2020-05-27, 18:46
Medlem
namataras avatar
Hej!

Ni hör nog direkt att jag inte är en mästare på datorer.. Men.

Min katt satte sej på tangentbordet och efter det kan jag bara skriva en bokstav i taget. Alltså om jag håller in bokstav r kommer bara ett r istället för det normala rrrrrr. Verkar som om strecket måste blinka två gånger inan jag kan använda samma tangent igen. Går alltså inte att sudda text normalt heller.

Har kollat runt på datorns inställningar, chromes dito och försökt "prata" med automatisk hjälp utan att kunna lösa problemet.

Vore enormt tacksam för hjälp!
Citera
2020-05-27, 18:52
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av namatara
Hej!

Ni hör nog direkt att jag inte är en mästare på datorer.. Men.

Min katt satte sej på tangentbordet och efter det kan jag bara skriva en bokstav i taget. Alltså om jag håller in bokstav r kommer bara ett r istället för det normala rrrrrr. Verkar som om strecket måste blinka två gånger inan jag kan använda samma tangent igen. Går alltså inte att sudda text normalt heller.

Har kollat runt på datorns inställningar, chromes dito och försökt "prata" med automatisk hjälp utan att kunna lösa problemet.

Vore enormt tacksam för hjälp!

Har du trådlöst tangentbord?
Citera
2020-05-27, 18:54
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Har du trådlöst tangentbord?
Nej, det är tangentbordet som sitter ihop med laptopen.
Citera
2020-05-27, 19:25
Medlem
namataras avatar
Provade att koppla in det trådlösa tangentbordet och det är samma sak där.
Citera
2020-05-27, 22:45
Medlem
Googlade, hittade det:
Om du vill göra tangentbordet enklare att använda väljer du Tangentbordsinställningar nedan, eller så väljer du Start och sedan Inställningar > Hjälpmedel > Tangentbord

Kanske kan vara nått med:
”Aktivera växlingsknappen under Tangentfilter om du vill ange tangentbordets känslighet så att korta eller upprepade tangenttryckningar ignoreras.”

Sidan: https://support.microsoft.com/sv-se/...-easier-to-use
Citera
2020-05-28, 13:12
Medlem
namataras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulligarn
Googlade, hittade det:
Om du vill göra tangentbordet enklare att använda väljer du Tangentbordsinställningar nedan, eller så väljer du Start och sedan Inställningar > Hjälpmedel > Tangentbord

Kanske kan vara nått med:
”Aktivera växlingsknappen under Tangentfilter om du vill ange tangentbordets känslighet så att korta eller upprepade tangenttryckningar ignoreras.”

Sidan: https://support.microsoft.com/sv-se/...-easier-to-use

Tusen tack!

Har goglat masa själv men inte hitat något än. Så varmaste tack! Ska försöka fixa deta nu. (Såhär ser det ut när jag skriver som vanligt, så det ska bli underbart at kuna skriva normalt igen, utan stavfel på samansata bokstäver.)

Tack för fina och hjälpsama mäniskor som dej ulligarn!
Citera
2020-05-28, 13:31
Medlem
namataras avatar
Nu fixade det sej!

Hjälpte mycket med din beskrivning eftersom det är svårt att förstå vad datorn menar med sitt språk ibland.

Om någon annan råkar ut för samma problem på en acerdator så hittas lösningen under hjälpmedel, sök tangentbord, använd tangentfilter---> Av.
Om tangentfilter är på så aktiveras och avaktiveras "ignorera upprepade tangenttryckningar" genom kortkommando hålla in skift i 8 sekunder, vilket måste varit vad min katt gjorde

Ha en fin dag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in