2020-05-28, 18:07
Medlem
Hej allesammans. Jag driver driver ett företag där vi tar emot swish, ibland händer det att mina kunder skickat till mitt privatkonto som är kopplat till mitt telefonnummer istället för företagskontot, detta har jag sett som lite extra cash in ni vet fint med svarta pengar.. Hur som helst så vill min bank ha tag i mig för det ”misstänker att det inte är i rätta händer” och mitt kort har slutat fungera. Är detta tillföljd av att jag behåller pengarna till mig själv måntro? Är det någon form av penningtvätt jag håller på med? Trodde jag kunde göra detta i smyg när kunder skickar till fel konto. Det rör sig om små belopp på några hundra kronor till ibland Max 3000kr och händer relativt sällan. Vågar jag fortsätta med detta eller ska jag skicka över pengarna till företagskontot? 🤔
Citera
2020-05-28, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av julmust500
Trodde jag kunde göra detta i smyg när kunder skickar till fel konto. Det rör sig om små belopp på några hundra kronor till ibland Max 3000kr och händer relativt sällan. Vågar jag fortsätta med detta eller ska jag skicka över pengarna till företagskontot? 🤔

Skattemasen ser allt vågar du chansa?
Citera
2020-05-28, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moderkort
Skattemasen ser allt vågar du chansa?

Nä det vill jag absolut inte. Visste inte att de hade sådan koll med swish
Citera
2020-05-28, 21:59
Medlem
Inte okej alls se genast till att kunderna inte kan skicka till ditt privatkonto utan bara till ditt företagskonto. Sen när du pratar med banken var ärlig och säg att du vidtagit åtgärder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in