• 1
  • 2
2020-05-26, 23:59
Medlem
I februari motsvarade en rejl fylla fr mig en flaska vin. I nulget kan jag dricka tv flaskor vin under en kvll. Har allts ftt en rejl tolerans p kort tid.
Tycker sklart inte det r bra att jag mste dricka s mycket fr att bli berusad s jag tnkte frska hlla mig nykter en period fr att "defaulta" mig sjlv.
Hur lng tid mste jag hlla mig nykter innan jag r nollstlld?
Citera
2020-05-27, 00:16
Medlem
AlWpLxdjs avatar
Gr ganska snabbt, troligen en vecka eller tv max.
Citera
2020-05-27, 18:20
Medlem
theshades avatar
Hur ofta dricker du och hur mycket? Toleransen gr bara upp om du dricker ofta.
Citera
2020-05-27, 21:52
Medlem
Jag drack ungefr en flaska 70cl whisky(41%) dagligen, sen blev jag sjuk en vecka och kunde, hur jag n frskte, inte hlla i mig ngon sprit.
Nr jag frisknade till en vecka senare blev jag rejlt berusad p 40-50cl whisky.

S hller du dig helnykter gr det ganska snabbt, sikta p en helvit mnad, fr du abstinens under tiden s sk hjlp (om du r intresserad) r ett helvete att ta sig ur ett beroende, jag r p min 7e nyktra dag idag, kan sga att det inte r kul.
Citera
2020-05-28, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theshade
Hur ofta dricker du och hur mycket? Toleransen gr bara upp om du dricker ofta.
Nu har jag inte druckit ngonting p nio dagar. Innan dess drack jag en och en halv flaska vin varje kvll. Brjade vid ttatiden och slutade kanske vid midnatt.
Citat:
Ursprungligen postat av Raousex
Jag drack ungefr en flaska 70cl whisky(41%) dagligen, sen blev jag sjuk en vecka och kunde, hur jag n frskte, inte hlla i mig ngon sprit.
Nr jag frisknade till en vecka senare blev jag rejlt berusad p 40-50cl whisky.

S hller du dig helnykter gr det ganska snabbt, sikta p en helvit mnad, fr du abstinens under tiden s sk hjlp (om du r intresserad) r ett helvete att ta sig ur ett beroende, jag r p min 7e nyktra dag idag, kan sga att det inte r kul.
Tror inte jag ftt ngon abstinens. Knde mig vldigt frusen emellant och hade gshud. Kan det ha varit abstinens?
Senast redigerad av Kanata 2020-05-28 kl. 00:19.
Citera
2020-05-28, 01:41
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Nu har jag inte druckit ngonting p nio dagar. Innan dess drack jag en och en halv flaska vin varje kvll. Brjade vid ttatiden och slutade kanske vid midnatt.

Tror inte jag ftt ngon abstinens. Knde mig vldigt frusen emellant och hade gshud. Kan det ha varit abstinens?

Dricker du dagligen s kar toleransen snabbt och du blir beroende. En och en halv flaska vin r verkligen inte sm mngder.

Att du knde dig frusen och fick gshud var nog milda abstinenssymtom ja. Jag skulle vara frsiktig om jag vore du. Jag r sjlv alkoholist men bestmde mig nyligen fr att aldrig mer dricka.

Efter nio dagar borde toleransen vara noll eller nra noll. Vill du inte hja toleransen alls br du inte dricka mer n en gng i veckan skulle jag sga. Om du mrker att du har svrt att hlla drickandet endast till helgerna s br du ta dig en funderare.

Ta hand om dig.
Citera
2020-05-28, 23:40
Medlem
Citat:
Dricker du dagligen s kar toleransen snabbt och du blir beroende. En och en halv flaska vin r verkligen inte sm mngder.

Att du knde dig frusen och fick gshud var nog milda abstinenssymtom ja. Jag skulle vara frsiktig om jag vore du. Jag r sjlv alkoholist men bestmde mig nyligen fr att aldrig mer dricka.

Efter nio dagar borde toleransen vara noll eller nra noll. Vill du inte hja toleransen alls br du inte dricka mer n en gng i veckan skulle jag sga. Om du mrker att du har svrt att hlla drickandet endast till helgerna s br du ta dig en funderare.

Ta hand om dig.
Jag tror tyvrr det var en alltfr optimistisk prognos nda sedan kl. 18 har jag knt mig p jvligt dligt humr och p grund av en krlekskris vertalade jag mig sjlv att klunka i mig 4*33 cl Heineken (3,5 %) och en flaska vin (12,5 %) som stod s fint i kylen. Brjade vid 22 och knner mig iofs mig redigt dragen nu... p snudd till illamende. Aja, mitt ml nu r att inte supa nsta gng frrn den 6/6
Edit: fylle-sms, jag r ett fyllo
Senast redigerad av Kanata 2020-05-28 kl. 23:56.
Citera
2020-05-29, 00:08
Medlem
Citat:

Ta hand om dig.
En och en halv flaska vin r ju dock inte s jvla mycket dock. En flaska r ju typ 4 50cl l, vilket inte r speciellt mycket, enligt mig.
Citera
2020-05-29, 13:39
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
En och en halv flaska vin r ju dock inte s jvla mycket dock. En flaska r ju typ 4 50cl l, vilket inte r speciellt mycket, enligt mig.

Sex stycken 50cl starkl om dagen r nog mycket enligt de flesta. Jag rknar det definitivt som alkoholism som granterat har stora konsekvenser. Att dricka varje dag verhuvudtaget r att rkna som problematiskt.

Det r tillrckligt fr att hindra mig sjlv i livets alla omrden i alla fall. Men jag lg aldrig p sex stycken speciellt lnge utan att g upp till tta stycken. Nr blir det "mycket" enligt dig?
Citera
2020-05-29, 13:55
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanata
Jag tror tyvrr det var en alltfr optimistisk prognos nda sedan kl. 18 har jag knt mig p jvligt dligt humr och p grund av en krlekskris vertalade jag mig sjlv att klunka i mig 4*33 cl Heineken (3,5 %) och en flaska vin (12,5 %) som stod s fint i kylen. Brjade vid 22 och knner mig iofs mig redigt dragen nu... p snudd till illamende. Aja, mitt ml nu r att inte supa nsta gng frrn den 6/6
Edit: fylle-sms, jag r ett fyllo

Blev krisen och mendet bttre av att du drack igr?

Tror du att du hller din plan om att vara nykter till den 6/6?
Citera
2020-05-29, 17:54
Medlem
Citat:
Sex stycken 50cl starkl om dagen r nog mycket enligt de flesta. Jag rknar det definitivt som alkoholism som granterat har stora konsekvenser. Att dricka varje dag verhuvudtaget r att rkna som problematiskt.

Det r tillrckligt fr att hindra mig sjlv i livets alla omrden i alla fall. Men jag lg aldrig p sex stycken speciellt lnge utan att g upp till tta stycken. Nr blir det "mycket" enligt dig?
Jo ja klart det r mycket om man dricker varje dag, men tnkte mer i berusningssyfte, jag som vldigt sllan dricker blir ju inte s berusad p 6st 50cls l. Inte heller p en flaska vin fr den delen.
Citera
2020-05-29, 19:32
Medlem
theshades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RetardedHaT
Jo ja klart det r mycket om man dricker varje dag, men tnkte mer i berusningssyfte, jag som vldigt sllan dricker blir ju inte s berusad p 6st 50cls l. Inte heller p en flaska vin fr den delen.

Det r vldigt OT hur mycket du tl men jag antar att du r ganska stor? Sen har alla olika tolerans. Sjlv har jag naturligt lg tolerans fr droger och skulle aldrig kunna dricka en flaska vin utan att bli mrkbart berusad.

6 l brukade jag dricka frn eftermiddagen till midnatt fr att vara lagom pverkad och d hade jag tolerans.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in