar.

Frågan nu är väl om väljarna förstår vad Trump vill säga, eller om de reagerar lika irrationellt som t.ex. du.
Citera
2020-06-07, 13:29
Medlem
Jag tror Trump har kvar sina kärnväljare. De jag känner i USA som gillade Trump tidigare gör det även nu.
Citera
2020-06-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sardonia
För mig är det helt obegripligt hur du, och så många andra, kan undgå att förstå andemeningen i presidentens ord här. Han menar helt uppenbart att debatten kring polisvåld och de fredliga demonstrationerna är något positivt, något som alla vettiga amerikaner kan åt glädjas åt, mitt i allt elände.

Ni kan inte, vill inte, se något positivt med Trump. Ert hat förblindar.

Frågan nu är väl om väljarna förstår vad Trump vill säga, eller om de reagerar lika irrationellt som t.ex. du.

Han säger det för att trolla dig. Så att du kan fortsätta att försvara idioten. Eller kanske inte dig, men kärnväljarna. De är så lättledda och vilsna att logiskt tänkande inte finns. Det är bara känslor av att försvara Trump och det förblindar kärnväljarna. Och det är det som är vitsen med trollandet. Du kan inte komma och säga att du inte vet att han trollar, men du tror att han trollar vänstern men det är kärnväljarna som är de riktiga offren för hans retorik.
Citera
2020-06-07, 13:37
Medlem
Sardonias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbertEnben
Han säger det för att trolla dig. Så att du kan fortsätta att försvara idioten. Eller kanske inte dig, men kärnväljarna. De är så lättledda och vilsna att logiskt tänkande inte finns. Det är bara känslor av att försvara Trump och det förblindar kärnväljarna. Och det är det som är vitsen med trollandet. Du kan inte komma och säga att du inte vet att han trollar, men du tror att han trollar vänstern men det är kärnväljarna som är de riktiga offren för hans retorik.

Seriöst, hur kan du tro på detta själv?

Han är tydlig med att han anser poliserna gjorde fel. Han är också tydlig med att de fredliga protesterna är något positivt.

Han ställningstagande är därmed helt rimlig och delas av de flesta amerikaner. Detta får du alltså till att han trollar?
Citera
2020-06-07, 13:41
Medlem
InteRoligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av julernst
Något som länge har förundrat mig är Trumps förmåga att behålla stödet från sina kärnväljare. Oavsett vad han säger och gör så står en stor minoritet av amerikanerna bakom honom och anser att han gör ett bra jobb. Redan under sin valkampanj sa han att han skulle kunna skjuta någon mitt på 5th Avenue utan att förlora några röster. Och det verkar som att han hade rätt.

Han är otroligt duktig på att förvränga verkligheten så att den gynnar honom. Folkmassorna vid hans invigningsceremoni var de största någonsin, han var tidigt ute med att ta coronaviruset på största allvar, han var aldrig otrogen med Stormy Daniels, Obama är född i Kenya etc etc. Och hans kärnväljare tror antingen på hans lögner eller ser mellan fingrarna när hans felsteg inte går att förneka.

Så min fråga är: finns det något som Trump skulle kunna säga eller göra för att hans kärnväljare skall vända honom ryggen?

Jesuits vet vad dem gör när det gäller Trump men risken finns att han behöver bli "offrad"(avsatt, dömd,död) för att dem ska kunna fortsätta.
Detta är så långt bortom politik 2020, dem riktiga "ledarna" styr i år.
Citera
2020-06-07, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Jag tror Trump har kvar sina kärnväljare. De jag känner i USA som gillade Trump tidigare gör det även nu.

Men det borde finnas många republikaner som vill ha en annan presidentkandidat.....
Citera
2020-06-07, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948
Men det borde finnas många republikaner som vill ha en annan presidentkandidat.....

Det gör det säkert. Det blir spännande i november.
Citera
2020-06-07, 13:47
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Det gör det säkert. Det blir spännande i november.

Ja, visst blir det spännande. Det finns många ledande republikaner - och "vanliga" - som är helt vettiga och har känsla för anständighet.
Citera
2020-06-07, 17:58
Medlem
In warning sign for Trump, Republicans growing pessimistic about country's direction
https://www.reuters.com/article/us-usa-election-republicans-exclusive/exclusive-in-warning-sign-for-trump-republicans-growing-pessimistic-about-countrys-direction-idUSKBN 23E0FM
Republicans are more pessimistic about the country’s direction than at almost any other time during Donald Trump’s presidency, as a trio of crises – the coronavirus pandemic, an economic downturn and mass protests over police brutality
Citera
2020-06-07, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grabb1948

Så är det helt klart. En stor del av de som ofta benämns som Trumps kärnväljare är inte lojala just till Trump utan till republikanska partiet.
Dessa skulle aldrig kunna tänka sig att rösta på en Demokrat men väl på en annan republikansk kandidat.

Amerikanare står i väldigt stor utsträckning bakom "sin" president men de är vid val inom partiet inte personligt lojala i den utsträckningen.
Obama hade stöd på upp till 95% av demokraterna när han var president. Men han vann bara marginellt över Hillary Clinton
Trump fick ca 45% av republikanernas röster vid deras primaries.

Det finns dock ingen stark motkandidat till Trump just nu så chansen att någon annan republikan skulle nomineras finner jag väldigt osannolik och när det står mellan en demokratisk kandidat och Trump finns det nog i princip inget som kan få kärnväljarna att rösta på den demokratiska kandidaten.
Det skulle krävas en enorm skandal som inte går att bortförklara på något sätt.
Citera
2020-06-10, 00:16
Medlem
pelle_snusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aramir2
Så är det helt klart. En stor del av de som ofta benämns som Trumps kärnväljare är inte lojala just till Trump utan till republikanska partiet.
Dessa skulle aldrig kunna tänka sig att rösta på en Demokrat men väl på en annan republikansk kandidat.

Amerikanare står i väldigt stor utsträckning bakom "sin" president men de är vid val inom partiet inte personligt lojala i den utsträckningen.
Obama hade stöd på upp till 95% av demokraterna när han var president. Men han vann bara marginellt över Hillary Clinton
Trump fick ca 45% av republikanernas röster vid deras primaries.

Det finns dock ingen stark motkandidat till Trump just nu så chansen att någon annan republikan skulle nomineras finner jag väldigt osannolik och när det står mellan en demokratisk kandidat och Trump finns det nog i princip inget som kan få kärnväljarna att rösta på den demokratiska kandidaten.
Det skulle krävas en enorm skandal som inte går att bortförklara på något sätt.

Man är ju lite häpen över att alla de dokumenterade skandalerna Trump skapat ändå inte får större genomslag.

Intressant artikel idag i Aftonbladet (som säkert genast avfärdas som MSM av någon som inte läst artikeln för "varför ska jag läsa artikeln, jag vet ju ändå vad det står ..."):

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/jdR0Jq/da-kan-trump-vinka-adjo-till-vita-huset

Artikeln kommer - med div källhänvisningar - till slutsatsen att Trump inte alls sitter säkert och att svingstaterna avgör. Låt oss hoppas.
Citera
2020-06-10, 00:37
Medlem
Smackbangs avatar
Det finns bilder på Demokrater politiker med Pelosi i spetsen som böjer knä samtidigt som dom har en typ av scarf som får en att tänka på Afrika.
Donald Trump har inte böjt knä eller hyllat BLM.
Han gillar inte AFA heller

Samtidigt är Demokraterna kända för att vilja förbjuda vapen.
Tror inte Amerikaner vill förlora möjligheten att försvara sig själv, samtidigt som polisen verkar vilja nedmontera sig själv.

Vilken politiker skall kunna stoppa den våldsspiral som pågår.

Det är bara Donald Trump som har viljan och kapaciteten.
Joe Biden verkar vara en BLM anhängare.

Det är möjligt att våldet upphör med en Demokratisk president men då beror det troligen på att de som skapat oron har politiska avsikter och vill ha en Demokratisk President.

Kärnväljarna kommer aldrig att rösta på en Demokratisk president kandidat.
Senast redigerad av Smackbang 2020-06-10 kl. 00:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in