2020-05-28, 15:44
Medlem
Kaftens avatar
Hej!
Har en gamingdator där bilden fryser ca 3-4 sekunder var 15-20 minut när man gamear. Det kan också hända att den fryser på det sättet när man ser film ibland.
När skärmen fryser så verkar datorn och fläktarna jobba hårdare. Har alltid haft det såhär sedan den köptes.
Har alltid på High Performace, nån som vet problemet?

Dator: Lenovo Legion T730-28ICO
https://www.webhallen.com/se/product...X-2080S-Win-10
Citera
2020-05-28, 16:04
Medlem
Prova att öppna/ha öppet Task Manager när fryset sker. Då kan du se vilket program som får datorn att frysa. Hade själv problem med ett antivirus som då o då bestämde sig för att använda 100% CPU vilket ledde till att alla andra program som kördes blev hackiga.
Citera
2020-05-28, 16:16
Moderator
Arne.Ankas avatar
sätter en femma på att du momentant har vääääldigt hög hårddiskaktivitet när detta händer.
Citera
2020-05-28, 16:37
Medlem
hakro807s avatar
Ja, för ett RTX 2080 Super och en i7-9700K är ju en skitkonfiguration..

För övrigt håller jag med om att det låter som hårddisken. Förmodligen ligger den i vila mestadels och allt är lagrat på SSD, men ibland finns sådant som filinformation, datumstämplar, index etc måste synkroniseras. Och de få sekunder som det tar disken att spinna upp får systemet hicka.

TS, koppla bort hårddisken och se om det hjälper.
Citera
2020-05-28, 18:45
Medlem
whiteys avatar
Har du uppdaterat din GPU? Jag fick idag backa mitt 2070 super pga datorn hängde sig ifall jag alt+tabba för vilt. Kan vara en chansning annars att bara göra en clean install
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in