Hej allesammans. Jag driver driver ett företag där vi tar emot swish, ibland händer det att mina kunder skickat till mitt privatkonto som är kopplat till mitt telefonnummer istället för företagskontot, detta har jag sett som lite extra cash in ni vet fint med svarta pengar.. Hur som helst så vill min bank ha tag i mig för det ”misstänker att det inte är i rätta händer” och mitt kort har slutat fungera. Är detta tillföljd av att jag behåller pengarna till mig själv måntro? Är det någon form av penningtvätt jag håller på med? Trodde jag kunde göra detta i smyg när kunder skickar till fel konto. Det rör sig om små belopp på några hundra kronor till ibland Max 3000kr och händer relativt sällan. Vågar jag fortsätta med detta eller ska jag skicka över pengarna till företagskontot? 🤔
Trodde jag kunde göra detta i smyg när kunder skickar till fel konto. Det rör sig om små belopp på några hundra kronor till ibland Max 3000kr och händer relativt sällan. Vågar jag fortsätta med detta eller ska jag skicka över pengarna till företagskontot? 🤔
Inte okej alls se genast till att kunderna inte kan skicka till ditt privatkonto utan bara till ditt företagskonto. Sen när du pratar med banken var ärlig och säg att du vidtagit åtgärder.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!