• 1
  • 2
2020-05-28, 12:45
Medlem
Tjenare jag r 18 r gammal vger 70kg samt r 1,80 lng. Jag har gtt p sertralin i ett halvr. Jag skulle vilja ha ett nedtrappningschema med anledning av att jag knner att sertralinet inte hjlper mig lnge p samma stt som i brjan av behandlingen. Just nu str jag p 100mg sertralin per dygn.

Hur skulle ett rimligt nedtrappningschema se ut?
Citera
2020-05-28, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DESMYLGBG
Tjenare jag r 18 r gammal vger 70kg samt r 1,80 lng. Jag har gtt p sertralin i ett halvr. Jag skulle vilja ha ett nedtrappningschema med anledning av att jag knner att sertralinet inte hjlper mig lnge p samma stt som i brjan av behandlingen. Just nu str jag p 100mg sertralin per dygn.

Prata med din lkare innan du trappar ner. Din lkare ska ge dig tydliga instruktioner.
Citera
2020-05-28, 14:09
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:

100mg frsta veckan, 75mg andra veckan, 50mg tredje veckan, 25mg fjrde veckan.
Citera
2020-05-28, 14:31
Medlem
Airwave92s avatar
r inte detta en frga till din lkare?
Citera
2020-05-28, 14:32
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:

Det br du tala med din lkare om. Hur man reagerar r individuellt. Sjlv har jag glmt att hmta ut p apoteket och tnkt att jag kan ta en paus fr att se vad som hnder. Kanske r det tanken p vad jag ska gra om jag blir deprimerad nr jag redan behandlas fr depression som oroar mig. Allts 100-0 funkar fr mig. Behver jag brja igen tar jag halv dos i 6 dagar.
En bekant till mig fr huvudvrk direkt om hen missar en tablett p morgonen.
Citera
2020-05-28, 14:34
Medlem
F.B.Dases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
100mg frsta veckan, 75mg andra veckan, 50mg tredje veckan, 25mg fjrde veckan.
6 eller 8 dagar. Det r s irriterande att f halva tabletter ver. Kolla frst med fass/lkare/apotek att tabletterna r ok att dela.
Citera
2020-05-28, 15:17
Medlem
Sluta bara, det bluffmedicin som du enbart blir fet utav.
Citera
2020-05-28, 17:04
Medlem
Port-charlottes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helosan2
Sluta bara, det bluffmedicin som du enbart blir fet utav.
Har du slutat med Sertralin? Hur gjorde du?
Citera
2020-05-28, 21:17
Medlem
Jag slutade bara rakt av, fungerade bra fr mig men vet inte om det r ngonting jag vgar rekommendera fr det. Jag rdfrgade aldrig ngon lkare eller s vilket man ska gra, ung och dum. Men hade d trningen att luta mig mot.
Citera
2020-05-28, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitochondria
Prata med din lkare innan du trappar ner. Din lkare ska ge dig tydliga instruktioner.

Citat:
Ursprungligen postat av Airwave92
r inte detta en frga till din lkare?
Jag fr inte tag p min lkare, det r vldigt f lkare som jobbar just nu pga Corona. Dessutom s r min lkare vldigt dlig. Jag fr inga tydliga svar av henne. S jag fr trappa ned p egen hand.
Senast redigerad av DESMYLGBG 2020-05-28 kl. 22:22.
Citera
2020-05-28, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananmalin
Jag slutade bara rakt av, fungerade bra fr mig men vet inte om det r ngonting jag vgar rekommendera fr det. Jag rdfrgade aldrig ngon lkare eller s vilket man ska gra, ung och dum. Men hade d trningen att luta mig mot.
Vilken dos gick du p innan du klev av. Fick du ngra utsttningssymptom?
Citera
2020-05-28, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av F.B.Dase
Det br du tala med din lkare om. Hur man reagerar r individuellt. Sjlv har jag glmt att hmta ut p apoteket och tnkt att jag kan ta en paus fr att se vad som hnder. Kanske r det tanken p vad jag ska gra om jag blir deprimerad nr jag redan behandlas fr depression som oroar mig. Allts 100-0 funkar fr mig. Behver jag brja igen tar jag halv dos i 6 dagar.
En bekant till mig fr huvudvrk direkt om hen missar en tablett p morgonen.
S du slutade med andra ord direkt utan ngot nedtrappningschema? Fick du ngra utsttsningsymtom? Vilken dos gick du p innan du slutade och under hur lng tid?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in