2020-05-29, 03:14
Medlem
Proras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men snuttan. Jag tar nästintill alltid parti för poliser?

Förutom uppenbart övervåld. Förutom trash inom kåren.

Här finns bevisning så det räcker till och blir över. Redan. Innan ens en ordinär Fu och FBI's är på nivå vaggan.

Hur gärna du än vill försvara den här polisen så är det dömt att misslyckas.

Jag skiter fullständigt i vad du anser om min attityd.
Det är lång värre att vara infantil med retarderad argumentation.
Mer problematiskt om det beror på IQ nivån vill säga.

Problemet är att du diskuterar som ett krattskaft.

Det är mer än likgiltighet. Han skiter blankt i den info som omgivningen ger.
Han använder ett grepp som är vida känd att snabbt kunna bli livshotande och han sitter kvar lång efter att han 1) tystnat 2) inte rör sig.

Om han brusat upp, tjafsat spelar noll roll i just det kritiska skede jag nämner.
För där dör offret.

Det spelar noll roll för att han är helt övermannad vilket du tycks vara för pantad att inse.
Eller så är du poliskåt så till den milda grad att du resonerar in absurdum.
Take a pick.

Jo, jag förstod nästan det. Hälften förolämpningar och hälften snömos.
Citera
2020-05-29, 03:15
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

Här finns bevisning så det räcker till och blir över. Redan. Innan ens en ordinär Fu och FBI's är på nivå vaggan.

Haha!
Nädu, hade det funnits bevisning för mord så hade du presenterat bevisen. En film på ett normalt ingripande och fasthållande är inte bevis för något annat än att det var frågan om ett ordinärt polisingripande.
Citera
2020-05-29, 03:19
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av misr

För övrigt vill jag instämma med andra i tråden att det finns ett generellt problem med polisbrutalitet i USA, som inte bara svarta faller offer för (även om det ibland kan låta så i rapporteringen). Att poliserna i detta fall är svin är uppenbart. Om de hade rasistiska motiv vet vi däremot inte.

Laglydiga medborgare i USA ser snarare ett generellt problem med brutalitet från kriminella, främst afro-amerikaner och latinos. Svenska dumskallar som sitter hemma vid datorn och hatar på amerikanska poliser som dagligen gör farliga ingripanden mot diverse pundare som mördar sina egna morsor och syskon för att få tag i lite dollars för en spruta. Haha, vekling. Du skulle inte klara dig ett dygn som polis i USA och Floyd-snubben hade dödat dig på fläcken om du kommit daltandes med svenskt cuckold-svammel.

Citat:

HA!
Du har uppenbarligen aldrig sett en amerikansk trial by jury Live.
Du tror juryn gluttar lite på en skakig mobilfilm och hipp-som-happ dömer för mord.
Nä. Domaren går igenom bevisläget efter att åklagare och försvar haft slutplädring, varvid han/hon instruerar juryn för vilka bevis som är tillräckliga för att döma för mord, respektive för när det inte kan anses vara bevisat varvid han instruerar att de ska fria. Därefter tar jurymedlemmarna ställning inför hurvida bevisen når upp till de krav domaren instruerar om är minimum för att avgöra om mord. Anser domaren sedan att juryn gravt åsidosatt bevisläget så har han/hon möjlighet att ogiltigförklara juryns slutsats och frikänna. Domaren kan däremot inte döma skyldig om juryn förklarat åtalade icke-skyldig.
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-05-29 kl. 03:32.
Citera
2020-05-29, 03:40
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Haha!
Nädu, hade det funnits bevisning för mord så hade du presenterat bevisen. En film på ett normalt ingripande och fasthållande är inte bevis för något annat än att det var frågan om ett ordinärt polisingripande.

Ska jag presentera bevis?
Det är så välbevakat på filmer och vittnen så jag trodde väl även att du insåg dess dignitet.
Resten överlåter jag till rätten.
Citat:
Ursprungligen postat av misr
Amerikanska rättssystemet (liksom förmodligen alla rättssystem i världen) har en stark bias till polisers fördel. Jag hoppas förstås att de döms, men jag tar inte ut någonting i förskott. Att männen inte ens är gripna är talande.

För övrigt vill jag instämma med andra i tråden att det finns ett generellt problem med polisbrutalitet i USA, som inte bara svarta faller offer för (även om det ibland kan låta så i rapporteringen). Att poliserna i detta fall är svin är uppenbart. Om de hade rasistiska motiv vet vi däremot inte.
Jo, jag vet. Den här gången har de dock internationella ögon på sig.
De kan aldrig komma undan med det här.
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Fast dom ber polisen om att ta hans puls och dom beskriver också att han blir medvetslös men polisen sitter kvar med sitt knä pressat över hans hals. Hans avsikt är solklar. Det är liksom inget att diskutera och får dom bara polisen inför en åtalsjury är han rökt. Han var inte likgiltig utan han hade avsikt att ta död på mannen om han inte skulle hävda sinnesförvirring då, men det skulle ingen tro på. Vi såg en avrättning.

Vem ringde ambulans? Som jag fattade det så var det en brandman som var på plats men inte i tjänst och han har väl hörts. Så vem ringde?
Han kan mycket väl ha ett avsiktsupsåt.
Jag betvivlar inte men den historiken.
Han kommer oavsett inte undan ett likgiltighetsuppsåt heller.

Han har liksom hängslen och livrem. All inclusive.

Enligt deras statement ringde polisen 911.
"Officers were able to get the suspect into handcuffs and noted he appeared to be suffering medical distress. Officers called for an ambulance"

Larminfo var att han blödde i munnen..

Har de dödsstraff i delstaten btw?
Citera
2020-05-29, 03:46
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:

Det är så välbevakat på filmer och vittnen så jag trodde väl även att du insåg dess dignitet.

Jo, jag vet. Den här gången har de dock internationella ögon på sig.
De kan aldrig komma undan med det här.

Han kan mycket väl ha ett avsiktsupsåt.
Jag betvivlar inte men den historiken.
Han kommer oavsett inte undan ett likgiltighetsuppsåt heller.

Han har liksom hängslen och livrem. All inclusive.

Enligt deras statement ringde polisen 911.
"Officers were able to get the suspect into handcuffs and noted he appeared to be suffering medical distress. Officers called for an ambulance"

Larminfo var att han blödde i munnen..

Har de dödsstraff i delstaten btw?

Nej Cuckisota har inte dödsstraff...
https://en.wikipedia.org/wiki/Capita..._United_States

och varför skulle USA helt plötsligt bry sig om vad omvärlden nu för de gör det aldrig annars.
Citera
2020-05-29, 03:47
Medlem
develis avatar
Citat:
HA!
Du har uppenbarligen aldrig sett en amerikansk trial by jury Live.
Du tror juryn gluttar lite på en skakig mobilfilm och hipp-som-happ dömer för mord.
Nä. Domaren går igenom bevisläget efter att åklagare och försvar haft slutplädring, varvid han/hon instruerar juryn för vilka bevis som är tillräckliga för att döma för mord, respektive för när det inte kan anses vara bevisat varvid han instruerar att de ska fria. Därefter tar jurymedlemmarna ställning inför hurvida bevisen når upp till de krav domaren instruerar om är minimum för att avgöra om mord. Anser domaren sedan att juryn gravt åsidosatt bevisläget så har han/hon möjlighet att ogiltigförklara juryns slutsats och frikänna. Domaren kan däremot inte döma skyldig om juryn förklarat åtalade icke-skyldig.
Vi har också tillgång till CSI och Law & Order.
Vad vill du ha sagt med din filmrecension i förhållande till aktuellt fall?
Citera
2020-05-29, 03:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Nej Cuckisota har inte dödsstraff...
https://en.wikipedia.org/wiki/Capita..._United_States

och varför skulle USA helt plötsligt bry sig om vad omvärlden nu för de gör det aldrig annars.
Det tror jag nog de gör.
Trump känner sig ju manad att göra narcissistiska uttalanden.

Tack för info f. ö.
Citera
2020-05-29, 03:51
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Det tror jag nog de gör.
Trump känner sig ju manad att göra narcissistiska uttalanden.

Tack för info f. ö.

Däremot vet jag inte hur det ser ut om det skulle bli ett federalt åtal? för där har jag för mig att capital punishment finns och hur det funkar då när brottet begås i en delstat som inte har det överlåter jag till någon med bättre insikt i hur amerikansk rättssystem funkar!
Citera
2020-05-29, 03:51
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:

JA!
Du påstod att mord var bevisat, så fram med bevisen och fram med en dom även om de nu ju inte ens har haft rättegång eller väckt åtal.

Citat:
Vi har också tillgång till CSI och Law & Order.
Vad vill du ha sagt med din filmrecension i förhållande till aktuellt fall?

Ja, vad bra att du i din fantasi drömmer om att poliserna döms som i law & order. Men vi som gått juristutbildning och studerat i USA har ju lite mer...ähum...verklighetsförankrad koll på hur det fungerar IRL.
OK du tycker att du är kungen av kungsan när du sitter i pojkrummet och låtsat skjuta elaka "grisarna" i GTA, men nu får du ta och ta till dig av vad vi vuxna säger...
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-05-29 kl. 03:54.
Citera
2020-05-29, 04:15
Medlem
develis avatar
Citat:
JA!
Du påstod att mord var bevisat, så fram med bevisen och fram med en dom även om de nu ju inte ens har haft rättegång eller väckt åtal.

Ja, vad bra att du i din fantasi drömmer om att poliserna döms som i law & order. Men vi som gått juristutbildning och studerat i USA har ju lite mer...ähum...verklighetsförankrad koll på hur det fungerar IRL.
OK du tycker att du är kungen av kungsan när du sitter i pojkrummet och låtsat skjuta elaka "grisarna" i GTA, men nu får du ta och ta till dig av vad vi vuxna säger...
Du jurist?!
Hahahaha!

Tack för ett gott skratt.

"kungen av kungsan när du sitter i pojkrummet och låtsat skjuta elaka "grisarna" i GTA"

Tyvärr. Jag är en hon så det är rent tekniskt omöjligt.

Du är lite trög. Så jag tar det igen pga av du ter dig mer som grälsjuk hynda och emoticon junkie..

Jag skrev att jag överlåter det till rätten men att det är mängder med vad som klassas som bevis redan nu. Filmer, vittnen.

Japp. Jag ser det som mord. Alternativt grov underlåtelse.

Annars kan väl juristen vi har förärats med berätta om criminally negligent manslaughter (el negligent homicide).
Citera
2020-05-29, 04:37
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Du jurist?!
Hahahaha!

Tack för ett gott skratt.

"kungen av kungsan när du sitter i pojkrummet och låtsat skjuta elaka "grisarna" i GTA"

Tyvärr. Jag är en hon så det är rent tekniskt omöjligt.

Du är lite trög. Så jag tar det igen pga av du ter dig mer som grälsjuk hynda och emoticon junkie..

Jag skrev att jag överlåter det till rätten men att det är mängder med vad som klassas som bevis redan nu. Filmer, vittnen.

Japp. Jag ser det som mord. Alternativt grov underlåtelse.

Annars kan väl juristen vi har förärats med berätta om criminally negligent manslaughter (el negligent homicide).

Hahaha, och nu börjar du alltså få svårt hålla reda på alla inlägg du spottar ur dig.
Innan du skrev det inlägget så skrev du i ett annat inlägg att det redan finns bevis så det räcker och blir över, även innan utredningar avgör skuldfråga. Vilket var vad jag refererade svar på. Så om du nu sitter inne på bevis utöver en mobilfilm som är till 3/4 dold av en polisbil och några gallskrikandes förbipasserande, så är det dags att presentera dem nu.
Hahaha, ja vi fattar att du ser det som mord att ha knät på nacken på brottslingen. Skitsamma vad han dog av, det är mord i alla fall, eller hur?

Jäklar vad vi skulle spara pengar på rättegångar, utredningar och hantering av tekniska bevis om vi bara hade en flashback-pöbel som bedömde skuldfrågan efter att ha gluttat på en videosnutt. Speciellt när de dessutom har förutfattade meningar i stil med "polisen med med psykopatutseendet" osv. Hahaha, inte undra på att ni har så svårt att hålla fast vid ett jobb eller klara av högre utbildning
Citera
2020-05-29, 04:46
Medlem
develis avatar
Citat:
Hahaha, och nu börjar du alltså få svårt hålla reda på alla inlägg du spottar ur dig.
Innan du skrev det inlägget så skrev du i ett annat inlägg att det redan finns bevis så det räcker och blir över, även innan utredningar avgör skuldfråga. Vilket var vad jag refererade svar på. Så om du nu sitter inne på bevis utöver en mobilfilm som är till 3/4 dold av en polisbil och några gallskrikandes förbipasserande, så är det dags att presentera dem nu.
Hahaha, ja vi fattar att du ser det som mord att ha knät på nacken på brottslingen. Skitsamma vad han dog av, det är mord i alla fall, eller hur?

Jäklar vad vi skulle spara pengar på rättegångar, utredningar och hantering av tekniska bevis om vi bara hade en flashback-pöbel som bedömde skuldfrågan efter att ha gluttat på en videosnutt. Speciellt när de dessutom har förutfattade meningar i stil med "polisen med med psykopatutseendet" osv. Hahaha, inte undra på att ni har så svårt att hålla fast vid ett jobb eller klara av högre utbildning
Akta dig så du inte dör av en överdos av smajlisar så vi får försöka återuppliva dig också.
Antar att du börjar balla ur...
Argumenten börjar bli riktigt värdelösa och repetitiva.
Citat:
Police officers are allowed to use reasonable force on citizens to restrain them during arrest but the force cannot be 'excessive'.

Prosecutors must now prove that this force was 'excessive' in order to bring criminal charges against Chauvin.

Outrage is building across the nation over how pinning Floyd down by his neck as he gasps for breathe and begs the cop to stop could ever be considered 'reasonable'.
https://www.google.com/amp/s/www.dai...s-killing.html
ÅK fick backa på sin formulering i konferensen 90 minuter senare via ett statement på hemsidan.
Varav det är mer än självklart att de måste göra en förundersökning först.
Har han fått syrebrist under munskyddet?

Total panik i ögonen på offret.
https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/05...0716962882.jpg

Fucking unbelievable. Ambulansbåren ända i ryggen, Floyd helt borta och ändå sitter idioten kvar..
https://i.dailymail.co.uk/1s/2020/05...0676661849.jpg
Senast redigerad av develi 2020-05-29 kl. 04:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in